Фрагмент уроку природознавства в 4 класі з використанням стратегії " Дискусійна Сітка Елвермана"
«Дискусійна сітка Елвермана»
Стратегія «Дискусійна сітка Елвермана» або «павутинка» дискусій. Вона спрямована на організацію дискусії в класі й формування в учнів чіткої позиції щодо обговорюваної проблеми на рівні дібраних аргументів.
Вчитель формулює проблему над якою працюватиме клас.
Фрагмент уроку з природознавства в 4 класі
Для організації роботи учням пропонується скласти таблицю.
Клас ділиться на дві групи: учні 1 групи висловлюють аргументи «проти», 2-«за».
В таблиці записані вислови дітей 4-б класу.
«Так» |
Проблема |
«Ні» |
-Дерево можна спиляти за 5 хвилин, а росте воно 20-30 років. -Не всі люди садять сільки дерев, скільки використовують(це і папір, і меблі, і топливо) -Рослини-джерело кисню і чистого повітря. |
Чи потрібно берегти природу? |
1 уч.: Ні, бо дерева можуть вирости самостійно, дати плоди.
|
-Бур,янами ми називаємо те, що не вміємо використовувати. -Це корм для тварин. -Це лікарські трави. -Це добриво. |
|
2 уч.: Ні, бо бур”яни засмічують городи.
|
-Комарі-єдине джерело корму птахів в Арктиці,переносять хімічні елементи необхідні рослинам. За добу один павук може зловити до 400 шкідливих комах Оси знищують 14 мільйонів кілограмів комах за літо. |
|
3 уч.: Ні, бо комарі, оси, павуки, кусаються і переносять хвороби. |
Висновок: До кожного аргументу «проти» ( це було складніше для дітей), друга група склала по кілька аргументів «за». І дійшли спільного висновку, що природу треба берегти.