Тема: « Подорож просторами світового океану»
Інтегрований урок природознавства в 4класі.
Мета: закріпити і поглибити знання про океани, вдосконалювати роботу з картою, висвітлювати значення океанів та використання їх багатств людиною; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, працювати в групах, в парах; розвивати пізнавальний інтерес, уміння порівнювати, робити висновки; сприяти розвиткові пам’яті , уваги, спостережливості; виховувати інтерес до вивчення природничих наук та математики, захоплення неповторністю й величчю природи, бережне ставлення до природних багатств.
Обладнання: карта півкуль, контурні карти, картки із завданням, відеоматеріал, ментальна карта, атлас, картки з математичним завданням.
І Організація учнів до уроку:
Сядьте, діти всі рівненько
Усміхніться всі гарненько.
Настрій в подорож візьмемо
Й мандрувати розпочнемо.
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
О |
К |
Е |
А |
Н |
И |
1007+2 |
999+1 |
10 000-1 |
29 999+1 |
800 000-1 |
399 899+1 |
О-1009 |
К-1000 |
Е-9 999 |
А-30 000 |
Н-799 999 |
И-399 900 |
ІІІ Узагальнення та систематизація отриманих знань
А) 5 Б) 7 В) 6
2. На скільки океанів поділяють Світовий океан?
А)2 Б)4 В)5
3. Найбільший і найглибший серед океанів…
А)Індійський Б) Атлантичний В) Тихий Г)Північно Льодовитий
4. Першим побачив простори Тихого океану…
А) Колумб Б)Кук В) Магеллан
5. Який океан найбільш вивчений і освоєний людьми?
А) Індійський Б) Північний Льодовитий В) Атлантичний Г)Тихий
6. Море, яке немає берегів – це …
А) Чорне Б) Саргасове В) Карибське
7. Форма якого океану нагадує велику латинську літеру S?
А) Індійського Б) Північно Льодовитого В) Атлантичного Г) Тихого 8. Найбільший острів Тихого океану …
А) Нова Гвінея Б) Тайланд В) Велика Британія
9. Найбільший острів Індійського океану …
А) Гренландія Б) Мадагаскар В) Нова Гвінея
10. Головна особливість Північного Льодовитого океану…
А) багатий рослинний і тваринний світ Б) великий об’єм льоду
В) він найбільший
11. Площа якого океану 15 мільйонів квадратних кілометрів?
А) Тихого Б) Індійського В) Північно Льодовитого Г) Атлантичного
12. Який острів належить до Північно Льодовитого та Атлантичного океанів?
А) Гренландія Б) Мадагаскар В) Нова Гвінея
Відповіді: (на екрані)
1-В, 2-Б, 3-В, 4-В, 5-В, 6-Б, 7-В, 8-А, 9-Б, 10-В, 11-В, 12-А
2) Робота в групах
Гра « Відгадай океан»
- Цей океан найбільший та найглибший. Він займає територію як усі материки разом узяті.
- Найтепліший і найсолоніший серед океанів, Найбільш вивчений людьми. Його назва пов’язана з грецьким міфом про гіганта ( Атланта)
- Найтепліший , тому має найбагатший органічний світ. Головною окрасою є коралові рифи
- Найменший з океанів планети, найхолодніший, наймілкіший. Більша його частина завжди вкрита кригою.
3. Презентація океанів.
- Загальні відомості про океани. Діти працюють біля карти.
- Як дістатися із порту Одеса в Атлантичний океан?
- Про що нам повідомляють числа?
4.Рослинний і тваринний світ океанів
Перегляд презентаціЇ рослинного світу океанів( кожна група вибере свої рослини і розповість про найбільш поширені.)
Загадки
Дуже плоска, наче блюдо.
Обидва ока на спині І живе на самому дні
Дуже дивні справи мала, бо ця риба ( камбала)
На спині у нього кран, з нього біжить фонтан. ( кит)
Але не світить і не гріє, тому що не вміє. ( морська зірка)
Знають і француз і фін, любить гратися ( дельфін)
Показавши зуби позіхнула, і пішла на дно ( акула)
Природжений ехолот, їсть молюсків ( кашалот)
Не чіпайте, малюки, пальчик можна обпекти.
Паляничка голопуза називається (медуза)
Хоч незграбний він на суші, ну а в морі спритний дуже ( тюлень)
І хоча літать не вміє може гарно плавать він.
Має одяг чорно – білий, серед всіх пташок один має пір’я найтепліше
Добрий та гладкий ( пінгвін)
5.Екологічні проблеми океанів
Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує на жаль, не по – господарському. (перегляд фільму про екологічні проблеми океанів)
6.Робота в групах. Як запобігти забрудненню океанічних просторів ?
ІV Підсумок уроку
(найбільше, найглибший, найтепліший, найхолодніший, і т. д.)
Кожна група робить виставку своїх досліджень.