23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок-презентація "Що живе в музиці", 5 клас

Про матеріал

Дана розробка містить урок-презентацію на тему " Що живе в музиці" для учнів 5 класу за підручником Л.Г.Кондратової. Презентація яскрава, доступна дітям , відображає структуру уроку, яка відповідає методиці викладання музичного мистецтва в 5 класі: тема, мета, перевірка домашнього завдання, мотивація даної теми, вивчення нового матеріалу, слухання та аналіз музичних творів, розспівка, розучування нових музичних творів, перевірка вивченого матеріалу (тестові завдання), домашнє завдання. Вона містить творчі завдання, теоретичний матеріал, музичний словничок. Рекомендовано для вчителів, які викладають музичне мистецтво в 5 класі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас. Музика як вид мистецтва. Підготувала презентацію вчитель музичного мистецтва. Беляєва С. В.

Номер слайду 2

Тема. Що ”живе” в музиці? Урок 4

Номер слайду 3

Тільки сонечко зійде,Зазирне в вікно світанок,До вікна ми підійдемІ промовим: «Добрий ранок!»

Номер слайду 4

Епіграф до уроку:«Вічне сонячне світло в музиці, ім’я твоє – Моцарт». Антон Рубінштейн

Номер слайду 5

Мета уроку: - ознайомитися із засобами музичної виразності «мелодія», «лад», «гармонія», з творчістю В. Моцарта, жанром «дивертисмент»; - розвивати вміння висловлювати власні музичні враження; - виховувати інтерес до музичного мистецтва та класичної музики.

Номер слайду 6

Повторення вивченого матеріалу* Розкажіть про значення музики у житті людини.* Назвіть джерела, з яких ми можемо слухати музику кожного дня.* Що таке шедевр? * Назвіть шедевр Й. Баха, який звучав на попередньому уроці.* Пригадайте визначення поняття «мелодія».

Номер слайду 7

Бесіда про засоби музичної виразності Головним виражальним засобом музики є звук. Саме музичний звук відрізняється від будь-якогоіншого звучання чи шуму. Звуки створюють мелодію музичного твору. Мелодія у творі є найголовнішою, саме вона визначає всі засоби виразності (лад, ритм, тембр, динаміку). Разом із мелодією «живе» лад, без нього вона не могла б існувати.

Номер слайду 8

Музичний словничок Мелодія – одноголосне вираження музичної думки, основний елемент музики.rrrrr

Номер слайду 9

Гармонія – об’єднання звуків успівзвуччя, це акорди та їхнє послідовне звучання. Музичний словничокrrrrrrrrrrrrrrr

Номер слайду 10

Лад – система висотних зв’язків між музичними звуками. Найпопулярніші лади: мажорний, мінорний. Музичний словничокrrrrr

Номер слайду 11

Музичне сприймання. В. М. Моцарт. Алегро із дивертисменту для оркестру № 11.

Номер слайду 12

Музичний словничок Дивертисмент - музичний інструментальний твір, що складається з декількох частин (переважно 4 – 10) і призначається для різних інструментальних складів..rrrrr

Номер слайду 13

Знайомство з композитором Вольфганг Амадей Моцарт (1719 – 1787)Австрійський композитор, піаніст, скрипаль, диригент. Написав понад 600 творів: більш як 50 симфоній, 19 опер, інструментальні концерти, 13 струнних квартетів, 35 сонат для скрипки, «Реквієм» та багато інших творів.

Номер слайду 14

Аналіз музичного твору Які інструменти виконували основну мелодію твору? Який характер музичного твору? Доберіть до характеристики слова, що відповідають цьому твору: радісна, сумна, лірична, спокійна, схвильована, мелодійна, рухлива, трагічна, святкова. Який настрій викликала у вас ця музика? Опишіть «картину», яку ви уявляєте, слухаючи твір.

Номер слайду 15

Виконання творчого завдання Виберіть малюнок, який відповідає музиці В. А. Моцарта. Розкажіть про нього. Що ви бачите? Поясніть свій вибір.

Номер слайду 16

Фізкультхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться,Землі нашій поклоніться. За день вчорашній.І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться. Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте.І за парти тихо сядьте.

Номер слайду 17

Розспівка До – до нас веселий спів,Ре – рішуче долина,Мі – мелодії розспів,Фа – фанфарами луна,Соль – солірує весь клас,Ля – лунає повсякчас,Сі – сурмить, що скоро До,Ми повернулись знову в До. До, сі, ля, соль, фа, мі, ре, до. До, ре, мі, фа, соль, ля, сі, до.

Номер слайду 18

Виконання пісні«Все це потрібно мені». Сл. та муз А. Житкевича.1. Милі, чарівні слова, 2. В полі тривкий колосок,Казка стара і нова, Сад і маленький лісок, Мрія висока, не грізна, Мова моя солов’їна,Ласка матусина ніжна, Рідна моя Україна,Татова сильна рука, Чисте дзвінке джерело,І повноводна ріка, Миле до болю село, Горді,крилаті пісні – Спокій і мир на землі -Все це потрібно мені. Все це потрібно мені. Приспів: Приспів. Все, все, все,Все, все, все,Все це потрібно мені! (Двічі)

Номер слайду 19

Виконання творчого завдання Виконайте приспів пісні ще раз із ритмічним супроводом – плесканням ритму пісні.

Номер слайду 20

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.  Одноголосне вираження музичної думки – це: а) супровід; б) мелодія;в) фраза.

Номер слайду 21

Об’єднання звуків у співзвуччя – це: а) гармонія; б) лад; в) інтервал.

Номер слайду 22

До основних музичних засобів виразності належать (виберіть зайве): а) шум; б) лад; в) мелодія; г) штрих; д) лінія; е) гармонія; є) об’єм.

Номер слайду 23

Дивертисментом називають:а) музичний твір, що складається з трьох частин;б) музичний твір для одного інструмента;в) музичний інструментальний твір, що складається з 4 – 10 частин.

Номер слайду 24

Домашнє завдання Послухайте музику з телеекрана. Розкажіть про мелодію, лад та гармонію прослуханих творів.

Номер слайду 25

Урок завершено

pptx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку