Урок "Природні умови Італії. Виникнення Риму"

Про матеріал
Представлений конспект уроку розброблено з використанням здоров*язберігаючих технологій:оздоровчі фізкультхвилинки, кольоротерапія, корисна їжа
Перегляд файлу

6 клас. Інтегрований курс з історії

Тема: Природні умови Італії. Виникнення Риму. Царська доба.

Мета: ознайомити учнів з природно-кліматичними умовами та населенням Апеннінського півострова в давнину; спираючись на свідчення археологів та легенди, сприяти формуванню в учнів розуміння процесів виникнення Рима, заміни монархії республікою; викликати зацікавленість до багатої римської історії та культури.

Тип уроку: вступний до теми.

 І. Організаційний момент.

 ІІ. Вивчення нового матеріалу

                План.

1.Природно-кліматичні умови Апеннінського півострова.

2.Населення Стародавньої Італії.

3.Виникнення міста Рима та правління царів (753 – 509 рр. до н. е.).

          Етапи уроку

  1. Робота з картою «Стародавня Італія».

Учитель називає і показує головні географічні об’єкти: гори Альпи, Апеннінські гори, моря – Адріатичне, Тірренське, Середземне, острів Сицилію, річку Тибр.

  1.  Використання опорних тез.

Вчитель записує на дошці опорні тези про природу і клімат Апеннінського півострова і пропонує учням використати їх, складаючи розповідь.

Земля родюча;                            клімат теплий;

Ліси,рівнини,луки;                      снігу не буває;

Найбільша річка –Тибр;             рослини: апельсини,лимони,

Поклади заліза,міді,глини          інжир,гранати,мигдаль.

Кольоротерапія:

- Яким кольором ви уявляєте собі Італію? Тут було багато пасовищ для худоби, тому назва «Італія» дослівно перекладається як «країна телят». Заплющить очі та уявіть перед собою зелені італійські ліси, рівнини, луки.

3.Складання текстової схеми.

Свою розповідь вчитель супроводжує складанням на дошці текстової схеми, яку згодом може використати для закріплення опрацьованого матеріалу.

                            Населення півострова

За племінною ознакою                  За походженням і соціальним поділом

 Італіки                                                    патриції

 Греки                                                 (найдавніші корінні жителі)

Фінікіяни                                                плебеї                                             

Умбри                                               (переселенці з інших місць)

 Етруски

 Латини

Учитель ділить учнів на 2 групи дослідників.

Перша група з’ясовує територію розселення найбільших племен півострова – етрусків і латинів, а також причини ворожнечі між ними.

Друга група відшукує в тексті підручника відмінності у правах патриціїв і плебеїв.

Презентація роботи груп бажаючими учнями. Вчитель підводить підсумки роботи учнів в групах.

Фізкультхвилинка

- Зараз похиляться вперед ті, кому подобається історія. Теж саме зроблять ті, хто любить математику. Встаньте дружно всі, хто залюбки йде на фізкультуру. І, нарешті, присядьте всі, кому хочеться додому.

4.Коментоване читання легенди про заснування Рима.

- Легенду про заснування міста підкріплюють і результати археологічних розкопок. Зокрема, відомо, що у восьмому столітті до н. е. на лівому березі Тибру. У землях латинів виникло невелике поселення. Перші римляни оселилися на семи пагорбах.

Вчитель звертає увагу учнів на скульптуру «Капітолійська вовчиця».

- Навколишні народи називали римлян «синами вовчиці». Роздивіться зображення римської вовчиці. Чи подобається вам ця статуя? Які думки вона викликає?

 (Обговорення учнів).

СХЕМА ПРАВЛІННЯ ЦАРІВ

Цар + сенат (рада старійшин із 300 чол.) + збори патриціїв (з дозволу царя)

Обов’язки римських царів:

  • Керували державними справами.
  • Видавали закони.
  • Призначали урядовців.
  • Укладали договори.
  • Володіли казною.
  • Керували у війні.
  • Засуджували на тілесну кару і смерть.
  • Приносили жертви богам від імені держави.
  • Призначали жерців і самі вгадували волю богів.

Вчитель розповідає про поділ римського суспільства на багатих (патриціїв) і бідних (плебеїв).

Завдання: Подумайте, кому могла належати ця їжа в меню обіда римлян? Чому ви так вважаєте?

Меню 1. Закуска: зелень, горох, цибуля, часник, чорний ячмінь, хліб. Обід: боби, риба, кисле вино. Десерт: ріпа.

Меню 2. Закуска: морський їжак, устриці, черепашки двох сортів, дрізд зі спаржею, курка, лопатки козулі, їстівний пурпуровий равлик. Обід: баранчик, окіст, качки дикі, зайці, смажена дрібна домашня птиця, борошняна страва. Десерт: бісквіт, печиво, фрукти, маслини, інжир.

(Відповіді учнів).

- Чи корисним було таке надмірне вживання їжі багатими патриціями? Які продукти харчування ви можете назвати корисними для здоров’я людини із переліченого? (Відповіді учнів).

Дійсно, при сприятливому кліматі Італія мала безліч корисних продуктів харчування. І в першу чергу – зелень, овочі, фрукти, риба, морепродукти.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Усний диктант:

  1. Рік заснування міста Рим.
  2. Рим – столиця сучасної ...
  3. Найбільша річка Італії.
  4. Корінні жителі Рима.
  5. Плебеї - ...
  6. Рим названий іменем...
  7. Символ міста – бронзова скульптура ...
  8. Хто був останнім царем у Римі?
  9. Рада старійшин мала назву ...
  10.  До якого року  у Римі був царський період?
  11. Як звали останнього царя?

ІV. Домашнє завдання: опрацювати параграф підручника, дати усну відповідь на питання «Хто вам більше подобається, Рем чи Ромул? Чому?»

 

 

docx
Додано
24 лютого 2022
Переглядів
1245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку