Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Т. Коломієць "Хліб"

Про матеріал
Т. Коломієць "Хліб". Познайомити дітей з оповіданням Т. Коломієць «Хліб»., а також шляхом надходження хліба на стіл. Вчити дітей виразно читати, визначати головну думку прочитаного; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, увагу; виховувати бережне ставлення до хліба, прищеплювати любов та повагу до професії хлібороба.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок читання

в 2 класі

 

 

 

 

 

Тема уроку: Т. Коломієць «Хліб»

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель

Гриненко Н.Г.

ЗСШ №107

 

 

 

 

 

 

м. Дніпропетровськ

Читання 2-клас

      Тема: Т. Коломієць «Хліб»

      Мета: Познайомити дітей з оповіданням Т. Коломієць «Хліб»., а також       шляхом надходження хліба на стіл. Вчити дітей виразно читати, визначати головну думку прочитаного;

збагачувати словниковий запас школярів;

розвивати пам'ять, увагу;

виховувати бережне ставлення до хліба, прищеплювати любов та повагу до професії хлібороба.

      Обладнання: малюнок колобка, сонечка, ілюстрації про хліб, вишиті рушники, вироби із тіста, зерна (випічка), пшениця, жито, колоски пшениці, грамзапис, відеофільм, загадки, прислів’я, вірші про хліб, тлумачний словник, вистава книжок про хліб, картки зі словами, портрет Тамари Коломієць.

       Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

       Вид уроку: Гра – подорож.

Хід уроку

Пісня – відео « Зеленеє жито – зелене »

I  Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок.

Розпочався наш урок.

Який урок? (Читання)

То і ми часу не гаймо,

   Працювати починаймо.

  • А зараз я пропоную Вам послухати уважно загадку і відгадати її.

Загадка

  Був зерном він на землі,

Став із сіллю на столі.

З ним їсти ми сідаємо,

    І гостей ми зустрічаємо.

(Хліб)

     Хліб-сіль на вишитому рушнику – символ гостинності українського народу. З давніх-давен існує звичай підносити хліб на рушнику добрим гостям. Хлібом-сіллю проводжали і зустрічали з армії. І ми сьогодні теж хочемо вручити нашим гостям хліб-сіль на вишитому рушнику.

     Діти (2 дівчинки в українських костюмах) вручають хліб із словами:

Гостей добрих ми вітаємо щиро. Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.

II Повідомлення теми і мети уроку.

Ми дізнаємось сьогодні:

Як пахучий хліб з’явився

І  потрапив  нам  на  стіл.

Гарний, запашний і рідний,

Всім він любий на землі.

  • Сьогодні, діти, в нас урок не звичайний. Будемо подорожувати дорогами казки.
  • Уявіть собі, що ми в лісі, гріє ясне сонечко. Ноги самі кудись ведуть. Навкруги було дуже гарно, аж раптом почали насуватися хмари. Що сталося, як ви гадаєте?

Мовно-лексична розминка

Гра «Знайди зайве слово».

Рідний край, земля батьків, книга, Вітчизна, Батьківщина.

Хліб, поля, колосочки, прапорець, хлібороб.

         Промовляння і добір до слів чистомовки.

На-на-на – рідна … (сторона).

Ай-ай-ай – наш рідненький … (край).

Жу-жу-жу – землю … (бережу).

Ба-ба-ба – золоті … (хліба).

Ті-ті-ті – руки … (золоті).

Чистомовки

                                                    На печі, на печі

Смачні та гарячі

 Пшеничні калачі.

      Хочеш їсти калачі –

Не лежи на печі.

  • Діти, до нас на урок завітав Колобок. Він допоможе врятувати сонечко. З чистомовкою ми справилися. Але є ще завдання.

Розчитування

а) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.

 

                                                            бець

                                                            бороб

                                                            бчик

                     Хлі                                 бний

                                                            бина

                                                            бниця

б) Уточнення значення слова «хліб».

- Яке значення слова «хліб»?

Ми можемо знайти його і прочитати в тлумачному словнику

( демонстрація тлумачного словника)

- Словники української мови подають багато значень цього слова. (Вчитель може показувати малюнки чи фотоілюстрації.)

Хліб – продукт харчування, випечений з борошна.

Хліб – це зерно, яке перемелюється на борошно.

Хліб – поле, засіяне зерновими рослинами.

Хліб – прожиток (заробляти на хліб).

Хліб насущний – це щоденні, звичайні харчі.

Чи можна уявити хоч один день без хліба?

Які сорти хліба ви знаєте? (Вчитель показує малюнки різновидів хліба.) (Пшеничний, житній, чорний, білий.)

Молодці,  гарно ви впоралися з завданням і колобок котиться далі.

Вступне слово вчителя

       -  «Хліб наш щоденний дай нам сьогодні…» - промовляємо ми в молитві. Відколи себе пам’ятаємо, щодня споживаємо хліб. Здається, що хліб був завжди. Чи це так?

