Урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
Тема. Узагальнюючий урок «Що я знаю про вплив Сонця на природу і погоду?». Діагностувальна робота .
Мета. узагальнити знання учнів за темою; вчити знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку, підсумувати знання учнів про природу і погоду, розвивати навички самостійної роботи та групової роботи; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал до уроку : картки із завданнями, тестові картки для кожного учня
Обладнання: листівки з ребусами, кросвордом, загадками, фарби, пензлі, підготовлений папір у техніці «гратографія», клей-олівець, жменька попелу, папір із завданням на липкій стрічці, склянка гарячої води, дзеркальце із завданням.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1 Вправа «Погода»
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Яке число?
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
2. Перевірка домашнього завдання
— Які народні прикмети про погоду знають ваші рідні. Чи справджуються ці прикмети? Чому?
— Розкажіть, як реагують на зміну погоди тварини.
— Розкажіть про те, як за поведінкою рослин і тварин люди передбачають погоду.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми згадаємо все, що вивчили протягом попередніх уроків природознавства. А допоможе нам у цьому наша улюблена гра «Квест».
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ
1. Робота в групах
Клас поділяється на три групи і кожна з них отримує своє завдання. Не виконавши це завдання, діти не зможуть перейти до наступного. Попередньо завдання розміщуються біля вхідних дверей, в їдальні, біля питного фонтанчика, за класною дошкою, в спортзалі, у чайнику з водою.
В кінці випробування діти мають знайти тестові роботи в підручнику, пеналі та щоденнику одного з учнів відповідної групи.
Вчитель контролює правильність виконання завдань і надає допомогу, якщо потрібно.
1 група
Відгадка слово «дошка». Необхідно закреслити парні літери, а з непарних скласти слово.
За дошкою наступне завдання –
Відгадайте загадку.
На світанку, як товстий жупан,
На землі лежить густий…
Шукайте в школі місце, де можна найбільше його знайти. Там – наступна підказка. ( Шукати треба в їдальні)
Розшифруйте завдання. Закресліть всі букви ы. прочитайте, що треба зробити. Виконайте завдання і отримаєте наступну підказку.
ЫЫЫВыіызыьымыіытыьы ыпыоыпыеылы ы ыіы ыпоысыиыпытыеы ыныиымы ыаырыкыуышы ыпыаыпеырыуы.ы ыСытырыуысіытыьы ызыаыыыыйывыиыйы ыпоырыоышыоыкы ыі ыпырыоычиытыаыйытыеы ысылоывыоыыыы-ыпыіыдкыаызыкыуы.
(Візьміть аркуш паперу, посипте його попелом (манкою) струсіть зайве і прочитайте слово-підказку – Підручник)
2 група
Прочитайте всі слова. Знайдіть «зайве» слово. Шукайте там підказку.
Б |
І |
Л |
К |
А |
В |
О |
Л |
Е |
Н |
Ь |
О |
З |
А |
Є |
Ц |
Ь |
В |
Ч |
А |
Й |
Н |
И |
К |
Л |
И |
С |
И |
Ц |
Я |
У чайнику наступна загадка Відгадайте загадку.
Я і хмара, і туман, І струмок, і океан, І літаю, і біжу, І замерзнуть можу!
Шукайте в школі місце, де можна найбільше його знайти. Там – наступна підказка.
Розгадайте ребус. Він підкаже вам як отримати наступну підказку.
(Діти мають під керівництвом вчителя потримати над гарячою водою дзеркало і прочитати слово, яке там з’явиться – пенал.)
3 група
Зламайте код і розшифруйте слово. Шукайте там першу підказку.
Відповідь – спортзала.
Відгадайте загадку.
Куди ступиш — всюди маєш, Хоч не бачиш, а вживаєш .
Шукайте в школі місце, де можна найбільше його знайти. Там – наступна підказка. ( Вхідні двері)
Розгадайте кросворд у вертикальній ліній прочитаєте, як знайти наступну підказку
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Діти мають зафарбувати чорним кольором аркуш паперу та прочитати слово – яке там з’явиться – щоденник. Тест слід шукати в одному зі щоденників)
V. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ ( ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА )
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ
Прізвище ім’я ________________________________________
а). круглу;
б) кулясту;
в) плескату.
2.Повний оберт навколо Сонця Земля здійснює за...
А одну добу
Б один місяць
В один рік
3.Познач,які властивості має вода в природі.
А має смак
Б не має смаку
В безбарвна
Гмає забарвлення
4. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.
Коли тепло × × рівень рідини в трубці термометра піднімається
Коли холодно × × рівень рідини в трубці термометра опускається
5. Вкажи ряд слів,у якому перераховано основні сторони горизонту.
А північ,захід,схід,наліво
Б північ,південь,захід,схід
В північ,захід,схід,направо
Прізвище ім’я ________________________________________
а). круглу;
б) кулясту;
в) плескату.
2 . Повний оберт Землі навколо своєї осі здійснює за...
А одну добу
Б один місяць
В один рік
3.Познач,які властивості має повітря в природі.
А безбарвне
Б текуче
В прозоре
Г не має запаху і смаку
Д буває у трьох станах
Е займає увесь простір
4. З’єднай стрілками частини правильних тверджень.
Сонце стоїть на небосхилі високо - * *тінь довга
Сонце стоїть на небосхилі низько - * *тінь коротка
5. Вкажи ряд слів,у якому перераховано основні сторони горизонту.
А північ,захід,схід,наліво
Бпівніч,південь,захід,схід В північ,захід,схід,направо