Тема. «Роль дієслів у мовленні. Дієслова протилежні за значенням».
Мета: поглиблювати знання учнів про дієслово, вчити вживати дієслова протилежні за значенням; збагачувати словниковий запас слів, розвивати вміння застосовувати вивчене на практиці; виховувати працелюбність.
Обладнання: мультимедійна дошка, предметні картки, предметні малюнки, презентація, підручник, зошит.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
-Продзвенів уже дзвінок, починаємо урок. Сьогодні ми працюємо за девізом «Якщо ми будемо Старанними, працьовитими, уважними, ініціативними, то обов’язково досягнемо успіху».
-А тепер погляньте на дошку, які слова заховані?
ОВМА ВОСЛО ЄВОСЛОДІ
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевірка домашнього завдання.
І-група-беруть, підіймають, добувати, прополюють, йдуть, прокидається.
ІІ-група-зроблять, допомагатимуть.
ІІІ-група-сидіти, люблю, їм, живу, носить.
Хвилинка каліграфії.
-Відгадайте загадку
Банки не має, чашки не приносить,
Але додому мед приносить. (Бджола)
Бд ол ла джо
Бджола велика трудівниця.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Які частини мови ви знаєте?
-Яка частина мови називається іменник?
-Яка частина мови називається прикметник?
-Яка частина мови називається дієслово?
Цифровий диктант.
1-іменник, 2- прикметник, 3- дієслово.
-Я вам буду зачитувати слова, а ви пишете у зошит цифру.
Пишу, шию, веселий, дошка, сумна, чорний, дерево, сонце, читаю, прибирають, біла.
-Увага на екран 3 3 2 1 2 2 1 1 3 3 2 перевіряєте чи у вас такі цифри у зошиті.
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
Робота за малюнками.
-Діти, уважно подивіться на малюнок. Він розділений на дві частини. Що зображено на одній частині? Що на іншій? (ДЕНЬ, НІЧ) Які ці слова?(протилежні за значенням) Яка частина мови? (дієслово)
-Що зображено на другому малюнку? На першій частині кошик, який? (порожній) На другій, який? (повний) Які ці слова? Яка частина мови?
-А як ви думаєте, чи бувають слова протилежні за значенням. Сьогодні ми переконаємося.
Вправа «Очікування».
-Що цікавого і нового ви б хотіли дізнатися на занятті?
V. Робота над вивченням нового матеріалу.
Створення проблемної ситуації.
-Ми з вами сьогодні записали, що бджола велика трудівниця. До нас на урок прилетіли бджілки, які мають порожні відерка, а ми теж любимо працювати, тож будемо трудитися разом із ними, щоб наповнити відерка медом. А медом у відерках стануть наші виконані завдання.
1.Робота за підручником.(Вправа 1).
2.Розминка «У країні казочок».
3.Зоровий диктант.
Ясне сонечко сміється.
Тихо ходить осінь.
До дієслів сміється, ходить, доберіть протилежні за значенням.
4.Робота у групах.
-Які ви знаєте правила роботи у групах? А
Вправа «Чарівні речення».
Вам потрібно за малюнками скласти по два речення з протилежними дієсловами.
5.Вправа «Протилежності».
Вам потрібно з’єднати протилежні дієслова.
Увага на екран, перевіримо вашу роботу.
І-група.
Купувати-продавати, руйнувати-будувати, говорити-мовчати.
ІІ-група
Шепотіти-кричати, сидіти-стояти, наливати-виливати.
ІІІ-група
Смітити-прибирати, радіти-сумувати, починати- закінчувати.
6.Розминка.
7.Вправа «Знайди пару»
Серед поданих дієслів, потрібно утворити пари протилежних дієслів.
Увага на екран, перевіримо відповіді.
Сіє-жне, захворіли-одужали, забув-пригадав, замокли-висохли, розцвіла-зів’яла, садять-збирають, вимкнув-увімкнув, засинають-прокидаються.
Правильно, молодці, ви правильно виконали усі завдання і допомогли нашим бджілкам наповнити відерка з медом, бджілки задоволені полетять додому, а ми будемо відпочивати.
VI. Підсумок заняття
Гра «Закінчи речення».
На занятті я вчився ...
Найбільше мені сподобалося....
Я запам’ятала....
Я навчився...
Домашнє завдання.
Вправа 2 на сторінці 105.
І-група-списати 1 абзац і підкреслити дієслова, ІІ- група- 2 абзац, ІІІ-група-3 абзац.