       Вчені вважають, що в давнину люди споживали зерна дикоростучих рослин, коли їм не щастило на полюванні. Згодом зерна почали розмочувати у воді, роздрібнювати  на камені. Минуло ще багато років, і люди навчилися випікати на розпечених каменях прісні коржі. Це і був перший хліб.

      Від темної, твердої з кам’яною пилюкою паляниці до випеченого пухкого хліба – калача, короваю – минуло тисячі років. За цей час у різних країнах світу навчилися з диких, зернових рослин вирощувати високоврожайні сорти пшениці, жита, ячменю, а пекарі випікають величезну кількість хлібних виробів – близько 800 видів. Які види хліба ви знаєте? (Бублики, пряники, тістечка …)

      Як бачите, такий звичайний для всіх хліб має давню і цікаву історію. Тому і написано на цю тему багато казок, розповідей, книжок, віршів. Сьогодні на уроці ми прочитаємо твір про хліб.

Але зараз я вам пропоную подивитись відеофільм «Як роблять хліб».

     Тема на дошці Тамара Коломієць «Хліб».

     Опрацювання оповідання Т. Коломієць «Хліб».

     Відомості про автора.(на дошці портрет автора )

Прочитайте заголовок оповідання. Хто автор?

Тамара Коломієць народилася в Черкаській області. Її мама важко працювала, а тому виховувала дівчинку бабуся. Дитинство Тамари було перерване війною. Вона бачила сум, горе, людську біду, сльози, страшні рани, а тому мріяла бути лікарем, щоб допомагати скаліченим на війні. Та доля розпорядилась інакше. Стала поетесою. Перша книжечка віршів «Пролісок» побачила світ, коли Тамарі було 21 рік. Тепер у Тамари Опанасівни багато віршів, казок, небилиць, лічилок, смішинок, загадок для малечі. Адже у неї росте шестеро онуків.

 

Словникова робота.

а) Рілля – зораний шар ґрунту.

б) Читання словосполучень.

    золоте зерно                                    золотава шкоринка

    золоте проміння                              позолота від вогню

    золоті руки                                      на стеблині золоченій

в) Гра «Блискавка».

Прочитані картки учитель прикріплює на дошці.

Слова на картках: принесли, поклали, змололи, посіяли, гойдався, доглянули, зібрали, спекли, лежить, шануйте.

 

Фізкультхвилинка.

А ми зерно сіяли, сіяли

(Показати, як сіють зерно.)

у земельку чорную, свіжую.

І з’явились перші листочки.

(Присісти, показати листочки.)

І з них повні, гарні колосочки.

(Піднятись, показати колосочки.)

 

III Закріплення вивченного матеріалу

Аналіз тексту

- Скільки в тексті абзаців? (4)

- Читання (повторне) по абзацам.

- Читання «ланцюжком».

- Гра Продовж речення». Я почну, а ви кінчайте.

           Золоте зерно…

           Золоте проміння…

           Роботящі руки…

           - Любіть мене…

- Вибіркове читання.

          ? Що зробили роботящі руки?

- Яка головна думка оповідання?

- Читання «Небо-Земля».

- Які правила поведінки з хлібом ми можемо скласти. (Робота в парах.)

 

Гра «Мікрофон».

Які прислів’я і приказки ви знаєте про хліб.

 

Гра «Хто швидше» з’єднає і прочитає прислів’я.

 

 Паляниця                                    не падає.

 На чорній землі                          така й паляниця.

 З неба хліб                                  білий хліб родить.

 Яка пшениця                               хлібові сестриця.

 

Хвилинка поезії (читання віршів).    

              Пахне хліб,

              Як тепло пахне хліб!

              Любов’ю  трударів,

              І радістю земною,

              І сонцем, що всміхалося весною,

              І щастям наших неповторних  діб –

              Духмяно пахне хліб.

                                       (Платон Воронько)

 

Інсценізація вірша П. Воронько «Бублик і паляниця»

     

IV. Рефлексія. Підсумок уроку.

«Зустріч з репортером».

     А зараз уявіть собі, що ви вийшли із театру і вас зустрів репортер. Він хоче дізнатися вашу думку про прочитане і побачене. Щоб ви йому розповіли?

               Сьогодні на уроці:

               я дізнався…

               мені сподобалось…

               я запам’ятав…

               я навчився…

 

  1. На землі є все, щоб у кожній країні був мир, щоб у кожній хаті було сонце, щоб у кожній сім’ї був хліб.

Всім зичу духмяного хліба і благополуччя.

  1. Хай заключним акордом сьогоднішнього уроку будуть слава безсмертного О. Довженка: «Любіть землю. Любіть працю на землі, бо без цього не буде щастя нам і дітям нашим ні на якій планеті».

«Є хліб, є життя»

     Спасибі вашим батькам, що приклали любов, працю щоб випекти нам хліб, тістечка…

V Домашнє завдання.

      Виразно читати оповідання «Хліб» с. 72-73, відповідати на питання, вивчити вірш, загадку, прислів’я про хліб. Книжки можна взяти в бібліотеці.

Дякую за малюнки.

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
2 січня
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку