11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Урок природознавства 3 Тема Дикі та свійські тварини

Про матеріал
Ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин. Учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині. Знайоми учнів з процесом одомашнення тварин. Розвивати мислення, спостережливість, увагу. Виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема: Дикі та свійські тварини

Мета: Ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин.

            Учити визначати, яку  користь приносять свійські тварини людині.

            Розвивати мислення, спостережливість, увагу.

            Виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Хід уроку:

                  І. Ранкова зустріч на тему «Дикі  тварини»

Запрошення на ранкову зустріч

Звучить мелодія, яка нагадує про початок ранкової зустрічі. Учні та вчитель збираються у коло на килимку.

https://www.youtube.com/watch?v=V9sCMSEjTrY

Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»

  1. Вітання.

– Доброго дня, шановні гості нашої студії. Я ведуча чергового випуску виїзної телепередачі “В світі тварин”, рада зустрічі з вами.

Гра  «Передай посмішку по колу »

Учні, утворивши коло, тримають один одного за руки,  повертаються по черзі до сусіда зліва, щиро посміхаються, промовляючи слова «Я дарую тобі свою посмішку!».

  1. Обмін інформацією.

Гра «Уявіть себе твариною»

Учитель ставить запитання:

  • Якою тваринкою ти себе уявляєш? Чому?

Робота зі змістом усмішки

Чому кіт умивається після сніданку?

Ніжився кіт край воріт, грів на сонечку живіт.

Враз із двору та в хлівець залетів горобець.

— Цвір-цвірінь,— цвірінчить.

Кіт підкрався і  вмить

Спритним рухом ловця

Упіймав горобця.

— Ну, сказав він за тим, зараз я тебе з’їм!

— Що ж… настав мій кінець, — відповів горобець,—

Але злись чи не злись,— хто ж невмиваний їсть?

Кури знають про це, Гуси знають про це,

Діти зранку до сніданку миють милом лице.

Навіть он голуби чистять вранці дзьоби.

Стримав кіт апетит.

— Добре,— каже,— посидь,

Сядь під це деревце,

Поки вмию лице.

Пішов кіт до воріт,

Умивається кіт…

А горобчик той — скік!

Тільки й був такий — втік.

Закричав тоді кіт: — Переймайте, ловіть!..

                                І з тих пір всім на злість кіт невмиваний їсть.

  Які  тварини  згадуються в усмішці?  Що  між  ними  спільного,  та  чим  вони відрізняються?

(Учитель підводить учнів до розрізнення понять «Дикі-свійські тварини».

Розміщує  на  тематичній  стіні    карточки  з  написами:  «Свійські  тварини», «Дикі тварини»

  1. Групове заняття.

Робота з опорною таблицею (Діаграма Вена)

Діти висловлюють власні міркування щодо понять «Дикі-свійські тварини». Учитель або підготовлений учень записує їх до опорної таблиці (Коло Вена)

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2020/01/2020.01.23-14-00-23.jpg

  • Дякую, діти. Молодці!
  1. Щоденні новини

Календарні новини.

  1. Бесіда.
  • Правильно у народі говорять : “У природи немає поганої погоди..”
  • Діти, а що таке природа?
  • Якою буває природа?
  1. Вправа “Впізнай тварину”
  • Розгляньте силуети. Давайте впізнаємо хто тут зображений?
  • Як їх назвати одним словом?
  • Тварини відносяться до живої чи неживої природи? Доведіть.
  • На які дві групи ми можемо розділити цих тварин?

ІІ. Постановка цілей уроку

  1. Проблемне запитання
  • Діти, подивіться яка гарненька тваринка. Хто це? (відповіді дітей: зайчик або кролик) А я думаю….Доведіть.
  1. Повідомлення мети
  • Отже, сьогодні ми з вами будемо спостерігати за умовами життя диких і свійських тварин, свої спостереження будемо відмічати в таблиці, з’ясуємо від кого залежить життя тварин, визначимо, яку користь приносять свійські тварини людині.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в макрогрупах. «Пазли»

(Клас об’єднується у дві групи. 1 група складає пазли «Дикі тварини», 2 група – «Свійські тварини». Перемагає группа, яка склала швидше пазли).

  1. Зоопарк

Всі сідають в коло так, щоб один стілець був вільним. В центрі кола стоїть ведучий. Кожен учасник, хто сидить у колі, називає себе якоюсь твариною. Учасник, що сидить зліва від вільного стільця, плескає правою рукою по ньому і називає якусь тварину. Той, хто почув назву своєї тварини, повинен зайняти вільний стілець. Учасник, праворуч від якого звільнився стілець, повинен плеснути по ньому і назвати іншу тварину. Завдання ведучого – встигнути зайняти стілець до плескання по ньому. Той, хто не встиг плеснути, стає ведучим.

3. «Кросворд»

https://learningapps.org/display?v=phhachi1t16

  1. Перегляд мультфільму про диких та свійських тварин

https://www.youtube.com/watch?v=8zrzIZmwVMg

  1. Бесіда

Чим відрізняється життя диких тварин від свійських?

  • Яких тварин ми називаємо дикими?
  • Як ви гадаєте як живеться диким тваринкам взимку?
  • Ми можемо допомогти птахам?
  1. Фізкультхвилинка
  2. Гра «Порахуй»

Послухайте вірш Наталі Забіли і порахуйте скільки звірі згадується у вірші?

Є тут мишка – гострозубка

є тут зайчик – куций хвіст,

є тут білка – тепла шубка,

що малесенька на зріст.

Ще й лисиця є, сестриця

і вигадлива, й метка

є кабан, їжак, куниця.

Ну, а хто це нас ляка?

Я ведмідь, я хочу спати,

сміху, жартів не люблю!

Сяду я на вашу хату,

Всіх вас разом роздавлю!

  1. Хвилинка – цікавинка

Розповідь “Як з’явились домашні тварини”

– Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Одного разу розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд з нею. Вони вже стали не дикими, а свійськими.

Так з’явилися собаки. Вони почали охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без свійських тварин.

  1. Гра “Відповідність” (на індивідуальних картках з’єднати назви тварин і те, що від них отримує людина)
  2. Розповідь дітей про улюблену домашню тваринку.

(Завдання давалось дітям заздалегідь, бажано, щоб були фотографії)

ІV. Узагальнення й систематизація знань і умінь

  1. Гра “Незавершене речення”

– Тварини, які самі влаштовують собі житло, добувають собі їжу, захищаються від ворогів,  виводять потомство називаються….

– Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житло, піклуються про потомство, називаються….

  1. Гра “Яка тварина зайва”

Собака, кролик, півник, зайчик, котик.

3.Гра “Впізнай тваринку”

Якщо чуєте назву свійської тваринки  встаньте, дикої – плесніть у долоні.

Папуга, жаба, корова, їжак, качка, олень, вівця, орел, ластівка.

  1. Гра «Чий це голос?»

  Всі ви були дуже активні, гарно, злагоджено працювали, тому тваринки з вами прощаються і говорять на своїй мові «До зустрічі!».

        – Спробуйте відгадати, хто саме з вами прощається.

(Звучить фонограмма «Голоси тварин». Учні відгадують, голос якої тварини звучав)

  1. Рефлексія.
  • Я відкрив  для себе, що…
  • Я запам’ятав, що…
  • Мене здивувало, що…
  • Я вперше дізнався, що…
  • Діти, у вас на партах лежать малюнки тварин. Візьміть їх і прикріпіть до сонячних промінчиків. У нас вийшов чудовий заказник. Я думаю ви здивовані, різноманітністю світу тварин і розумієте, що деяких тварин на планеті зали-шилося дуже мало. А наше сонечко буде освітлювати і зігрівати наших вихованців. Якщо ми по справжньому будемо турбуватися про природу ми станемо ще добріші.

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2020/01/2020.01.23-14-00-34.jpg

 

docx
Додано
16 березня
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку