Урок+Презентація. Тема "Давній Китай.Культура"

Про матеріал
Мета: визначити особливості культури Давнього Китаю; охарактеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів; формувати ціннісне ставлення особистості до себе, розуміти власну значимість у сучасному світі, роль навчання у досягненні своїх цілей , поважати думку оточуючих, духовні надбання народів. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  визначати особливості культури Давнього Китаю;  характеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема уроку. Культура Китаю. Культура Китаю

Номер слайду 3

ПИСЕМНІСТЬВиникла в II тис. до н.е. Спочатку нею користувалися з культовою метою, зокрема для ворожіння. Записи вели знаками-малюнками Написи робили на лопатках тварин та панцерах черепах.

Номер слайду 4

Знаки для письма. З плином часу мова розвивалася, а писемність спрощувалася. Сучасні китайські ієрогліфи лише віддалено нагадують оригінальні письмена давнини

Номер слайду 5

Хоча існує більше 80 000 китайських ієрогліфів, але більшість з них сьогодні рідко використовуються. Отже, скільки китайських ієрогліфів потрібно знати? Для базового читання і письма на сучасному китайському знадобиться всього кілька тисяч.

Номер слайду 6

Матеріали для письма. Писали на бамбукових пластинах, вмочуючи загострену паличку в чорний лак, виготовлений із соку дерева. Писали також на шовку, вмочуючи спеціальний тонкий пензлик у туш, виготовлену із соснової сажі. Наприкінці 1 тис. до н. е. китайці першими у світі навчилися виготовляти папір із кори дерев і ганчір’я.

Номер слайду 7

НАУКОВІ ЗНАННЯДаосизм — філософське вчення, згодом — релігія, яка розглядала світ як єдине ціле. допомагала імператорові управляти суспільством. Філософія (від грец. — любов до мудрості) — наука про найбільш загальні закони розвитку природи, суспільства та мислення. Конфуціанство — філософське вчення, згодом — релігія, яка оголошувала владу правителя священною, а розподіл людей на вищих і нижчих — загальним законом справедливості.

Номер слайду 8

АСТРОНОМІЯВеликих успіхів досягли стародавні китайці в астрономії. Вони вміли передбачати місячні та сонячні затемнення, навіть появу комет; першими виявили плями на Сонці. Складено точний календар (104 р. до н.е.), в якому встановлена сучасна тривалість року – 365 діб; створена карта зоряного неба, де відмічено 32, 5 тис. зірок. Дані назви 28 сузір’ям.   Світ стародавні китайські астрономи уявляли у вигляді величезного яйця. Земля була подібною до жовтка, а небо до шкаралупи. До неба були прикріплені світила, які разом з ними оберталися навколо Землі. Астрономія ГЕОГРАФІЯ Географічні карти. Прилад для визначення місця розташування. Прилад для визначення підземних поштовхів

Номер слайду 9

МАТЕМАТИКАУ Давньому Китаї було видано найзначнішу книгу з математики – трактат „Математика” в 9-ти книгах(ІІ ст. до н.е), в якому вміщено правила дій з дробами, теорема Піфагора, способи рішення завдань і рівнянь та іншеІСТОРІЯ Найдавнішим істориком Давнього Китаю –був Сима Цянь. якого називають «батьком китайської історії». Ним створена і видана історія Китаю з найдавніших часів- «Історичні записки»- з описом усіх відомих подій та фактів, характеристики імператорів, полководців, вельмож.

Номер слайду 10

МЕДИЦИНАКитайці були майстерними лікарями. Вони знали таємниці рослин і мінералів та робили з них ліки від багатьох хвороб. Китайські лікарі дуже добре вивчили людське тіло, відкрили в ньому точки, вплив на які покращує золотих голок, встромлених у такі точки, лікарі успішно лікували здоров’я людини. За допомогою багато серйозних захворювань.

Номер слайду 11

МИСТЕЦТВОархітектура скульптура живописдекоративно- прикладне мистецтво

Номер слайду 12

Архітектура. У Китає будували кількаповерхові споруди на високій глиняній платформі. Уже в давні часи відомі були триярусні башти, храми, палаці. У IV ст.до н.е. почали будувати дах із загнутими вгору кутами. Так виник новий тип архітектурної будівлі - пагода

Номер слайду 13

Підземний палац – гробниця Цінь ШихуандіВитвір архітектурного мистецтва, знайдений археологами в 1974 р. Площа 5600га. Будували 700 тис.людей. Опис мавзолея залишив Сима Цянь. Головну залу перетинали рукотворні Янцзи й Хуанхе. Русла річок були наповнені ртуттю. Стелю прикрашало коштовне каміння, яке зображало зоряне небо. Міцні дерев’яні колони, вкриті шаром глини, тримали на собі стелю коридорів.

Номер слайду 14

Велика Китайська стіна. Велика Китайська стіна сьогодні вважається одним із чудес світу. Будувалася вона з початку V століття до нашої ери, а закінчена була лише в XVI столітті, вже нашої ери. Її покликанням було - захистити кордони Китаю з півночі. І, треба визнати, вона чудово справлялася зі своїм призначенням. Протяжність основної стіни — 8 851 км. Однак, якщо врахувати всі її відгалуження, -до 21 196 км. Ширина її задумувалася такою, щоб там могли спокійно розминутися два кінні візки, тобто від 5 і аж до 9 метрів у найширшому місці. Середня висота – 6–8 метрів, у найвищій точці вона сягає 10 м. По всьому периметру стіни розміщено до 25 000 сторожових веж.https://www.youtube.com/watch?v=NUqx7 Jhl. WOs

Номер слайду 15

Скульптура. В Підземному палаці археологи знайшли цілу «глиняну армію» З-під землі витягнули понад тисячу теракотових людських фігур, приблизно сотню коней та кілька колісниць. Враховуючи щільність рядів та площу цього поховання, загальна кількість людських фігур у гробниці становить близько 8 тисяч. Плюс приблизно 600 кінських статуй і близько сотні колісниць. Кожна фігура індивідуальна, має свій власний характер. У воїнів різні вирази обличчя - хитрості, переляку, рішучості, і так далі. Кожна така фігура - це самостійний художній витвір.

Номер слайду 16

Живопис. В епоху Чжоу існував фресковий живопис, В епоху Хань зародився світський живопис який використовувався в похованнях

Номер слайду 17

Декоративно – прикладне мистецтво. Керамика Китайці перетворили керамічне ремесло в мистецтво. Китайська кераміка є одним з найбільших вкладів Далекого Сходу у світову цивілізацію. Бронза. Саме китайці, дуже рано і незалежно від іноземних впливів, перетворили керамічне ремесло в мистецтво. Китайська кераміка є одним з найбільших вкладів Далекого Сходу у світову цивілізацію. За доби Інь китайці навчилися виготовляти посуд з бронзи. Бронзові вироби вважають шедеврами світового мистецтва.

Номер слайду 18

Китайська вишивка - блискуча перлина в мистецтві Китаю. Це народне ремесло з давніми традиціями. В Давньому Китаї володіння речами з китайською вишивкою символізувало високий соціальний статус.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Найвідоміші винаходи

Перегляд файлу

Тема. Культура Китаю.

Мета: визначити особливості культури Давнього Китаю; охарактеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів; формувати ціннісне ставлення особистості до себе, розуміти власну значимість у сучасному світі, роль навчання у досягненні своїх цілей , поважати думку оточуючих,  духовні надбання  народів.

 

Очікувані результати.

Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           визначати особливості культури Давнього Китаю;
  •           характеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 кл. закл.загал.серед. освіти/ О.В.Гісем, О.О.Гісем.-Харків: Вид-во «Ранок», 2019; атлас,  ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація,    картки з назвою теми та підтем для створення  ментальної карти , магніти, різнокольорові олівці.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

-Ні хао . Якою мовою я привіталася з вами? Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Китайська цивілізація». Фіналом вивчення будь-якої країни на певному проміжку часу є  тема культури.

 

ІІ. Перевірка засвоєння вивченого матеріалу, умінь та навичок

Для активізації пізнавальної діяльності учням пропонуємо метод  «Хмара слів».(слайд №1)

Завдання: Назвіть терміни та поняття. Поясніть їх значення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Китай-велика країни. Його велич не тільки в тому, що це найбільша за чисельністю населення держава світу(1,412 мільярда), вона посідає 4-те місце у світі за площею,  а в досягненнях в галузях культури та внеску китайців у культуру сучасних  народів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми ( слайд №2)

Вчитель:

Сьогодні на уроці ми ознайомимся з  досягненнями  народу Китаю в галузях культури , їх  внесок у світову культуру ; здійснимо віртуальну подорож  по Великій Китайській стіні; з’ясуємо, якими винаходами китайців ми користуємося й дотепер.

2.Робота з ментальною картою, яка супроводжується презентацією.

Вчитель на дошці,  а учні в зошитах  поетапно складають ментальну карту.

Вчитель:

 Для роботи нам потрібні різнокольорові олівці.

Посередині аркуша записуємо  головну ідею, а саме –Культура Китаю.

-Нагадайте, які галузі культури ви знаєте? Вносимо їх в ментальну карту.

( писемність, наукові знання,  мистецтво)

Показ презентації супроводжується поясненням вчителя  із включенням в роботу учнів .

А )Писемність( слайд №3)

Писемність у Китаї виникла в II тис. до н.е. Спочатку нею користувалися з культовою метою, зокрема для ворожіння. Запитання, з якими зверталися до божества, видряпували на лопатках тварин та панцерах черепах. Записи вели знаками-малюнками.

Пізніше постало ієрогліфічне письмо. В дещо зміненому вигляді воно існує і сьогодні. Ієрогліфи складаються з двох частин. Ліва частина дає ключ до розуміння змісту, а права- до його вимови. ( слайд №4)

У китайській мові нараховують близько  80  тис. ієрогліфів.  Однак на практиці використовували не всі з них. Так, в усіх книгах, що написані до н.е. і містять інформацію про китайську науку, налічується 6542 знаки. ( слайд №5)

Матеріали для письма ( слайд №6)

Виступ  учениці на тему « Виготовлення паперу в Давньому Китаї».

Внесення інформації до ментальної карти.

Б)Наукові знання.          

Філософія( слайд №7)

Астрономія, географія( слайд №8)

Математика, історія( слайд №9)

Медицина( слайд №10)

Внесення інформації до ментальної карти.

В)Мистецтво ( слайд №11)

Архітектура-пагоди( слайд №12)

Велика Китайська стіна( слайд №13)

-У 2016 році  мандрівник Володимир Ольшевський проїхав на велосипеді по Великій китайській стіні. Зараз ми з вами здійснимо віртуальну подорож разом з ним. Відео

( перегляд відео супроводжується поясненням вчителя)

Гробниця  Цінь Шіхуанді( слайд №14)

Внесення інформації до ментальної карти.

Скульптура ( слайд №15)

Внесення інформації до ментальної карти.

Живопис ( слайд №16)

Що таке фреска? Де ми можемо побачити фрески в Україні?

Мистецькі шедеври на шовковій тканині вражають і сьогодні. Основними сюжетами живопису були сцени із міфів та історичних переказів, релігійні ритуали, сцени повсякденного життя.

Внесення інформації до ментальної карти.

Декоративно - прикладне мистецтво( слайд №17,18)

Керамічний посуд

Вже близько 3000р. до н.е. гончарі виробляли технічно чудову кераміку.  Найдавніший в Китаї простий керамічний посуд був зроблений від руки, можливо, на повільних обертах гончарного кола; він вживався в якості ритуальног похоронного посуду, і як звичайне начиння.

Ця кераміка виконувалася з коричневої, червоної і темно-жовтої глини і відрізнялася вийнятковою виразністю і красою пропорцій. Зразки до випалу розписувалися блискучими фарбами - червоною, чорною, пурпуровою.

Пізніше було удосконалено гончарне коло, вироби прикрашалися майстерним розписом і різьбленням.

Бронзовий посуд

В епоху Інь поширюються бронзові предмети. Найчастіше зустрічається бронзовий посуд для жертвоприношення з рельєфною поверхнею і зображеннями тварин.

 

Вишивка

-Порівняйте китайські  та українські  вишивки .В чому відмінність?

 Внесення інформації до ментальної карти.

V. Завершальний етап.

 Систематизація, узагальнення вивченого матеріалу.

Вчитель

На дошці та зошитах ви бачите результат нашої спільної роботи (слайд №19)

C:\Users\Светлана\Desktop\КУЛЬТУРА КИТАЮ.png

 

  • Яку важливу інформацію вона містить?
  • Гідна вона того, щоб залишитися у вашій пам'яті?
  • Що потрібно зробити, щоб інфомація стала вашим надбанням? Ще раз з нею попрацювати. Можна додати барвисті ілюстрації. Вона допоможе вам при підготовці  домашнього завдання.

Китайський народ прославився не тільки своєю неперевершеною культурою, а також великою кількістю винаходів.

Дуже довго можна перелічувати винаходи, які вперше з'явились у Китаї. Це передусім зумовлено як і  багатотисячною історією країни так і  кмітливістю та працелюбством її населення.

На слайді  ви бачите винаходи ( слайд №20)

З допомогою підручника с.95    учні пояснюють використання деяких з них

( повітряний змій, арбалет).

Доповніть список винаходів , використовуючи інформацію, яку ви отримали під час уроку та в мережі Інтернет.

VI. Підсумок уроку.

Домашнє завдання: опрацювати п.30 с.94-95; в Classroom  переглянути  презентацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

zip
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку