Урок "Природні зони Північної Америки. Вертикальна поясність гір"

Про матеріал
Розробка уроку з курсу географії 7 класу на тему "Природні зони Північної Америки. Вертикальна поясність гір".Матеріал містить різноманітні види роботи учнів на уроці робота у групах, тестові завдання та інші ...Впродовж уроку використовую презентацію, яка поєднує послідовно етапи уроку і ключові моменти.
Перегляд файлу

Тема: Природні зони  Північної Америки.

Вертикальна поясність гір

Навчальна мета: формувати знання про особливості розміщення  природних зон Північної Америки; поглибити систему знань про взаємозв’язки природних компонентів у складі природних зон; продовжувати формувати уміння  складати характеристику природних зон за типовим планом; удосконалювати практичні вміння учнів  працювати з картами атласу.

Розвивальна  мета : розвивати соціальну  компетентність  у роботі  в групах та комунікативну  у толерантному ставленні між її членами , формуванні власної точки зору; сприяти розвитку  компетентності  самоосвіти  і саморозвитку учнів  через продовження   удосконалення    вміння  працювати з  підручником, картою, контурною картою  ; розвивати уміння застосовувати  знання  на практиці у нестандартних ситуаціях ; інформаційну компетентність під час пошуку ,визначення  інформації , уміння  обдумувати її  та робити  висновки; пізнавальну  компетентність під час  самостійної дослідницької  діяльності природних зон, виділення  головного з загального.

Виховна мета:  виховувати інтерес до предмету, бережливе  ставлення  до природи.

Очікувані результати:   учень знає географічне розташування  природних зон ; пояснює закономірності  розміщення  типів ґрунтів,  рослин , тварин  і  природних  зон  Північної Америки.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, карта природних зон світу, презентація, підручник,ілюстрації.

Тип  уроку:комбінований

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

      Сьогодні ми здійснимо з вами  уявну подорож  природними зонами Північної Америки. А  з чого починається будь-яка мандрівка? На мою думку  зі збору рюкзака,а у нашому випадку  -  це фішки,що символізують ваші знання. Саме від наповнення рюкзака залежатиме успіх нашої мандрівки.

Розпочнемо збір  багажу знань” із географічної розминки. Вона включає в себе прийом „ Так - Ні”. Я задаю запитання, а ви відповідаєте  лише „ так” або „ ні ”.

Географічна розминка.

Прийом „ Так-Ні”.

Слайд 1

Гра „ Упізнай річку за або Відгадай  об’єкт за описом”

Учитель пропонує визначити географічний об’єкт (річку,озеро)

за стислим описом

Слайд 2

Наступний прийом –„ Картографічна розминка”

 „ Фізична карта Північної Америки”, на якій знаки позначені 

 ( географічні об’єкти які потрібно назвати учням:

1.Гудзонова затока

2.Великі Американські озера.

3.Кордильєри.

4.Каліфорнійський півострів.

5.Великі рівнини.

6.Аппалачі.

7.Півострів Флорида.

8. Півострів Флорида.    

  9.Півострів  Юкатан.

Гра „ Один зайвий ”- учням необхідно визначити ,що в переліку є зайвим та спробувати обґрунтувати відповідь

Слайд 3

Робота на контурних картах. 

У кожного учня є аркуш паперу з контурною картою Північної  Америки. Під диктування  вчителя учні наносять географічні об’єкти на карту , а далі взаємоперевіркою виставляють собі оцінки .

Слайд 4

Діти, я зараз пропоную Вам уявити себе в ролі вчителя та виставити оцінки один одному. За кожну правильно позначену назву на карті учні отримують 1 бал .

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної  діяльності  учнів .

Прийом  „ Дивуй”

Розповідь учителя про унікальні  рослини та тварини материка,

Слайд  5

Культурні рослини та свійські тварини,батьківщиною яких є Північної Америки.

Слайд 6

Слайд з небезпечними рослинами  та тваринами вихідцями з материка (колорадський жук,амброзія).

Слайд 7

Слайд 8  Тема уроку

Природні зони Північної Америки. Висотна поясність гір.

V. Вивчення нового матеріалу.

Запитання вчителя

1.Слайд 9  Карта природних зон Північної Америки.

 

Учитель:

- Перед вами атласи. За картою географічних поясів та природних зон визначте природні зони Північної Америки та вкажіть зони ,що мають найбільшу площу.

- На якій частині материка розташовані області висотної поясності?

- Деякі з природних зон  вам уже відомі, тому що ви вивчали їх під час знайомства з іншими материками. Але окремі природні зони ми ще ніколи не розглядали, крім того, сьогодні ви довідаєтеся,чому особливе місце в розподілі природніх комплексів материка належить рельєфу та впливу океану.

  1. Закономірності розміщення природних зон у Північній Америці.

-         Пригадайте,що таке природна зона?

-         Від чого залежить зміна природних зон на рівнинах?

-         Пригадайте,в межах яких природних зон  лежить Південна Америка?

      Розподіл природних зон у Північній Америці,як і на інших материках,відповідає закону широтної  зональності, який як вам відомо, полягає в поступовій зміні природних зон від екватора до полюсів. Зміна природних зон залежить від співвідношення тепла і вологи.

       На материку у зв’язку з особливостями географічного положення існують природні зони,відсутні на материках  тропічних широт.

     Розміщення природних зон на  рівнинах  материку тісно пов’язане з особливостями зміни клімату.

      На півночі материка спостерігається широтна зональність природних зон: вони простягаються з заходу на схід і змінюють одна одну з півночі на південь. Однак у середній і південній частинах природні зони витягуються з півночі на південь. Причина:різниця у зволоженні і температурах прибережних та центральних частин материка в межах помірного  та субтропічного кліматичних поясів.

На нерівномірність зволоження  східних, центральних та західних частин материка впливають гори:Аппалачі та Кордильєри. Прибережні частини більш зволожені. Там виникають лісові ландшафти .В центрі материка , де опадів менше – степові. Біля півострова Каліфорнія холодна течія спричиняє  опустелювання  узбережжя. Цим пояснюється меридіональне простягання природних зон в межах помірного , субтропічного та тропічних поясів.

 Карта природних зон світу на дошці

Які відмінності в розміщенні природних зон  раніше вивчених материків ви помітили?

Слайд з проблемним питанням:

Чому на рівнинній території Північної Америки деякі зони простягаються  меридіонально , а не за законом широтної зональності?

     2.Характеристика природних зон( робота в малих групах)

Учні класу об′єднуються в експедиційні загони, кожен загін отримує  маршрутний лист,який необхідно оформити працюючи з підручником, атласами .В групі є головуючий і він же відповідач.

Я пропоную вам зараз здійснити уявну подорож природними зонами Північної Америки та скласти їх коротку характеристику.

План характеристики  природними зонами

1.Географічне положення.

2.Особливості клімату.

3 Переважаючі типи ґрунтів.

4Характерні представники рослинного світу.

5.Типові представники тваринного світу.

 

На опрацювання  матеріалів  учням  дається 7 хвилин.

Після опрацювання підручника  іде пояснення  вчителя з елементами бесіди,робота з картою „ Географічні пояси та природні зони світу” та презентацією  „ Природні зони Північної Америки”. Учні доповнюють  розповідь вчителя своїми знаннями.

 

Під час виступів учні заповнюють картку „ Характеристика  природних  зон”

 

Природна зона

Географічне положення

Клімат

Ґрунти

рослини

тварини

Арктичні пустелі

 

 

 

 

 

Тундра,лісотундра

 

 

 

 

 

Тайга

 

 

 

 

 

Мішані та широколистяні ліси

 

 

 

 

 

Перемінно-вологі ліси

 

 

 

 

 

Лісостеп,степ

 

 

 

 

 

Пустелі,напівпусте на

 

 

 

 

 

 

IV.Закріплення вивченого матеріалу

 

1.Знайдіть відповідність між природною зоною та  ґрунтами , що під ним знаходяться  (фронтально)

Слайд 2

2.Прийом „ Хто?Де?”:та „ Що?Де? ”

Розподіліть по природних зонах тварин,та рослин які мешкають та ростуть в одному з американських дендропарків

 

3 Прийом „ Експрес - тест”

Слайд 28

 

4.Прийом „ Географічний диктант”

Арктичні пустелі №1

Тундра  і лісотундра№2

Широколистяні ліси№3.

Лісостеп і степ№4

Слайд 29

 

VI.Підсумок уроку

VII. Самооцінювання учнів

VIIІ.Домашнє завдання опрацювати параграф 39

docx
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
14 серпня 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку