18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок + презентація "Які свята дарує осінь"

Про матеріал
Матеріал уроку стане внагоді вчителям, які працюють за новим державним стандартом. Комплекс завдань спрямований на розвиток ключових компетентностей учнів та відповідає вимогам сучасності.
Перегляд файлу

Предмет: Я досліджую світ

Клас: 2-Б

Тема: Які свята «дарує» осінь?

Мета: розповісти учням про осінній цикл свят; пояснити значення державних, релігійних і народних свят; розвивати уважність, зв’язне мовлення, вміння самостійно шукати потрібну інформацію; виховувати повагу до народних звичаїв та традицій.

Формувати групу компетентностей:

- Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

- Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу;

- Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

- Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних джерелах.

Очікувані результати - здобувач освіти:

  1. з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
  2. сприймає монологічне висловлення;
  3. використовує різні форми привітання, прощання;
  4. уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо);
  5. створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж) за допомогою   вчителя, враховує мету й аудиторію;
  6. провадить (самостійно або в групі) прості спостереження/досліди;
  7. розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження;
  8. розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, формою).

Обладнання: підручники, конверти із завданнями, роздатковий матеріал,

відеоматеріали, мультимедійна презентація, проектор, матеріали для виготовлення лепбуку, конструктор LEGO DUPLO.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

- Добрий день! Мене звуть Світлана Вікторівна. Сьогодні ми будемо попрацюти разом. Щоб нам було добре і комфортно на уроці, давайте налаштуємо себе на роботу.

Пролунав шкільний дзвінок, 
Покликав всіх нас на урок. 
Сіли, діти, всі рівненько 
Усміхнулися гарненько
Настрій на урок взяли 
Працювати почали. 

2. Вправа  «Дерево нашого настрою»

(на дошці плакат з деревом без листків)

- А який же настрій кожен з вас взяв на урок? Діти, біля кожного з вас лежать різнокольорові листочки. У кого гарний настрій, той візьме листочок зеленого кольору, у кого не дуже гарний настрій – жовтого кольору, а хто прийшов з поганим настроєм – рожевого кольору. Дані листочки прикріпимо на дерево та стаємо в коло.

- Яке чудове дерево у нас вийшло! Яку пору року воно вам нагадує?

(осінь)

Поетична хвилинка

Осінь фарби готувала,

У відерця наливала.

Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Придивіться, все довкола

Стало різнокольоровим!

                             Н. Замрія

- Що ж восени стало різнокольоровим? (листя)

- І хоч на деревах вже зовсім немає листя, нам осінь сьогодні подарувала чарівну парасольку із павутиння з останніми листочками.

(ажурна парасолька, до якої прикріплені різнокольорові листочки)

  • Нехай зараз кожен з вас візьме собі по одному листочку і одягне на шию як медаль. А тепер нам необхідно об’єднатися в групи. Учні, які обрали  кленові листочки – сідають за парти першої групи. Учні, які вибрали дубові листочки - сідають за парти другої групи. Учні, які вибрали осикові листочки - сідають за парти третьої групи.

3. Актуалізація опорних знань

- Оскільки мова у нас пішла про осінь, давайте пригадаємо, що ми знаємо про цю пору року.

     Вправа «тестування так/ні»

  • Зараз попрацюємо в групах. Я буду говорити твердження, а вам треба обрати відповідь «так» або «ні». «Так» - цеглинка зеленого кольору, «Ні» - червоного. Але обирати будете разом в групі, обов’язково порадившись один з одним. Коли відповідь готова – спікер мовчки піднімає потрібну цеглинку.

(на екрані проектуються питання з подальшою відповіддю для самоперевірки)

  1.                   Вересень, жовтень, листопад – осінні місяці. (так)
  2.                   Восени дні стають довшими, а ночі коротшими. (ні)
  3.                   Восени всі птахи відлітають у теплі краї. (ні)
  4.                   Восени квітнуть тюльпани та проліски. (ні)
  5.                   Восени, коли достигає врожай, у людей багато турбот. (так)

 

  • Але осінь нам дарує не тільки клопоти, а ще й свята.

Вправа «Асоціативний кущ»

(на фліпчарті прикріплене слово «свято»)

  •  Зараз ми з вами виконаємо завдання в групах. В конверті знаходяться різні слова. Ваше завдання  - серед них вибрати ті, які найбільше підходять до слова «свято». Один з групи візьме ці слова і за допомогою магнітів прикріпить їх на фліпчарт та озвучить. На це завдання у вас 1 хвилина.

 

  • Сьогодні ми будемо досліджувати свята осені (тема на слайді)

ІІ. Основна частина

1.Спиймання та усвідомлення нового матеріалу

- Осінь дійсно щедра не тільки врожаєм, а ще й святами.

( на слайдах подається інформація про осінні свята)

11 вересня – «Головосіка».

В цей день не можна нічого різати, що нагадує собою голову, тобто має круглу форму. Також цього дня не варто брати у руки гострі речі: ніж, сокиру, пилку.

19 вересня – «Михайлове чудо».

Люди вірять, що в цей день не можна виконувати тяжких робіт вдома чи в полі, а також не можна починати щось робити. Говорять, що можна «начудити», тобто нічого не вийде, або щось зіпсуєш.

27 вересня - «Воздвиження».

Це православне свято.  В цей день люди ходять до церкви, але в народі говорять: «на Здвиження земля движиться ближче до зими», а тому від цього часу настають холодні дні й птахи відлітають до вирію.

4 жовтня  «Всесвітній день посмішки і Всесвітній день тварин».

Тож цього дня посміхайтеся один одному, даруйте гарний настрій та почастуйте домашніх улюбленців чимось смачненьким, влаштуйте їм «свято».

Перша неділя жовтня – День працівника освіти.

В цей день можемо привітати не тільки вчителів, а й всіх, хто працює у школі.

9 листопада – День української писемності та мови.

Щороку в цей день ми вшановуємо рідну українську мову.

13 листопада – Всесвітній день доброти.

В цей день треба робити будь-які добрі справи та проявляти доброту один до одного.

  • Діти, як ви вважаєте, тільки в цей день треба бути добрими? (ні, добрим треба бути постійно). Мабуть, доброта настільки важлива для людей, що навіть придумали таке свято.

21 листопада – Всесвітнє свято телебачення.

Телебачення – це великий винахід людства.  Але до сих пір не можуть назвати імя його винахідника. Справа в тому, що у різні часи, у різних частинах світу люди працювали над створенням телебачення. Саме тому імен багато, але винахід один.

 

2. Групова робота, дослідження.

  • А зараз я пропоную вам у групах дослідити ще деякі свята осені. Кожна група отримає інформацію про свято. Вам необхідно опрацювати її, це може робити напівголосно (один читає, а інші члени групи – уважно слухають). Далі – обговорити прочитане, обрати спікера, який познайомить всіх учнів класу з матеріалом, який досліджували. На це завдання у вас 3 хвилини.

(учні працюють в групах. Потім спікери по черзі відповідають, інформацію про свята вивішують на дошку.)

- Виявляється, у цей день аж три свята. А що ж про цю дату говориться у підручнику? Давайте відкриємо підручники (за закладкою) на сторінці 43 і всі разом  прочитаємо інформацію в рамочці.

         - Так які ж свята відзначаються 14 жовтня?

3. Фізкультхвилинка

- Добре попрацювали, а тепер треба добре й відпочити. Тож запрошую всіх на фізкультхвилинку.

                                     (ЗМІНА ЧЛЕНІВ ГРУП)

 - Продовжуємо працювати, але перш ніж виконати ще одне цікаве завдання, я вам пропоную змінити склад груп. Погляньте на свої листочки, які ви обирали на початку уроку. Обєднайтеся в групи за кольорами: у кого листочки зеленого кольору – 1 група, листочки жовтого кольору – 2 група, листочки червоного кольору – 3 група.

 

 

 

4. Робота в групах. Створення лепбуку «Осінні свята»

- Кожна група отримала конверти. В них осінні листочки із назвами тих свят, які ми сьогодні досліджували.

Завдання  групам: обрати тільки ті свята, які відносяться до конкретного осіннього місяця (вчитель роздає дидактичний матеріал). На це завдання у вас є 3 хвилини.

За результатами вашої роботи ми створимо один лепбук, який матиме назву «Осінні свята».

(після виконання завдань в групах, спікери презентують свої роботи,  підходять до дошки і приклеюють аркуш на лепбук.)

 

ІІІ. Заключна частина

  • Діти, що ми сьогодні досліджували на уроці? (свята)
  • А яка знаменна дата є у жовтні? (14 жовтня)

 

2. Самооцінювання

  • У кожного з вас на парті  є цеглинки LEGO. За допомогою їх ви зможете оцінити  свою роботу. Якщо вам на урокі все легко вдавалося – підніміть цеглинку зеленого кольору. Якщо вдалося, але не все – підніміть жовту цеглинку. Якщо було дуже важко і вам потрібна допомога – підніміть  червону цеглинку.

 

3. Вправа «Піраміда успіху»

  • Із цих цеглинок, які ви підняли вгору, збудуйте «піраміду успіху всієї групи».
  • Підніміть вгору свої піраміди. Який колір переважає? Що це означає?
  • Навіть якщо комусь було важко, чи щось незрозуміло на сьогоднішньому уроці, ви завжди можете заглянути до цього лепбука і пригадати осінні свята.
  • Діти, чи змінився ваш настрій за урок?
  • Підніміть руки, у кого настрій покращився.
  • Можливо у когось погіршився?
  • Мій настрій теж покращився, тому що мені було з вами цікаво і легко працювати. Я дякую вам за урок.

До побачення!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кізеліс Ольга Володимирівна
    Розумний , насичений урок! Дякую автору за плідну роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жажкова Тетяна Петрівна
    Чудовий урок,творчий.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1825
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку