Урок"Природні комплекси морів, що омивають Україну. Чорне море"

Про матеріал
Тип уроку( урок-конференція), клас об'єднують у групи : - Океанологи; - Кліматологи; - Біологи; - Екологи. ,самооцінювання учнів,використання тематичної релексації,на закріплення гра "Закресли лінію"
Перегляд файлу

 

Тема. Природні комплекси морів, що омивають Україну. Чорне море.

 

 

Мета: сформувати в учнів знання про фізико-географічні  особливості Чорного моря, стан природних ресурсів, проблеми їх використання і охорони, визначити наявні екологічні проблеми, їхні причини та наслідки;

  • розвивати пізнавальний інтерес, географічне мислення, вміння працювати з картою;
  • сприяти формуванню  в учнів екологічної свідомості, бережливому  ставленню до природи .

Тип уроку: урок формування нових знань

Форма проведення: урок – конференція.

Обладнання: фізична карта України, відеоматеріали, атласи, підручники.

Епіграф:      (Слайд)

Море – це постійний рух і вічне життя.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- Поділ класу на групи з обранням спікерів та повторення правил роботи в групі.

- Перед вами таблиця досягнень членів групи, оцінки на певних етапах роботи виставляють спікери.

- Робота з епіграфом уроку.   (Слайд)

- Бесіда за картиною.

- Оголошення теми уроку.

 

ІІ. Очікування.

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (учні говорять).

-Отже, метою сьогоднішнього уроку є такі аспекти. (Слайд)

 

ІІІ.  Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Вчитель.

На попередніх уроках ми вже здійснювали подорож нашою країною, побували в різних куточках чарівної країни. Мандрували природними зонами, сходили на вершини Карпат і Кримських гір, тим самим створили фундамент знань для вивчення нової теми.

Сьогодні тема уроку безпосередньо пов'язана з попереднім, але  вона є першою при вивченні природних комплексів, морів.

Ви вже знаєте, що Україна морська держава, на півдні її омивають води двох морів:

 - Яких?

-  Чорне і Азовське.

Ці моря відомі своїми сонячними пляжами, туристськими базами й оздоровницями. І щоб обрати місце відпочинку, кожен повинен добре орієнтуватися в природних особливостях цих морів.

Моря є складними природними комплексами,  об'єктами дослідження -  складові Чорного моря.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Бліц - опитування.  

  • Що таке море?
  • Які бувають моря залежно від розташування відносно материків?
  • Які моря називаються внутрішніми?
  • Які моря називаються окраїнними?
  • Що таке затока?
  • Що таке протока?
  • Яке значення для України має наявність широкого виходу до морів.

Підсумок бліцопитування.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель.

Отже, ми пригадали складові Світового океану і переходимо до вивчення Чорного моря.  Назвіть план характеристики природних комплексів. Природні комплекси морів характеризують за певним планом.

План характеристики моря.  (Слайд)

  1. ФГП моря.
  2. Природні умови моря.
  • геологічна будова та рельєф дна;
  • клімат;
  • гідрологічні особливості, наявність сірководню.
  1. Природні ресурси моря.
  • біологічні;
  • мінеральні;
  1. Екологічні проблеми моря та його використання.

Вчитель.

Сьогодні ми зможемо дослідити  повну фізико-географічну характеристику Чорного  моря за допомогою презентацій, які підготували учні груп:

  • Океанологи;
  • Кліматологи;
  • Біологи;
  • Екологи.

Переходимо до вивчення першого пункту плану ФГП Чорного моря.

Запрошуємо до слова океанологів.

 

Учень 1.  

  • Нанести на контурну карту елементи берегової лінії. (учні виконують в групах).

Питання до класу:

  • Назвіть, які області України омиваються водами Чорного моря?
  • Назвіть райони Херсонщини, які омиваються водами Чорного моря.

Учень 2.  

Гіпотези походження назви Чорного моря. (Слайд)

Учень 3.

Геологічна будова та рельєф дна Чорного моря.

Вчитель.

Особливості клімату Чорного моря. Презентують міні-проект кліматологи. 

 Учень 1. Нанести на контурну карту ізотерми клімату. (Презентація)

Учень 2. Гідрологічні особливості вод Чорного моря.  (Презентація)

Запитання до науковців:

  • Вам відомі факти в історії  існування Чорного моря, чи замерзало?
  • Які причини виникнення сірководню?

Вчитель.

Особливості біологічних ресурсів Чорного моря нам будуть презентувати  біологи.

 Учень 1. (Презентація)

Релаксація  (Слайд – музика хвиль моря)

Сядьте зручно, закрийте очі, розслабтесь.

Дихайте повільно й глибоко.

Уявіть, що ви знаходитесь на березі моря.

Повітря чисте і прохолодне.

Ви чуєте шум хвиль, відчуваєте запах солоної води.

Легкий вітерець огортає ваше тіло.

Ви насолоджуєтесь своїм перебуванням на березі моря.

Дивитесь на море і бачите, як чайки линуть високо над ним.

Навколо вас панує повний спокій.

Ви вдихаєте чисте повітря.

Ваше тіло наповнюється повною енергією і спокоєм.

Відкриваємо очі.

 

Вчитель.

Особливості екологічного стану Чорного моря нам будуть презентувати екологи.

 Учень 1.  Господарське значення Чорного моря.         (Слайд)

 Учень 2. Рекреаційні ресурси Херсонщини.     (Слайд)

 Учень 3. Екологічний стан Чорного моря.                (Презентація)

Нанести на контурну карту природоохоронні об'єкти, які розташовані на узбережжі Чорного моря.

 

 . Робота з підручником.

  1. Робота з географічними термінами: замори, марикультури. (ст. 233)

 

 

 

 

VІІ. Робота в групах.

  1. Створення асоціативного куща – екологічні проблеми Чорного моря.
  2. Презентація екологічних проблем
  • Чому саме ці проблеми вирішила ваша група?

 

VІІІ.Закріплення.

Вчитель.

-Діти, чи зрозуміло вам той матеріал, над яким ми працювали?

-Перевіримо ваші знання, виконавши тестові завдання.

  1. Тестові завдання (Слайд).
  2. Взаємоперевірка - робота в парах.
  3. Гра "Закресли лінію" (діти нагадують умови гри)

 

Запитання до гри:

  • Найбільший за площею острів України? (Джарилгач)
  • Затока, на березі якої розташований згаслий вулкан Карадаг? (Феодосійська)
  •  Коса, на якій розташовані ділянки Чорноморського біосферного заповідника? (Тендрівська)
  • Протока, яка є причиною територіальних суперечок між Україною та Росією? (Керченська)
  • Найдовша коса України? (Арабатська Стрілка)
  • Острів, який став причиною суперечок між Україною та Румунією? (Острів Зміїний)
  • Півострів, на якому є грязьові вулкани? (Керченський)
  •  Назвіть острів на Чорному морі, який розташований далеко від узбережжя? (Острів Зміїний)
  • Назвіть найбільшу косу Чорного моря? ( Тендрівська)
  • Максимальна глибина Чорного моря… (2245 м)
  • Невисока солоність Чорного моря пояснюється (опрісненням річок)
  • Більша частина Чорного моря розташована в кліматичному поясі… (Субтропічний)
  • Солоність Чорного моря становить…(17 -18 %)
  • Назвіть країни, які омивають води Чорного моря? (Україна, Росія, Туреччина, Грузія, Румунія, Болгарія)
  • Назвіть фактори забруднення Чорного моря? (промислові, с/г, побутові, каналізаційні стоки, транспорт…)
  • Як називають живописців, які своє життя присвятили тематиці моря? (Мариніст)

 

 

 

 

 

ІХ. Підсумок уроку:

1.Вчитель.

-Підведемо підсумки. 

-Чи отримали відповіді на свої питання?

2. Оцінювання учнів (спікери підводять підсумки)

 

 

Х.  Домашнє завдання. (Слайд)

Підручник § 42.

1.Інформацію з презентацією "Флора і фауна Азовського моря".

2.Інформацію з презентацією  "Екологічний стан Чорного моря".

3.Твір-мініатюра "Як запобігти лихові"

 

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку