НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНА КАРТКА
План заняття
Дисципліна |
Хімія |
Тема заняття |
Загальні властивості металів. Корозія металів та засоби боротьби з корозією. |
Вид заняття(тип уроку) |
Лекція – бесіда з застосуванням наочності.
|
Форма проведення: |
Евристична бесіда |
Навчальна: |
Вивчення взаємозв'язку між будовою атомів і хімічними властивостями металів. |
Ознайомлення з процесами руйнування металів з основними способами захисту металів від корозії. |
Розвиваюча: |
Розвивати навики складання реакцій в іонному вигляді; |
Формувати уміння і навики складання рівнянь окислювально-відновних реакцій на прикладі хімічної корозії. |
Виховна: |
Виховання свідомого засвоєння дисципліни; |
Формування відчуття відповідальності, самостійності студентів, збільшення ступеня організованості. |
Забезпечуючі: торговельно-технологічне обладнання, процеси та апарати |
харчового виробництва |
|
Роздавальний матеріал: Тестові завдання.
Технічні засоби навчання: мультимедіа, ноутбук.
ЛІТЕРАТУРА:
Обов’язкова:
Додаткова:
1. Глінка. Загальна хімія
Хід заняття
№ елемента |
Елементи заняття, навчальні питання, форми її методи навчання |
Добавлення, змінення, зауваження |
1 |
2 |
3 |
І.
ІІ.
ІІІ.
IV.
V.
VІ.
VІІ.
VІІІ
ІХ.
|
Організаційний момент.
Ознайомлення студентів з темою та навчальною метою. Викладач повідомляє, що темою заняття є «Загальні властивості металів. Корозія металів та засоби боротьби з корозією» . Навчальна мета заняття- вивчення взаємозв’язку між будовою атомів і хімічними властивостями металів. Ознайомитися з процесами руйнування металів з основними способами захисту металів від корозії. Основним завданням є формування пізнавальної активності студентів. Актуалізація опорних знань і перевірка домашнього завдання. 3.1. Фронтальне опитування. - які метали вам знайомі? - де застосовуються метали та в якому вигляді? - чи зустрічаються метали в продуктах харчування ? - яке місце займають метали в ПС? Де вони розташовані? (ПС на 4/5 складається з металевих елементів, вони в основному знаходяться по-перше 3-х групах. У 1 періоді металеві елементи відсутні. У другому періоді їх два – Литий і берилій. У 3 періоді три металевих элемента-натрий, магній, алюміній.; у 4 периоде-тринадцать, це все 10 елементів 4 ряди а також купрум, цинк і галій, розташовані в 5 ряду.) - які особливості будови їх атомів? Записати електронну формулу будови атомів натрію і алюмінію. - що таке сплави? - які сплави ви знаєте ? - що вам відомо про руйнування металів? - які властивості притаманні металам?
Підведення підсумків актуалізації опорних знань
Лекція
5.1. Мотивація Метали – один з головних конструкційних матеріалів сучасної цивілізації. Крім того, змішуючи метали в різних співвідношеннях, можна міняти їх властивості в дуже широких межах Метали – основа машинобудування. (Пов’язати з заводами). Від металів залежить оборонна здатність та міць держави. Знайомство людини з металами почалося із золота, срібла і міді, тобто. з металами що зустрічаються у вільному перебуванні на земній поверхні, згодом до них приєдналися метали, що значно поширені в природі і легко виділяються з їх з'єднань: олово, свинець, залізо і ртуть. Ці 7 металів були знайомі людству в глибокій старовині. На початок 21 століття число відкритих металів зростає до 96. По поширеності в природі металеві елементи поступаються неметалічним. Зокрема на найпоширеніший металевий елемент в земній корі алюміній проводиться лише 7, 5 % маси земної кори. Другим за поширеністю металевим елементом є феррум (4,2%)Метали розташовані у ряді активності металів до водню, на Землі у вільному стані не зустрічаються 5.2. План лекції
а) захисні поверхневі покриття металів; б) утворення сплавів з антикорозійними властивостями; в) протекторний захист; г) зміна складу середовища.
Закріплення знань студентів. 6.1. Фронтальна бесіда у формі підсумку. (опитування за формою «питання що спонукають до рефлексії заняття») - З якими фізичними властивостями металів ми сьогодні познайомились? - З якими хімічними властивостями? - Які властивості властивості проявляють метали окислювальні чи відновні? - Що таке сплави? - Що таке корозія і які засоби боротьби існують? - Що нового ви сьогодні дізнались? 6.2. Картки тестового опитування (додаються).
Коментар роботи студентів. Викладач коментує
Підсумок заняття. Виставлення і коментування оцінок. Відповіді на питання студентів.
Домашнє завдання. Вивчити: 1) опорний конспект лекцій 2) опрацювати матеріал посібника Г.П. Хомченко. Посібник з хімії стр. 270-283,
|
3 хв.
5-7 хв.
40 хв.
|