16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Природні зони материка Південна Америка"

Про матеріал
ТЕМА УРОКА:Природні зони материка Південної Америки. МЕТА УРОКУ:сформувати в учнів уявлення про особливості природних зон Південної Америки;надати учням систему знань про рослинний та тваринний світ материка; удосконалити навички роботи з картами атласу;розвивати географічне мислення;виховувати бережне ставлення до рослин та тварин материка;формувати компетентності саморозвитку,самоаналізу,самоконтролю. ТИП УРОКУ:застосування вмінь та навичок ФОРМА УРОКУ:урок-подорож (урок-гра) ОБЛАДНАННЯ:фізична карта Південної Америки ,карта природних зон материка,атласи,таблиці,підручник,ТЗО. ОПОРНІ ЗНАННЯ:природні зони,природні комплекси,сельва,савани,пампа. МЕТОДИ:словесні,візуальні,дослідницькі. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ:індивідуальні,групові, колективні.
Перегляд файлу

 

ТЕМА УРОКА:Природні зони материка Південної Америки.

МЕТА УРОКУ:сформувати в учнів уявлення про особливості природних зон                      Південної Америки;надати учням систему знань про рослинний та тваринний світ материка; удосконалити навички роботи з картами атласу;розвивати географічне мислення;виховувати бережне ставлення до рослин та тварин материка;формувати компетентності саморозвитку,самоаналізу,самоконтролю.

ТИП УРОКУ:застосування вмінь та навичок

ФОРМА УРОКУ:урок-подорож(урок-гра)

ОБЛАДНАННЯ:фізична карта Південної Америки ,карта природних зон материка,атласи,таблиці,підручник,ТЗО.

ОПОРНІ ЗНАННЯ:природні зони,природні комплекси,сельва,савани,пампа.

МЕТОДИ:словесні,візуальні,дослідницькі.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ:індивідуальні,групові, колективні.

 

                                                  ХІД УРОКУ

 

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель-Добрий день друзі! Подивіться одне на одного. Посміхниться ..Зберіться з думками. Будьте  уважними. Працюйте з джерелами інформації. Не бійтеся помилитись. Висловлюйте свої думки.

2.АКТУАЛІЗАЦІІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

На попередніх уроках ми знайомилися з загадковим континентом Південна Америка. «Життя чудове ще тому,що можна мандрувати» - казав М.М.Пржевальський. Ось і ми повинні сьогодні здійснити уявну подорож до материка Південна Америка та з*ясувати особливості природи материка.  Подорожувати сьогодні будуть 4 експедиції.

??? А з чого починається взагалі подорож?????(питання дітям)

Учитель-так,ви праві, мандрування починається зі збору рюкзака. У цей символічний треба зібрати потрібні речі. У нашому випадку – це  ваші знання здобуті на уроці; і від якості  наповнення  рюкзака залежить якість нашої подорожі.

Учитель — Яка ця загадкова та унікальна Південна Америка???

 Яка вона насправді???? Поміркуйте??? Згадайте?????

Конкурс--------------- Розминка(швидко відповідайте,бонуси збирайте).

а) площа материка----------------------------------(17,8млн.км)

б)що це за дата 1492р.-------------------------(Хр.Колумб відкрив Америку)

в)в основі Південної Америки лежить--------------------(  Південно  -Американська)

г)де розташован  пояс  складчатостей  Анд-------(на заході)

д)в якому кліматичному поясі не лежить материк--------(антарктичному)

е)на вологість материка впливає----(вологі повітряні маси,вітри з океану,рельєф,

 теплі течії з Атлантичного  океану)

ж)Амазонка утворюється від злиття двох річок----(Укаялі та Мараньоні)

з)місцеві жителі називають цю річку »матір’ю моря»-----(Парана)

і)висота цього водоспаду 1054м----------------------( Анхель).

 

ГРА»  ВІРЮ- чи НЕ ВІРЮ»

* Це найбільший материк світу(ні-17,8млн.км)

       *Він розташован в  усих  кліматичних поясах   (ні-антарктичний)  

       *Річки материка належать до басейну Атлантичного океану( да)

      *Материк омивають 2 океани(да---Тихий, Атлантичний)

       *Санд-Педро- це  діючий вулкан-----(да)

      *Памперо це теплий штормовий віте------------(ні-холодний)

      *Материк лежить в 2 півкулях??(ні---пн, пд.,зх.)

     *Південна Америка багата на різноманітні корисні копалини,особливо на руди металів,нафту (да)

«ГЕОГРАФІЧНИЙ  ПРАКТИКУМ»

За 1хвилину треба пройти вздовж Південної Америки називаючи географічні об*єкти, які мають відношення до материка.(вчитель по одному викликає учнів з різних груп але за бажанням)

Учитель--- ви тепер зрозуміли що гарні знання географічних об*єктів  Південної Америки дає нам змогу мандрувати за 1хвилину по Південній Америці.

ГРА» ХТО ТАКИЙ? ШО ТАКЕ?»

1)Христофор Колумб,Ф.Магеллан, Ф.Пісаро , А.Веспучі, О.Гумбольд.

2)Амазонська низовина, Ла-Платська  низовина,Гвіанське плоскогір’я.

3)Памперо, пассати,повітряні маси західного перенесення.

4)Екваторіальний,тропічний,субекваторіальний,субтропічний,помірний.

5)Оріноко,Парана,Амазонка,Тітікака,Маракайбо.

Учитель---- Ми наповнили рюкзак знаннями.  Но  у мене до вас питання: А хотіли б ви ще дізнатися про материк Південна Америка? Чи досить вам знань про цей материк?

МОТИВАЦІЯ    УЧБ ОВОЇ    ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель—і  так не все ми знаємо ще про цей материк Південна Америка.

 Перегляд фільму про природні зони Південної Америки.

4.  ВИВЧЕННЯ        НОВОГО    МАТЕРІАЛУ.

Учитель-- -тема  і мета   нового матеріалу(учні записують це у зошит)

                   Дорогі мої друзі! Продовжуємо наші мандри по материку Південна       Америка. А які ж мандри без інструментів. Ось кожна експедиція отримує компаси. Отже тепер ми вже готові повністю до уявної подорожі.

Учитель---А що таке природна зона?- запитує у учнів. Які ж природні входять до складу природної зони?(відкриваємо пелюстки нашої символічної   квітки)

Учитель---так  з*явилася квітка-модель,яка дає нам  змогу побачити завдання вивчення нового матеріалу(учитель ще раз промовляє мету нового матеріалу)

Учитель— кожна природна зона материка буде характеризуватися за планом,він  написаний  на дошці і є у вас на столах(додаток до уроку). На уроці у нас сьогодні 4 експедиції яким було дано раніше завдання(домашнє)і вони провели дослідження по природних зонах. В кожній групі :4учня самостійно шукали інформацію про природну зону, 2учні працюватимуть з маршрутним листом,2учні це картографи)

Учитель--- ті учні які будуть працювати з маршрутним листом повинні вписувати інформацію  про свою природну зону,а ще про інші природні зони,мова про які буде йти на нашому уроці(помічник вам підручник).

Учитель---а ті учні ,які у нас картографи повинні  виконати завдання яке надано на карткі-інструкції. Будьте уважними,допитливими,записуйте все чітко, допитливими,спостережливими,записуйте.

Учитель---- надаємо слово експедиції,яка була в природній зоні вологі екваторіальні  ліси(сельва) Південної Америки(виступ групи)

Підсумок підводить вчитель. Якщо є час можна показати фільм про цю природну зону.

Так виступають всі інші експедиції(з презентаціями,з малюнками,використовують таблиці що є в кабінеті на уроці)

Учитель-----робить підсумок. Проводить підсумкову бесіду з тими учнями які працювали з контурними картами та з маршрутним листом.

*Які природні зони сформувалися на материку?

*Як розташовані вологі екваторіальні ліси на материку?

*Органічний світ саван та рідколісся?

*Як називається природна зона степів з мови індійців?

*Особливості природної зони напівпустель та пустель?

*Які  грунти в природній зоні Патагонія?

Учитель—а зараз переглянемо як попрацювали наші учні-картографи…

5. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ   ТА  ВМІНЬ  ВИВЧЕНОГО  НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Учитель— молодці  діти! Польові дослідження закінчилися,а тепер кожна експедиція обробляє свій зібраний матеріал.* Географічний диктант:1.Пустеля помірного поясу; 2.Вітер,який дме з пампи; 3.Гризун з цінним хутром,який живе в Патагонській пустелі; 4.Тварина-санітар у саванах; 5.Зона вологих екваторіальних лісів у Південній Америці; 6.Зона степів у Південній Америці;

*Географічні тести в підручнику на стор. 171 питання№6,7,8,9,10----робота учнів з підручником. Учитель збирає листочки з тестами.

*Взаємоперевірка в парах.

6.ПІДСУМОК   УРОКУ

Учитель--- я рада вітати вас на землі Харківщина .А тепер  у кожної експедиціі яка мандрувала по природній зоні Південної  Америки взяти інтерв*ю.

Прийом» Відкритий мікрофон»

  • Сьогодні я дізнався  на уроці?  
  • Я досліджував?
  • Моя оцінка за урок?

Учитель---- Яка ж мандрівка без фото на пам`ять?

7.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

* Опрацювати  параграф 30.

*Сторінка166 питання№6-птсьмово.

*За бажанням – скласти  кроссворд;

 Написати   твір »Один день в природній зоні»

docx
Додав(-ла)
Яценко Инна
Додано
28 січня
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку