Урок-пригода « Врятуємо зимуючих пернатих друзів»

Про матеріал
Учні в цікавій формі пригоди, допомагаючи пташкам врятуватися і вижити взимку, закріплюють навички додавання і віднімання в межах 10; порівнюють числа, відрізки і їх довжини; закріплюють знання складу чисел і вміння подавати число у вигляді суми двох доданків.
Перегляд файлу

 

                          Тема дня:  «Пташки, які зимують.»

                                      Урок  математики

       1 клас

       Урок-пригода  « Врятуємо зимуючих пернатих друзів».

Тема: Обчислення виразів на додавання і віднімання в межах 10.        

  Порівняння довжин відрізків.

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – організація  свого робочого місця; бережливе ставлення до часу;

загальнокультурної – дотримуватися норм усного і писемного мовлення, давати повну і чітку відповідь;

громадянської – бережливе ставлення до природи; дбайливе ставлення до птахів; виховання емпатії у молодших школярів;

здоров’я збережувальна компетенція – взаємозв’язок організму людини з природним оточенням;

предметних компетентностей:  закріпити навички додавання і віднімання в межах 10; порівнювати числа, відрізки і  їх довжини; закріпити знання складу чисел і вміння по­давати число у вигляді суми двох доданків; розвивати в учнів навички усного рахунку, логічне мислення, мовлення, дрібної моторики.

Тип уроку:  закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: мікрофон, фотографії птахів, моделі доміно, навчальний зошит, стікери, LEGO-конструктор, картки для індивідуальної роботи і для роботи в парах.

Список використаних джерел:

Періодичні видання «Розкажіть онуку»; «Бібліотечка вчителя початкової

школи»; бібліотека «На Урок»; «Всеосвіта»;UkrMedia; ресурси Інтернету.

 

 

                                              Хід уроку

 

І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Емоційне налаштування на урок

Холодно зараз у лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам,

Затишно, тепло в класі у нас.

Доброго ранку, вітаю я вас!

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

 

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Як перелітні птахи в вирій полетіли,

То снігом землю й всі дерева притрусило.

На зиму залишилось лиш те птаство,

Якому голоду нема чого бояться.

 - Які осілі птахи зимують в наших краях?

(Синиці, граки, горобці, ворони, дятли, омелюхи, сови, сойки, куріпки, дрозди, сороки,голуби, галки та ін.).

Стукіт у вікно.

Звучить в аудіозапису цвірінчання Горобця.

-Діти, хто ж завітав до нас на урок?- Так, це Горобець(картинка з зображенням горобця.)

 Він приніс сумну звістку і потребує вашої допомоги. Його пернаті друзі, що залишилися зимувати, замерзають від холоду і голоду у лісі. Їх взяла у полон володарка Зима. Але ми з вами можемо допомогти пташкам і звільнити їх від

 

крижаного полону. Ми з вами побудуємо для пернатих друзів БУДИНОЧОК-

ГОДІВНИЧКУ,але спочатку потрібно виконати  всі завдання,які приготувала Зима .

 Сьогодні на уроці ми будемо складати і обчислювати вирази і задачі, вимірювати і порівнювати відрізки і таким чином звільнимо усіх пташок.

 

IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Завдання для звільнення омелюхів і голубів:

  1. Графічний диктант

(Виконується в робочому зошиті. 1 учень біля дошки )

Лісові пташата

вміють танцювати:

Скік угору, скік убік –

Візерунок, а не слід.

Відлічить вправо 3 клітинки і поставте точку. Від точки проведіть лінію на 4 клітинки вправо, потім 2 клітинки вгору ,2 клітинки вліво,

2 клітинки вгору , 4 клітинки вправо,2 клітинки вниз,2 клітинки вліво, 2 клітинки вниз, 4 клітинки вправо... Продовжте візерунок.

(Учні самостійно докреслюють вдвічі більший прямокутник і вимірюють довжини сторін обох прямокутників.)

 

Завдання для звільнення ворон і дятлів:

  1. Усний рахунок

а).Теоретичний матеріал

-Які арифметичні дії ви знаєте?

-Як називаються числа, які додають?

-Як називається результат додавання?

-У якому випадку при додаванні одержимо те саме число? (Якщо один із доданків — 0.)

 

-У якому випадку при відніманні одержимо те саме число? (Якщо віднімаємо 0.)

-Чи можна при відніманні одержати в результаті нуль? (Так, якщо відняти однакові числа.)

 

б).Віршовані задачі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Актуалізація вміння складати рівності на додавання за кісточками доміно

Завдання для звільнення сов та сойок:

Завдання № 1. ( 3 учні біля дошки)

Всі інші  учні виконують самостійно.

1 учень коментує: Розглянемо першу кісточку доміно. Читаємо першу рівність: перший доданок 1, дру­гий доданок 5, значення суми 6. Читаємо другу рівність: перший доданок 5, другий доданок 1, значення суми 6. Помітили: перший доданок став другим, другий доданок став першим, а значення суми від цього не змінилося.

2 учень коментує: Розглянемо другу кісточку доміно. Читаємо першу рівність:5і4 ; другу рівність: 4і5 . Сума дорівнює 9.

3 учень коментує: розглянемо третю кісточку доміно. Читаємо першу рівність: 2і6; другу рівність:6і2. Значення суми 8.

 

 

 

Фізкультхвилинка для визволення синичок:

Синички 

У синички

Білі щічки.( діти гладять щічки)

Чорна шапка, (тримаються за голівки)

Сірі лапки.( взмахують  руками)

Фартушок жовтавий,( поворити тулуба вправо, вліво)

Голосок ласкавий:

Цвінь- ціні, цвінь- ціні,( вимова слів  разом з вчителем)

 

Я працюю цілі дні. ( наклони тулуба  вниз)

Все шмигляю між гілок, (стрибки на місці)

Все шукаю комашок ( присідання ).

 

3.Закріплення навичок додавання і віднімання за числовим променем.

Завдання для визволення куріпок та дроздів:

Робота в парах - математика з другом.

  1. Завдання  на числових променях :

D:\Без названия.png

 

2)   Ви над променем злетіть,

   Вирази правильно рішіть.

 

(Учні позначають на числових променях стрілочками порядок виконання дій).

4+3+1                8-5-1

6+2+2               10-7-2

5+1+3               9-3-4

 

  4.Розвиток логічного мислення учнів

Люблять всі стрічати Новий рік.

Та у кожного птаха різний вік.

 

Завдання для визволення горобців,сорок і граків:

Побудувати з LEGO-цеглинок відрізки відповідних кольорів за віком  птаха.(Робота в групах-2групи)

 

Вік сороки довше за вік горобця, але менше за вік грака.

Хто з цих птахів живе найдовше?

Що позначають відрізки на малюнку?

 

_____________________________

___________________

_____________

Учні виконують завдання, промовляючи слова:

З LEGO-цеглинок будую стежинки

Пташки за віком стануть всі в ряд!

Отже, учні - молодці! Ви вірно розв`язали всі завдання. Ви визволили з крижаного полону усіх осідлих пташок. Пернаті  просять вас сконструювати  для них БУДИНОЧОК- ГОДІВНИЧКУ.

 

 

5. Творче колективне завдання(конструювання з LEGO-конструктору ГОДІВНИЧКИ для птахів.)

 

 

 D:\362220_10.jpg

 

 

VІ.Рефлексія навчально- пізнавальної діяльності учнів

-Яку велику справу ви зробили?

-Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

 -Що повторили?

-Що стали робити краще?

Гра «Мікрофон».

Підведіть підсумок, використовуючи слова:

«Я можу пояснити…»,

«Я знаю, як це зробити…»,

« Мені ще треба попрацювати над…».

 

 

 

  

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку