Урок " Природні чинники здоров'я.Загартовування."

Про матеріал
Конспект уроку з Основ здоров'я для учнів 4 класу. Тема: " Природні чинники здоров'я. Загартовування."
Перегляд файлу

Тема: Природні чинники здоров’я. Загартовування

Мета: - онайомити учнів з чинниками природи, що сприяють збереженню здо

   ров’я людини, уточнити поняття загартованість;

- розвивати вміння використовувати природно -кліматичні фактори для          

 збереження, зміцнення і оздоровлення організму;

- виховувати бережне ставлення до природи.

 Хід уроку:

І. Організація класу. Психологічний настрій на роботу. (слайд)

 Поглянь, дитино, все довколо

              Так щиро посміхається тобі:

              І сонце, й небо, ліс і поле –

              Ти теж у відповідь їм посміхнись

              І привітайся з днем чудовим.

Діти, візьміться за руки, посміхниться один одному, мені, гостям і привітай – тесь з ними. Через теплоту долоньок відчуйте підтримку і добре ставлення до себе своїх друзів. З гарним настроєм і впевненістю в своїх силах почнемо урок.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

У мене в руках чарівна скринька. В ній найцінніший скарб планети Земля. Хто його хоче побачити – може зазирнути. Але поки ,що не можна розпові – дати, кого ви там побачили, поки не заглянуть всі охочі.

- Кого ви побачили в чарівній скриньці?

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Дюдина – найцінніший скарб. Кожен з вас –особистість, і саме такої людини, як ви на цій Землі більше немає. А щоб ви, такі неповторні, росли і розвивались – треба, щоб ви були здорові. Саме для цього ми будемо вивчати сьогоднішню тему.

ІІІ. Оголошення теми уроку та очікуваних навчальних результатів.

1. Розшифруйте тему уроку.( слайд).

 

 

 

2. Перевірте себе. ( слайд).

Природні чинники здоров’я.

3. Дізнавшись тему уроку, скажіть чого ви очікуєте від нього ? Окремі відповіді).

Запишіть свої очікування на квіточках, що лежать на партах і прикріпіть їх на клумбі « Надії». Сподіваюсь, що всі ваші очікування справдяться. А я очікую від сьогоднішнього уроку дружної, активної, вдумливої роботи.              А допоможе

нам дослідити тему уроку квітка –семицвітка.

ІV. Надання необхідної інформації.

Перша пелюстка – блакитна.Це колір логічного мислення, інтелекту. Завдання від блакитної пелюстки. Робота в парах. Виконайте завдання з кон верту і заповніть діаграму Венна.

Математика для 1 класу: задачі та завдання онлайн - Learning.ua - Діаграми  Венна

 

 

Перевірте своє завдання.( слайд). (оцініть себе ) 

- Що відноситься і до природи і впливає на здоров’я?

Висновок: Сонце, вода і повітря – це природні чинники здоров’я.

Ми будемо досліджувати як вони впливають на здоров’я і як ними правильно користуватись. Працювати будемо в групах.

V. Інтерактивна вправа.

1. Складемо прислів’я і дізнаємось назви груп.( Кожна група витягує листок зі словом і цифрою)

 

1.Сонце     2.вода   3. повітря     4. наші     5. найкращі    6.друзі.

2. Повторіть правила роботи в групах і розподіліть обов’язки.

3.Завдання від червоної пелюстки. Червоний колір – колір активності. Зараз активно і швидко складіть пазли, щоб дізнатися як називається використання природних факторів ( Сонця, води і повітря) для підвищення стійкості організму  до несприятливих умов навколишнього середовища. (перевірка – слайд Загартовування)(оцініть себе)

4. Завдання від білої пелюстки. Білий колір – колір чистоти, правди, збору правдивої інформації. Завдання групам.

Група№1. Робота з підручником.  Знайдіть відповідь на запитання:

                  Яку користь людському організму приносить Сонце?

Група №2. Робота з підручником.  Яку користь людському організму приносить повітря?                                                                                                 

Група №3. Робота з підручником.  Яку користь людському організму приносить вода? Які є види загартовування водою?

Група №4. Робота з підручником.  Які правила слід пам’ятати під час зміцнення здоров’я за   допомогою сонячного проміння? 

Група№5.  Робота з підручником.  Які правила слід виконувати під час зміцнення здоров’я  за допомогою повітря?

Група №6. Робота з підручником.  Яких правил слід дотримуватись під час обтирання, обливання,літніх купань? 

Групи закінчили працювати і час перепочити. Завдання від жовтої пелюстки (колір гарного настрою).

VІ Фізкультхвилинка

                        Добре те,що Сонце світить!

                        Добре те, що віє вітер!

                        Добре те, що оцей ліс

                        Разом з нами ріс і ріс!

                        Добре те, що в нашій річці

                        Синя, не брудна вода!

                        І мене матуся рідна

                        Після школи зустріча.

                        Добре гратися надворі!

                        Добре вчитися у школі!

  

5. Перевірка виконання завдання. Презентація груп.

 Завдання від синьої пелюстки. Синій колір – колір розмислення, знань, пам’яті. Перевіремо як ви виконали завдання.

Гр.1.( Слайд). Після презентації групи – запитання до інших груп.

  • Що випромінює Сонце?
  • Який вітамін утворюється під впливом сонячних променів?
  • Як називається спосіб загартовування під впливом Сонця?

Слово вчителя. Отже одним із найважливіших способів загартовування організму є сонячні промені, що сприятливо впливають на організм. Так, ультрафіолетові промені знищують хвороботворні бактерії, перемагають рахіт, підвищують опір організму захворюванню туберкульозом, поліпшують якісний склад крові, обмін речовин.

Гр. 2. ( слайд) Презентація групи. Запитання:

  • Чим корисне повітря для людини?
  •  Як називають загартовування під впливом повітря?

Слово вчителя. Свіже повітря потрібно для нормального росту і розвитку. Проте не лише в ньому його значення. Перебування на свіжому повітрі (повітряні ванни) поліпшує роботу всього організму, покращує самопочуття і працездатність.Особливо цінним для здоров я є прогулянки в лісі, парку.Цін- ність їх полягає в тому, що дерева ( особливо черемха, береза, сосна, ялинка та ін.) виділяють багато фітонцидів, які згубно впливають на деякі бактерії та хвороботворні грибки. Такі повітряні ванни сприяють зміцненню здоров я. Дуже корисним є ходіння босоніж.Воно підвищує стійкість організму до застудних захворювань. Поліпшує самопочуття,розумову діяльність,створює бадьорий настрій.

Гр.3.( слайд) Презентація групи. Перевірка:

- Чим корисна вода для організму?

 - Які  є види загартовування водою?

Слово вчителя. Одна з причин зростання застудних захворювань - постійне вмивання теплою водою. Навіть гарячою. Варто знати. Що постійне користування теплою водою блокує механізм загартовування, старить шкіру.

Гр. 4. Презентація групи. Перевірка – тести:

      1)В який проміжок часу не слід перебувати під прямими сонячними променями?  А) з 11 – до 17;

 Б) з 9 – до 15

       2) Чи потрібно влітку закривати голову чусткою чи капелюхом?

 А) ні, не обов язково;

                         Б) так, потрібно

 

Гр. 5. Презентація. Перевірка:розглянте малюнки і позначте зеленим кольором хто правильно використовує природні чинники.

Гр.6. Презентація групи.  Перевірка «Гра показуха.»

Завдання для всіх груп: Познайомимось з загальними  правилами загартовування.

А тепер переглянте мультфільм і скажіть яких помилок при загартовуванні припустились ці герої?

Перегляд мультфільма. Обговорення.

Висновок.   Будемо з ____________дружити,

                     Будемо з ___________дружити,

                     Будемо з __________ дружити, 

                     Щоб без хвороби нам  жити.

6. Завдання від фіолетової пелюстки. Фіолетовий колір – колір таємничості, допомагає побачити негативне, шкідливе.

Проблемна ситуація. Обери позицію. Чи може Сонце, повітря, вода бути шкідливими?

Перегляд слайдів.

                                Що ж, людино, ти зробила?

                                В небо чорний дим пустила –

                                Все довкілля забруднила!

                                Ти життя в нас відбираєш,

                                Мирно жити заважаєш!

                                Зупинися! Схаменись!

                                 І за розум вже берись!

Змінити світ на краще ми зможемо тільки тоді, коли для кожної людини найвищим законом про охорону природи буде людська совість.

 Повітря, земля і вода – це природа.

                                 Природа – це Я.

                                 І Ти – це Природа.

                                 У божому світі

                                 Під сонцем одним

                                 Повинні ми жити у згоді.

 

 Підведення підсумків. Рефлексія.  

 Завдання від зеленої пелюстки ( колір легкості, спокою). 

Чи справдились ваші очікування стосовно уроку?

Щоб пригадати що вивчали на уроці складемо ЛОС( логічно-опорну схему) «природні чиннники здоров я». ( Прийом мікрофон)

                            

                            Ми відкрили всі секрети,

                            Як здоров' я зберегти,

                            Виконуйте всі поради

                             І легко буде у житті

 

Домашнє завдання.   Напишіть письмо другу, в якому розкажіть про правила загартовування.

1

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку