Урок " Природа рідного краю"

Про матеріал
Розкрити роль природи у місті ( селі) та на його околиці ; учити дітей помічати і цінувати її; ознайомити з рослинами, які найчастіше використовують для озеленення; продовжити вміння розпізнавати рослини; розвивати творчі здібності учнів; прищеплювати любов до рідного міста, прагнення прикрасити його.
Перегляд файлу

Тема.  Природа у моєму краї.  Моє улюблене місце відпочинку.                        

Мета.  Розкрити роль природи у  місті ( селі)  та на його околиці ; учити дітей  помічати і цінувати її; ознайомити з рослинами, які найчастіше використовують для озеленення; продовжити вміння розпізнавати рослини; розвивати творчі здібності учнів; прищеплювати любов до рідного міста, прагнення прикрасити його.

Обладнання. Ілюстрації рослин, фотографії  міста, малюнки - розмальовки.

 

                                  Хід уроку

I. Організаційний момент

Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

-Яке число?

-Тепло чи холодно надворі?

-Який стан неба?

-Яка температура поітря?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети  уроку

Сьогодні ми на  уроці з вами поміркуємо, чи потрібна природа у селі ( місті).

III. Вивчення нового матеріалу

Ми живемо з вами на Україні — це наша Батьківщина. Але в кожної людини є своя маленька батьківщина, де вона народи-

лася, підростає, де живуть її рідні.

 Який куточок для вас є рідним?

а) Робота за фотографіями

-  Давайте разом зараз переглянемо фотографії нашого села (міста) і помилуємося його красою. Просто ми так звикли до всього, що нас оточує, що навіть не замислюємося над тим, який красивий  наш куточок землі.

Ми з вами можемо перетворити наше місто на сад. А подумайте, що для цього треба зробити?( посадити квіти біля свого пі'їзду чи дому, посадити деревце чи кущик)

б) Ознайомлення з різноманітністю рослин міста

Давайте зараз спробуємо назвати рослини, які ростуть у нашому місті. А допоможуть вам справитись з цим завданням загадки і малюнки із зображенням рослин. І так, готові?

 

  •                                                     Стрімко вибігли на гору дві подружки білокорі.

    Дощик їм полоще кіски, звуть цих подружок... (берізки)

 

  •                                                     Серед літа —  метелиця: пух летить і стелиться. (Тополя)

 

  •                                                     Рясно в липні зацвітає, дуже гарний запах має.

       Цвітом від хвороб лікує, щедро медом нас частує.(Липа)

 

  •                                                     Стовбур рівний, як колона,

       А листочки, як корона.

       Влітку листя зеленіє,

       А восени червоніє. (Клен)

 

  •                                                     Товстий стовбур, пишні віти.

         Наче свічки білі квіти.

        А плоди, як їжачки, носять з голок піджачки. (Каштан)

 

  •                                                     Зріст у неї, як в ліщини, а поди, немов в калини.

        Взимку пташечок годує, ягідками їх частує. (Горобина)

 

  •                                                     Живе один батько, тисячі синів має,

        Усім шапки справляє, а свою восени скидає. (Дуб)

 

  •                                                     І літом,  і зимою одне вбрання у нас,

        А можна нас побачить, як рік почавсь у вас. (Сосна і     ялина)

 

  •                                                     Стоїть над водою і милується собою. (Верба)

- Як одним словом  можна назвати ці слова — відгадки? (Дерева)

Фізхвилинка

  •                                                     Квітка пишна, квітка гожа, на троянду трішки схожа.

        На кущах вона зростає, хто із вас цю квітку знає?   (Шипшина)

 

  •                                                     І червона, й соковита та гірка вона все літо.

        Припече мороз — вона стала добра і смачна. (Калина)

 

  •                                                     Біля лісу я зростаю, колючі гілки я маю.

        Темні ягоди червоні восени вже достигають

        І птахи їх полюбляють. (Глід).

 

       Як називаються ці рослини? (Кущі)

Молодці! А тепер крокуємо далі і озеленюємо наш рідний край.

 

  •                                                     Сонечко в траві зійшло, усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле — біле і за вітром полетіло. (Кульбаба)

 

  •                                                     Ліг пластом біля дороги, бо розкидав руки й ноги. (Подорожник)

 

 

  •                                                     Віченьки біленькі, очі — золотенькі.

         Виростають в лузі ці красуні — друзі. (Ромашка)

 

  •                                                     Білесенькі дзвіночки голівки нахиляють.

        Під листячком зеленим від сонця їх ховають. (Конвалія)

 

  •                                                     Зубів не має, а кусає. ( Кропива).

 

А як назвемо ці рослинки? (Трав'янисті)

А які вони культурні чи дикорослі? (Дикорослі)

А пригадайте чому їх так називають? (Бо їх ніхто не вирощує)

Бесіда про квітники

А як ви вважаєте дикорослими чи культурними є квіти, що висаджують на клумбах?( Культурними)

А як ви гадаєте для чого людина створює квітники? (Квітники прикрашають місто, радують жителів)

 

Робота над загадками

Діти, спробуйте назвати квіти, які висаджують на клумбах, а в цьому вам знову на допомогу прийдуть загадки.

 

  •                                                     Я гордо голову тримаю і перед вітром не схиляю.

        Я жовтий, білий, полум'яний, і наче яблуко рум'яний.

       В саду я квітну навесні, скажи, яке ім'я мені.(Тюльпан)

 

  •                                                     Тонка ніжка, наче спис, жовта квітка, це ... (Нарис)

 

  •                                                     І красива, і пахуча квітка ця нажаль колюча.(Троянда)

 

  •                                                     Чудова квіточка така бровами чорними морга.(Чорнобривець)

 

  •                                                     Осіння квітка сукню вділа: рожеву, синю, сніжно — білу.

        Стоїть , неначе їжачок, у неї сотні пелюсток.( Айстри)

 

  •                                                      А які ще квіти саджають у квітнику?
  •                                                      Уявіть, що ви прийшли до парку. Присядьмо тихенько на лавочку і посидимо так деякий час. Ми можемо почути якісь голоси і когось побачити. Як ви думаєте, хто це може бути? ( Синички, горобчики, дятел, сорока, ворона, дрізд; метелики, джмелі, оси, мурахи.) Вони живуть тут своїм життям. Вам треба бути дуже вихованими і чемними, адже ви гості, а тому мовчки спостерігайте, милуйтеся і не заважайте та не турбуйте жителів.

 

IV. Узагальнення і систематизація знань

Гра “Щоб Земля стала чистішою

Діти, давайте уявимо, що ми з вами мешканці лісу, поля, морів, річок, ставків. Подумайте, що нам необхідно для нормального і зручного життя.  ( Чисте повітря, тиша, догляд за хворими деревами, ніяких смітників, вогнищ, заборона на полювання на пташок та звірів.)

Гра “ Озвуч правила”

  •                                                        Діти, а тепер уважно розгляньте ось ці малюнки і скажіть, що треба зробити для того, щоб зберегти природу?

 

Не ламай гілля дерев.

Не зривай квіти, лікарські трави.

Не вбивай павуків та не рви павутини.

Не руйнуй гнізда птахів.

Не руйнуй мурашники.

Не збивай ногами гриби, навіть отруйні.

Не псуй кору дерев.

Не пали вогнище у лісі.

 

Гра  “Розмалюй малюнок”

Я думаю, що ви всі в душі маленькі художники і кожен з вас хоче відтворити на папері все те, що бачить навколо себе. Зараз у вас буде така нагода. То як, готові гарно попрацювати?

V. Підсумок уроку

- То для чого потрібна природа в місті? ( Це джерело краси, здоров'я, гарного настрою.)

- А як себе треба поводити в парку  чи в лісі? ( Не галасувати, не заважати жителям цієї ділянки, спостерігати і прислухати ся до їхніх голосів.)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ситченко Діна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 січня 2022
Переглядів
1040
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку