25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок природознавства 1-клас

Про матеріал
Тема: «Листяні і хвойні дерева» Розширювати уявлення учнів про різноманітність рослин. Формувати поняття хвойні і листяні дерева, учити їх порівнювати , розрізняти за виглядом, за листям. Розвивати пізнавальну активність першокласників, спостережливість, увагу, мислення, уміння працювати у парах. Вчити учнів бачити прекрасне у природі. Викликати бажання берегти,любити і охороняти природу рідного краю.
Перегляд файлу

                          

Урок природознавства  1-клас

 

Доманчук Тетяна Іванівна,

вчитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категорії,

вчитель – методист

Васильківський академічний ліцей «Успіх»

 

Тема: «Листяні і хвойні дерева»

 

Мета: Розширювати уявлення учнів про різноманітність рослин. Формувати         поняття хвойні і листяні дерева, учити їх порівнювати , розрізняти  за виглядом, за листям. Розвивати пізнавальну активність першокласників, спостережливість, увагу, мислення, уміння працювати у парах. Вчити учнів бачити прекрасне у природі. Викликати бажання берегти,любити і охороняти природу рідного краю.

 

Тип уроку. Урок – подорож.

 

Обладнання: комп’ютер, телевізор,таблиці, схема маршруту подорожі, малюнки дерев, гілочки сосни, ялини, листя дерев,фонограма пісні «Ромашкове поле».

 

ХІД УРОКУ

(На екран виведено Слайд 1)

                                 Подорож у царство рослин.

 

I . Організаційний момент

ІІ. Повтоення вивченого.Початок подорожі.

1)Зупинка «Погода» (Слайд 2.)

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

2) Робота з прислів’ям. (Слайд 3)

           Листопад  - зимі рідний брат.

3)Зупинка «Наукова». (Слайд 4.)

- Діти, а що таке вітер?

-Я пропоную подорожувати сьогодні на крилах осіннього вітру.

(Складаємо руки човником, дмухаємо.

Разом з подихом вітру опиняємось у царстві рослин.)

4)Зупинка «Торбинка знань».

(Вчитель дістає запитання.)

-До якої природи належать рослини? Чому?

-Які умови необхідні для життя рослин?

- Які рослини називають дикорослими?

- Які рослини називають культурними?

-Що ми знаємо про дерева, кущі, травянисті рослини?(Слайд -5)

-Доведіть, що ромашка травяниста рослина.

5) Зупинка «Співуча».

(Презентація до пісні «Ромашкове поле».Діти виконують пісню,пританцьовуючи.)

 

IIІ.Актуалізація опорних знань, повідомлення теми і мети уроку

6) Зупинка «Пізнавальна»

- У вас на партах листочки і гілочка з сосни. Роздивиться їх.

— Порівняйте листяну пластинку і хвою.

— Чим вони різняться? Які вони на дотик?

 Хвоїнки вкриті смолою. Яка не дає змогу випаровувати вологу.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

 

7) Зупинка «Допитлива»

 

— Погляньте уважно на таблицю . Усі дерева можна розподілити на дві групи: хвойні та листяні.(Слайд -6 )

а) Листяні дерева на гілочках мають плоскі зелені листочки, великі, як долонька у людини (наприклад, дуб, береза, тополя, акація, яблуня та ін.). Листяні дерева скидають листочки восени, а навесні у них виростає нове молоде листя

б)Хвойні дерева замість листочків мають зелені голочки (наприклад, ялина, сосна, кипарис). На зиму ці дерева не скидають листочки. Про них говорять вічнозелені, тому що замість одних голок відразу виростають нові, а нам здається, що вони завжди зелені.

в)Найпоширеніші в нашій місцевості листяні дерева.(Слайд -7)

                                (Додаткова інформація)

Береза. Білосніжна береза. Скільки пісень, віршів складено про неї! Часто про неї згадують у казках, загадках, приказках. З берези виробляють фанеру, лижі, меблі, багато сувенірів. А береста? Це ж готовий природний папір! У берези є корисний сік.

 

Дуб. Потужність і велична краса дуба приваблює всіх. Корені його глибоко йдуть у землю, і тому йому не страшні жодні бурі. За старих часів із дуба виробляли кораблі, а зараз — меблі, паркет, вантажні вагони. Кору застосовують у шкіряній справі, а якщо покласти декілька листків у банку з солоними огірками — вони стануть хрусткими, міцними, смачними.

 

Клен. Клен — бажаний гість усіх парків і вулиць міст. Його різьблене листя таке гарне під час осіннього листопаду! У клена міцна деревина, її широко застосовують у токарній і столярній справі, в машинобудуванні, а також виготовляють музичні інструменти. У містах клен енергійно засвоює з повітря різні шкідливі речовини. Листя у клена восени червоніє.

 

Тополя. Тополя відноситься до швидкоростучих дерев. Швидкий ріст продовжується до 40 - 60 років, після чого уповільнюється. Деревина у тополі легка, біла м’яка. Добре використовується і обробляється у технічних цілях, як сировина для паперу, штучного шовку, фанери, меблів.

Г)Хвойні дерева.(Слайд -8)

 Найпоширеніші в нашій місцевості хвойні  дерева

Сосна.(Слайд -9)

— Сосновий ліс називається бором. Сосна любить світло. Хвоїнки ростуть у парі. Сосна росте на будь-якому ґрунті. У сосновому лісі цілюще повітря. Деревина є хорошим будівельним матеріалом.

Ялина. .(Слайд -10 )

 

— Ялинковий ліс називається ялинником. У дерева гостра верхівка, донизу крона розширюється. Любить вологу. Хвоїнки колючі, одиночні. Крона густа, дає сильну тінь. Живе ялина 300-500 років. Із деревини ялини виготовляють папір, штучний шовк

V. Закріплення вивченого матеріалу.

8)Зупинка «Книжкова»

а)Робота із загадками,с.63. (Слайд -11)

б)Гра «Упізнай листочок»

9) Зупинка «Бережлива».

-Що нам дають дерева?

-Як треба ставитись до дерев?

-Яке дерево ми вважаємо взимку найголовнішим?(Слайд –12)

 -Скоро Новий рік. І ялиночка вам дарує таночок.

(Слайд -13 )

10.Зупинка старанна»

(Робота в зошиті.)

11 .Зупинка «Загадкова»

Стрімко вибігли на гору

 Дві подружки білокорі.

 Дощик їм полоще кіски,

 Звуть тих подружок… (берізки).(Слайд -14)

 

Що за дерево, чий цвіт

 Пахне медом на весь світ? (Липа) (Слайд -15)

 

 

Восени панянки зняли одяганки

 а висока пані ще у сарафані. (Сосна) (Слайд -16)

 

Що за диво?

На гіллі їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки та зелені кожушки. (Каштани) (Слайд -17)

 

Зріст у неї, як в ліщини,

 А плоди, немов в калини.

 Взимку пташечок годує,

 Ягідками їх частує.(Горобина) (Слайд -18)

 

Дерево росте крислате,

 листям різьбленим багате

 Примостились під листочки

 в тюбетеєчках синочки. (Дуб) (Слайд -19)

 

VІ.  Підсумок уроку

 

12. Зупинка «Підсумкова»

1.-Що нового ви дізнались на уроці?

Творче завдання (Слайди -19,20)

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку