Ранкова зустріч «Весна-красна»
Мета: формувати в учнів уявлення про характерні ознаки весни; ознайомити з весняними місяцями; розкрити походження назв місяців; розвивати творчу уяву; виховувати любов до природи.
І. ПРИВІТАННЯ
Ми веселі квіточки,
Сонця любі діточки,
Тягнемось до неба –
Нам блакиті треба.
Ми тендітні квіточки,
Сонця й неба діточки,
Вісники весняні –
Проліски духмяні.
Л. Коврига
- Про що ви дізналися з цього віршика?
- Коли таке буває?
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ.
Вправа «Асоціації»(у колі).
Гра «Продовжи речення»
– Що з весною настає?
– Сніг у полі(розтає).
– А чому то так буває?
– Сонце його(пригріває).
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні проліски(малі).
– А що пнеться з-під листа?
– То травичка(вироста).
– А над полем що бринить?
– Любий жайворон (дзвенить).
К. Перелісна
IІІ. ГРУПОВА РОБОТА
Березень Квітень Травень
ІV. ЩОДЕННІ НОВИНИ
БЕРЕЗЕНЬ – таку назву цей перший весняний місяць отримав у середині минулого століття. Назва походить від назви промислу - березол (заготівля березового попелу, який використовували для виготовленняскла). До цього часу він іменувався март. У народі його також називали: капельник, протальник.
КВІТЕНЬ – своє ім’я місяць носить ще із XVI століття. Саме в цей час починає квітувати земля. Також в народі були уживаними і інші назви: лукавець, апріль, дзюрчальник, краснець, водолій.
ТРАВЕНЬ – таке найменування останній місяць весни отримав у двадцятому столітті. До цього він називався май – від імені давньоримської богині весни Майї. У народі його називали: травник, громовик, пісенник.
V. ПІДСУМОК.
Вправа «Ознаки весни».