Урок + презентація "Скринька загадок"

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання. Тема уроку "Скринька загадок" у 2 класі за підручником Віри Науменко.

До уроку розроблена презентація.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок літературного читання 2 клас(за підручником В. О. Науменко)Підготувала: Вчитель початкових класів. Лозінська Надія-Юлія Василівна

Номер слайду 2

Скринька загадок

Номер слайду 3

Прочитай склади

Номер слайду 4

Повторяй швидко!Ра-ра-ра — висока гора. Ро-ро-ро — гостре перо. Рі-рі-рі — сонце угорі. Ру-ру-ру — не псуй кору. Ри-ри-ри — книжку бери.

Номер слайду 5

Пригадай!

Номер слайду 6

Загадка ­­­­­­– це короткий влучний опис предметів або явищ, які потрібно відгадати. Загадка має три «таємниці»: предмет, про який вона складена, не називається; йдеться про схожий на нього предмет; називаються ознаки загаданого предмета, за якими можна його визначити.

Номер слайду 7

Відгадай загадку1) Що за перли у травіРанком світять, мов живі?У природі чудеса –З ночі випала … (роса).2) Хто це землю вигортає,Мов купини навертає?То підземний хід. Риє, риє … (кріт).3) Кульки стиглі, загоріліПадать з гілки не хотіли. Потрусили гілку трішки – Покотилися … (горішки).

Номер слайду 8

Підсумок уроку чи зрозуміли ви, що таке загадка? чи згадується в загадці предмет, явище, які є відгадкою? про що в загадці розповідається?

Номер слайду 9

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

Лозінської Надії-Юлії

Урок літературного читання (2 клас, за підручником В.О.Науменко)

Тема. Скринька загадок.

Мета. Продовжувати формувати у дітей знання про малі жанри усної народної творчості. Подати дітям загадки як перлини народної мудрості, мовної краси. Формувати в них уявлення про жанрові особливості загадки, загадковий тон їх читання; ознайомити з поняттям: ознаки загаданого предмета перенесені на інший предмет, про який ідеться в тексті загадки; відгадувати загадки, слідкувати за ходом міркування персонажів художнього твору під час відгадування загадки; виразно їх читати.

Обладнання. Презентація до уроку.

Хід уроку:

І. Організація класу

Нумо, діти, до роботи!

Для навчання час настав,

Наберімося охоти

До потрібних добрих справ.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Мовленнєва розминка

Ра-ра-ра — висока гора.

Ро-ро-ро — гостре перо.

Рі-рі-рі — сонце угорі.

Ру-ру-ру — не псуй кору.

Ри-ри-ри — книжку бери.

2. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Вчитель: На урок прийшла дівчинка-загадка (на екрані появляється зображення дівчинки). Погляньте, у неї повна скринька загадок для вас. Сьогодні ви познайомитесь із цим малим жанром ще ближче.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: пригадайте, які малі жанри ви вже вивчили (учні відповідають, новий слайд). Усі ви уже зустрічались із загадками та відгадували їх. То що таке загадка? Загадка ­­­­­­– це короткий влучний опис предметів або явищ, які потрібно відгадати.

Загадка має три «таємниці»:

  • предмет, про який вона складена, не називається;
  • йдеться про схожий на нього предмет;
  • називаються ознаки загаданого предмета, за якими можна його визначити.

1.Робота в зошиті (завдання 1-3, ст.9-10)

2. Гра «Так» чи «Ні».

Діти промовляють «так», якщо згодні із твердженням, «ні» - якщо не згодні.

Картопля росте на городі.

Стебло гарбуза в’ється, лізе на тин.

Цибуля росте на дереві.

Капустяні листочки туляться один до одного.

У часнику є борода.

Головка часнику розділяється на зубки.

Вчитель: Про які городні рослини згадували у грі? Як їх можна на­звати одним словом? (Овочі.)

3. Робота з «підручником».

  • Читання першої загадки (вчитель акцентує увагу на необхідністі бути уважним, щоб відгадати загадку).

Без рук, без ніг, а пнеться на батіг.

  • Вчитель проводить аналіз разом з учнями.

- Наша відгадка не має рук і ніг, отже, це не людина, не тва­рина.

- Що робить предмет-відгадка? (Пнеться на батіг.)

- Яким ми уявляємо загаданий предмет? е щось, що рухається), - це рослина, в якої витке стебло,  яке називають батогом. Знайдіть відгадку на малюнку (мал.с.14).

  • Визначення слів у тексті загадки, які допомогли знайти відгадку.

4. Читання дітьми оповідання Івана Сенченка «За лісом, ...». Відповіді на запитання після тексту.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Відгадування загадок.

Вчитель: дівчинка-загадка дуже хоче, щоб ви відгадали її загадки ( на екрані загадки із малюнками до них).

1) Що за перли у траві

Ранком світять, мов живі?

У природі чудеса –

З ночі випала … (роса).

2) Хто це землю вигортає,

Мов купини навертає?

То підземний хід

Риє, риє … (кріт).

3) Кульки стиглі, загорілі

Падать з гілки не хотіли.

Потрусили гілку трішки –

Покотилися … (горішки).

Вчитель: ви помітили, що допомагає в цих загадках вам відгадати відгадку? (У кожній загадці, що принесла дівчинка, відгадка римується.)

2. Робота в зошиті.

Завдання 4-5, ст. 10-11.

VI. Підсумок уроку

1. Вчитель:

- чи зрозуміли ви, що таке загадка?

- чи згадується в загадці предмет, явище, які є відгадкою?

- про що в загадці розповідається?

2. Домашнє завдання.

zip
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
7441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку