Урок – казка з математика 1 клас «Вправи для складання та застосування таблиць додавання та віднімання в межах 10»
Мета: Удосконалювати вміння учнів, виконувати вправи та розв’язувати задачі на засвоєння і застосування таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10; формувати обчислювальні навички і вміння; розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам'ять; виховувати акуратність, старанність, працьовитість.
Тип уроку: підсумковий урок-казка з використанням інтерактивних технологій.
Обладнання: предметні та сюжетні малюнки, 6-цеглинок, ялинка, ялинкові іграшки, цукерки, мікрофон.
І. Організаційний момент.
-Встали рівненько. Розпочинаємо урок математики.
-Сідайте!
Вже дзвінок наш дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Працювати починаймо
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-Діти, до нашого класу надійшов лист від Мудрої Сови. (слайд 1)
-Що в ньому ?
-Прочитаємо?
-Ось такий лист.
(Любі діти, до вас звертається лісова вчителька – Сова. Мені дуже потрібна ваша допомога, мої учні лісові звірята хотіли прикрасити іграшками ялинку до Нового року. Але чаклунка Зима викрала іграшки. І тепер хоче щоб мої лісові звірята виконали цікаві математичні завдання. Допоможіть, будь ласка їм).
-Ну, що допоможемо звірятам?
-Тоді давайте так: закріпимо наші знання і допоможемо лісовим мешканцям.
-Тож починаємо працювати.
Наш девіз
Міркувати – швидко!
Відповідати – правильно!
Лічити – точно!
Писати – гарно.
-Усний рахунок
-Сіли всі рівненько, склали ручки, починаємо рахувати.
а) – від 1 до 10, від 10 до 1.
б) – назвіть парні числа, непарні (7, 8, 9, 10, 8, 3, 1)
-Давайте назвемо парні та непарні числа.
- Ітак 7 3 8 10 2 7 4 10
1 9 2 5 8 2 10 1 5
-А тепер давайте назвемо сусідів чисел 7 3 6 2 9 5
-Молодці, ви впорались із завданням, Зима передає вам перші 4 кульки.
-Це завдання Лего цікаве, ще зовсім нове.(слайд 4)
а) Приклади 6-цеглинок.
б) Задачі.
-Молодці. Зима передає ще дві кульки.
- Це завдання – робота в зошиті.
- Відкриваємо зошит.
- Каліграфічна хвилинка:
- Давайте пригадаємо правила написання.
- Зошит свій я відкриваю,
І під нахилом кладу,
Ручку правильно тримаю
Сяду рівно, не зігнусь.
За роботу я берусь.
- Сьогодні 1 грудня 2020 року.
- Тому вам потрібно написати. Один рядочок – 1, один – 2.
- Пишемо старанно.
- Ну, що продовжуємо допомагати лісовим героям виконувати нелегкі завдання?
- Слідуюче завдання – розв’яжіть приклади на додавання, а потім складіть 2 приклади на віднімання.
5+3=8 7+2=9
8-5=3 9-7=2
8-3=5 9-2=7
-Давайте згадаємо, як називаються числа при додаванні, при відніманні.
-Молодці. Зима задоволена вашою роботою і прередає вам ще 3 кульки.
Фізкультхвилинка
-Ви дуже добре працюєте і вам потрібно відпочити.
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
-Зимі дуже сподобалось як ви відпочили і передає ще одну кульку.
І Зима приготувала для неї задачу.
(Давайте пригадаємо у задачі завжди повинно бути: умова, запитання, розв’язання, відповідь).
- Слухайте задачу.
-Останнє завдання для Лисички:
Порівняйте числа
7 9 2 2
5 4 0 3
1 8 7 10
- Молодці! Зима передає ще 3 кульки.
ІІІ. Підсумок урок
-Ось і прикрасили ялинку для наших звірів.
- Чиє завдання вам сподобалося?
Гра «Мікрофон»
- Сподобався вам сьогоднішній урок?
- Яке завдання було складніше?
- Чи з усіма завданнями ви впоралися?
Молодці!
Всі старанно працювали!
Довго йшли ви в цю країну.
Шлях важкий без відпочинку.
Перешкоди подолали.
Всі задачі розв’язали.
Тож настав гостинний час.
- Зима передає і вам новорічні кульки для вашої ялинки. А лісові мешканці, ось такі солодощі за допомогу і старанність на уроці.
- Урок закінчено!