Тема: Природні чинники здоров’я. Загартовування
Мета: - онайомити учнів з чинниками природи, що сприяють збереженню здо
ров’я людини, уточнити поняття загартованість;
- розвивати вміння використовувати природно -кліматичні фактори для
збереження, зміцнення і оздоровлення організму;
- виховувати бережне ставлення до природи.
Хід уроку:
І. Організація класу. Психологічний настрій на роботу. (слайд)
Поглянь, дитино, все довколо
Так щиро посміхається тобі:
І сонце, й небо, ліс і поле –
Ти теж у відповідь їм посміхнись
І привітайся з днем чудовим.
Діти, візьміться за руки, посміхниться один одному, мені, гостям і привітай – тесь з ними. Через теплоту долоньок відчуйте підтримку і добре ставлення до себе своїх друзів. З гарним настроєм і впевненістю в своїх силах почнемо урок.
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
У мене в руках чарівна скринька. В ній найцінніший скарб планети Земля. Хто його хоче побачити – може зазирнути. Але поки ,що не можна розпові – дати, кого ви там побачили, поки не заглянуть всі охочі.
- Кого ви побачили в чарівній скриньці?
- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Дюдина – найцінніший скарб. Кожен з вас –особистість, і саме такої людини, як ви на цій Землі більше немає. А щоб ви, такі неповторні, росли і розвивались – треба, щоб ви були здорові. Саме для цього ми будемо вивчати сьогоднішню тему.
ІІІ. Оголошення теми уроку та очікуваних навчальних результатів.
1. Розшифруйте тему уроку.( слайд).
2. Перевірте себе. ( слайд).
Природні чинники здоров’я.
3. Дізнавшись тему уроку, скажіть чого ви очікуєте від нього ? Окремі відповіді).
Запишіть свої очікування на квіточках, що лежать на партах і прикріпіть їх на клумбі « Надії». Сподіваюсь, що всі ваші очікування справдяться. А я очікую від сьогоднішнього уроку дружної, активної, вдумливої роботи. А допоможе
нам дослідити тему уроку квітка –семицвітка.
ІV. Надання необхідної інформації.
Перша пелюстка – блакитна.Це колір логічного мислення, інтелекту. Завдання від блакитної пелюстки. Робота в парах. Виконайте завдання з кон верту і заповніть діаграму Венна.
Перевірте своє завдання.( слайд). (оцініть себе )
- Що відноситься і до природи і впливає на здоров’я?
Висновок: Сонце, вода і повітря – це природні чинники здоров’я.
Ми будемо досліджувати як вони впливають на здоров’я і як ними правильно користуватись. Працювати будемо в групах.
V. Інтерактивна вправа.
1. Складемо прислів’я і дізнаємось назви груп.( Кожна група витягує листок зі словом і цифрою)
1.Сонце 2.вода 3. повітря 4. наші 5. найкращі 6.друзі.
2. Повторіть правила роботи в групах і розподіліть обов’язки.
3.Завдання від червоної пелюстки. Червоний колір – колір активності. Зараз активно і швидко складіть пазли, щоб дізнатися як називається використання природних факторів ( Сонця, води і повітря) для підвищення стійкості організму до несприятливих умов навколишнього середовища. (перевірка – слайд Загартовування)(оцініть себе)
4. Завдання від білої пелюстки. Білий колір – колір чистоти, правди, збору правдивої інформації. Завдання групам.
Група№1. Робота з підручником. Знайдіть відповідь на запитання:
Яку користь людському організму приносить Сонце?
Група №2. Робота з підручником. Яку користь людському організму приносить повітря?
Група №3. Робота з підручником. Яку користь людському організму приносить вода? Які є види загартовування водою?
Група №4. Робота з підручником. Які правила слід пам’ятати під час зміцнення здоров’я за допомогою сонячного проміння?
Група№5. Робота з підручником. Які правила слід виконувати під час зміцнення здоров’я за допомогою повітря?
Група №6. Робота з підручником. Яких правил слід дотримуватись під час обтирання, обливання,літніх купань?
Групи закінчили працювати і час перепочити. Завдання від жовтої пелюстки (колір гарного настрою).
VІ Фізкультхвилинка
Добре те,що Сонце світить!
Добре те, що віє вітер!
Добре те, що оцей ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре те, що в нашій річці
Синя, не брудна вода!
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі!
Добре вчитися у школі!
5. Перевірка виконання завдання. Презентація груп.
Завдання від синьої пелюстки. Синій колір – колір розмислення, знань, пам’яті. Перевіремо як ви виконали завдання.
Гр.1.( Слайд). Після презентації групи – запитання до інших груп.
Слово вчителя. Отже одним із найважливіших способів загартовування організму є сонячні промені, що сприятливо впливають на організм. Так, ультрафіолетові промені знищують хвороботворні бактерії, перемагають рахіт, підвищують опір організму захворюванню туберкульозом, поліпшують якісний склад крові, обмін речовин.
Гр. 2. ( слайд) Презентація групи. Запитання:
Слово вчителя. Свіже повітря потрібно для нормального росту і розвитку. Проте не лише в ньому його значення. Перебування на свіжому повітрі (повітряні ванни) поліпшує роботу всього організму, покращує самопочуття і працездатність.Особливо цінним для здоров я є прогулянки в лісі, парку.Цін- ність їх полягає в тому, що дерева ( особливо черемха, береза, сосна, ялинка та ін.) виділяють багато фітонцидів, які згубно впливають на деякі бактерії та хвороботворні грибки. Такі повітряні ванни сприяють зміцненню здоров я. Дуже корисним є ходіння босоніж.Воно підвищує стійкість організму до застудних захворювань. Поліпшує самопочуття,розумову діяльність,створює бадьорий настрій.
Гр.3.( слайд) Презентація групи. Перевірка:
- Чим корисна вода для організму?
- Які є види загартовування водою?
Слово вчителя. Одна з причин зростання застудних захворювань - постійне вмивання теплою водою. Навіть гарячою. Варто знати. Що постійне користування теплою водою блокує механізм загартовування, старить шкіру.
Гр. 4. Презентація групи. Перевірка – тести:
1)В який проміжок часу не слід перебувати під прямими сонячними променями? А) з 11 – до 17;
Б) з 9 – до 15
2) Чи потрібно влітку закривати голову чусткою чи капелюхом?
А) ні, не обов язково;
Б) так, потрібно
Гр. 5. Презентація. Перевірка:розглянте малюнки і позначте зеленим кольором хто правильно використовує природні чинники.
Гр.6. Презентація групи. Перевірка «Гра показуха.»
Завдання для всіх груп: Познайомимось з загальними правилами загартовування.
А тепер переглянте мультфільм і скажіть яких помилок при загартовуванні припустились ці герої?
Перегляд мультфільма. Обговорення.
Висновок. Будемо з ____________дружити,
Будемо з ___________дружити,
Будемо з __________ дружити,
Щоб без хвороби нам жити.
6. Завдання від фіолетової пелюстки. Фіолетовий колір – колір таємничості, допомагає побачити негативне, шкідливе.
Проблемна ситуація. Обери позицію. Чи може Сонце, повітря, вода бути шкідливими?
Перегляд слайдів.
Що ж, людино, ти зробила?
В небо чорний дим пустила –
Все довкілля забруднила!
Ти життя в нас відбираєш,
Мирно жити заважаєш!
Зупинися! Схаменись!
І за розум вже берись!
Змінити світ на краще ми зможемо тільки тоді, коли для кожної людини найвищим законом про охорону природи буде людська совість.
Повітря, земля і вода – це природа.
Природа – це Я.
І Ти – це Природа.
У божому світі
Під сонцем одним
Повинні ми жити у згоді.
Підведення підсумків. Рефлексія.
Завдання від зеленої пелюстки ( колір легкості, спокою).
Чи справдились ваші очікування стосовно уроку?
Щоб пригадати що вивчали на уроці складемо ЛОС( логічно-опорну схему) «природні чиннники здоров я». ( Прийом мікрофон)
Ми відкрили всі секрети,
Як здоров' я зберегти,
Виконуйте всі поради
І легко буде у житті
Домашнє завдання. Напишіть письмо другу, в якому розкажіть про правила загартовування.
1