18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Прикметники-синоніми. Прикметники-антоніми. Пряме і переносне значення прикметників"

Про матеріал
Цей урок продовжує формувати граматичне поняття про прикметник. Вчить спостерігати за прямим та переносним значенням прикметників, добирати потрібні антоніми і вибирати з ряду синонімів найбільш точне слово. Формує вміння використовувати прикметники у мовленні. На уроці здобувачі освіти розвивають зв’язне мовлення, графічні навички, збагачують словниковий запас учнів, формують навички співпраці, взаємодопомоги, організованості, Діти удосконалюють уміння виконувати на слух сприйняті інструкції вчителя,оволодівають уміннями користуватися усним і писемним мовленням.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прикметники-синоніми. Прикметники-антоніми. Пряме і переносне значення прикметників.

Номер слайду 2

Красиві, розумні, ввічливі, акуратні, добродушні, загадкові, веселі, люб’язні, гостинні, привітні, ласкаві, скромні. Уважні, щирі, чесні, сміливі, дотепні, бадьорі, наполегливі, добрі, рішучі, товариські, кмітливі, чуйні, спокійні, охайні.

Номер слайду 3

Вправа «Вухо – ніс»

Номер слайду 4

Вправа «Очікування»- Чого ви очікуєте від нашого уроку?

Номер слайду 5

Девіз уроку (хором): Думати швидко!Виконувати чітко! Каліграфічно писати! Творчо працювати!Щоб мову рідну добре знати!

Номер слайду 6

Гра на уважність «Склади слово»И К М Е К П Р Т Н И

Номер слайду 7

Гра “ ТАК ЧИ НІ?”

Номер слайду 8

Номер слайду 9

МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ:*Дізнатися, чи існують прикметники-антоніми прикметники – синоніми.*Розвивати творче мислення,увагу, уяву,вміння аналізувати,порівнювати.* Навчитися розрізняти прикметники, вжиті в прямому і переносному значенні. Визначити роль прикметників в мовленні.

Номер слайду 10

Бажаю вам бути: У- уважними,Р- розумними,О-оптимістичними,К-креативними.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Словникові словаІнженер Фартух

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка

Номер слайду 15

Номер слайду 16

ЛЕКСИЧНИЙ ВОЛЕЙБОЛ ВИСОКИЙ- ЩАСЛИВИЙ- СУМНИЙ- ДОБРИЙ- ТОВСТИЙ- СВІТЛИЙ- ВЕСЕЛИЙ- ХУДИЙ- ПІЗНІЙ-

Номер слайду 17

Антоніми – слова з протилежним лексичним значенням. НАПРИКЛАД: Великий – малий Синоніми - це слова, різні за звучанням і написанням, але однакові або близькі за лексичним значенням. НАПРИКЛАД: Чемний, привітний, люб’язний, делікатний. Вони роблять наше мовлення більш образним, точнішим, досконалішим. 

Номер слайду 18

Робота з підручником. Виконання вправис.82 Впр. 155.

Номер слайду 19

ПРЯМЕ Й ПЕРЕНОСНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВАУсі прикметники характеризують нашу рідну українську мову, адже підкреслюють її красу і неповторність. Бувають слова, які вживаються в прямому значенні – це властиве слову звичайне значення. Бувають слова, які вживаються в переносному значенні – це образна назва ознаки предмета, явища. Переносним його називають тому, що мовець свідомо переносить ознаку предмета на інше, бо вони чимось подібні одне до одного.

Номер слайду 20

Робота в групахс.82 Впр 1561 група. Вибрати словосполучення в яких прикметники стоять в прямому значенні 2 група. Вибрати словосполучення в яких прикметники стоять в переносному значенні

Номер слайду 21

Робота з кубиком Блума

Номер слайду 22

Гра « Сюрприз»

Номер слайду 23

Домашнє завдання (диференційовано на вибір)*знайти тлумачення слова ФАНЕРА, дібрати до нього декілька прикметників;*виконати Впр. 159 на с. 83.

Номер слайду 24

Ось і пролунав дзвінок –Закінчився наш урок. За роботу по заслузіЩиро дякую вам, друзі!

pptx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку