Урок природознавства 4клас "Подорож Світовим океаном"

Про матеріал
Інтегрований урок з природознавства на тему "Подорож Світовим океаном" проводився з метою поглиблення знань учнів про океани , які є на Землі, їх розміщення на карті півкуль та глобусі; вдосконалення навичок роботи з картою; висвітлення значення океанів та використання їх багатств людиною, виховання бережливого ставлення до природних багатств.
Перегляд файлу

 Тема: « Подорож просторами світового океану»

Інтегрований урок природознавства в 4класі.

Мета: закріпити і поглибити знання про океани, вдосконалювати роботу з картою, висвітлювати значення океанів та використання їх багатств людиною; формувати вміння  логічно  міркувати, чітко висловлювати свою думку, працювати в групах, в парах; розвивати пізнавальний інтерес, уміння порівнювати, робити висновки; сприяти розвиткові пам’яті , уваги, спостережливості; виховувати інтерес до вивчення природничих наук та математики, захоплення неповторністю й величчю природи, бережне ставлення до природних багатств.

Обладнання: карта півкуль, контурні карти, картки із завданням, відеоматеріал, ментальна карта, атлас, картки з математичним завданням.

І Організація учнів до уроку:

Сядьте, діти всі рівненько

Усміхніться всі гарненько.

Настрій в подорож візьмемо

Й мандрувати розпочнемо.

  • Але, перш ніж розпочати мандрівку  ми перевіримо чи сприяє прогноз погоди нашій подорожі. Давайте звернемося до наших синоптиків
  • Яка температура повітря?
  • Стан неба. Опади. 

ІІ Повідомлення теми і мети уроку

  • Тепер можна сміливо вирушати:
  •  . Нехай проблеми та незгоди не роблять на уроці нам погоди. Приємного настрою!
  • Куди  ми з вами помандруємо ми дізнаємось коли виконаємо правильно одне математичне завдання.

 

О

К

Е

А

Н

И

1007+2

999+1

10 000-1

29 999+1

800 000-1

399 899+1

О-1009

К-1000

Е-9 999

А-30 000

Н-799 999

И-399 900

 

  • Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож Світовим океаном  , адже Світовий океан це виняткове творіння природи, колиска життя на Землі, комора різноманітних ресурсів. Багато часу та зусиль знадобилося мандрівникам та дослідникам для того щоб накопичити знання про Світовий океан . Завдяки їх героїчним поступкам ми мали змогу опанувати ці знання і сьогодні ми узагальнимо їх.
  • Як ви думаєте, що нам знадобиться в нашій подорожі? ( знання, поведінка, витримка, дисципліна)
  • А тепер, час дізнатися  куди саме відправиться кожна група. Перегорніть, будь ласка ,ватман, там вказано, яким океаном помандрує кожна група,  Це буде ваша  карта, куди ви будете прикріплювати результати всіх своїх досліджень.

ІІІ Узагальнення та систематизація отриманих знань

  1. Тестова перевірка
  1. Скільки є материків?

А) 5                                         Б) 7                                              В) 6                                  

2. На скільки океанів поділяють Світовий океан?

А)2                                         Б)4                                             В)5                                      

3. Найбільший і найглибший серед океанів…

А)Індійський          Б) Атлантичний             В) Тихий         Г)Північно Льодовитий                                    

4. Першим побачив простори Тихого океану…

А) Колумб        Б)Кук         В) Магеллан                                                                                                                                                                                                                        

5. Який океан найбільш вивчений і освоєний людьми?

А) Індійський   Б) Північний Льодовитий В) Атлантичний   Г)Тихий                                                     

6. Море, яке немає берегів – це …

  А) Чорне                      Б) Саргасове                  В) Карибське

7. Форма якого океану нагадує велику латинську літеру S?

А) Індійського    Б) Північно Льодовитого В) Атлантичного Г) Тихого                                             8. Найбільший острів Тихого океану …

А) Нова Гвінея          Б) Тайланд            В) Велика Британія

9. Найбільший острів Індійського океану …

А) Гренландія               Б) Мадагаскар          В) Нова Гвінея                                            

10. Головна особливість Північного Льодовитого океану…

А) багатий рослинний і тваринний світ    Б) великий об’єм льоду

В) він найбільший

11. Площа якого океану 15 мільйонів квадратних кілометрів?

А) Тихого    Б) Індійського   В) Північно Льодовитого      Г) Атлантичного

12. Який острів належить до Північно Льодовитого та Атлантичного океанів?

А) Гренландія              Б) Мадагаскар         В) Нова Гвінея                                             

Відповіді:     (на екрані)

1-В,  2-Б,  3-В,  4-В,  5-В,  6-Б,  7-В,  8-А,  9-Б,  10-В,  11-В,  12-А

2) Робота в групах

Гра « Відгадай океан»

- Цей океан найбільший та найглибший. Він займає територію як усі материки разом узяті.

- Найтепліший і найсолоніший серед океанів, Найбільш вивчений людьми. Його назва пов’язана з грецьким міфом про гіганта ( Атланта)

- Найтепліший , тому має найбагатший органічний світ. Головною окрасою є коралові рифи

- Найменший з океанів планети, найхолодніший, наймілкіший. Більша його частина завжди вкрита кригою.

3. Презентація океанів.

- Загальні відомості про океани. Діти працюють біля карти.

- Як дістатися із порту Одеса в Атлантичний океан?

-  Про що нам повідомляють числа?

  1. 022          8 428     7 729    5 527

     4.Рослинний і тваринний світ океанів

  •  А зараз ми зануримося на велику глибину  і побачимо казковий рослинний і тваринний  світ  океанів.

Перегляд презентаціЇ  рослинного світу океанів( кожна група вибере свої рослини  і розповість про найбільш поширені.)

  • Гра «Допоможемо тваринкам які заблукали дістатися до своєї домівки»

Загадки

  1. От так риба – просто  чудо!

Дуже плоска, наче блюдо.

Обидва ока на спині І живе на самому дні

Дуже дивні справи мала, бо ця риба ( камбала)

  1. Через море – океан пливе чудо – велетень.

На спині у нього кран, з нього біжить фонтан. ( кит)

  1. Глибоко на дні вона, немов на небі видно.

Але не світить і не гріє, тому що не вміє. ( морська зірка)

  1. Справжній він циркач, носом відбиває м’яч,

Знають і француз і фін, любить гратися ( дельфін)

  1. Ця риба – злий хижак, всіх проковтне за просто так

Показавши зуби позіхнула, і пішла на дно ( акула)

  1. Кіт гігант! Зубастий кит. Норовливий і сердитий,

Природжений ехолот, їсть молюсків ( кашалот)

  1. В морі синьому живе це ясне, живе жиле,

Не чіпайте, малюки, пальчик можна обпекти.

Паляничка голопуза називається (медуза)

  1. Любить рибу смачну їсти, відпочить на берег злісти.

Хоч незграбний він на суші, ну а в морі спритний дуже ( тюлень)

  1. У холодній Антарктиді ловить у морях рибин,

І хоча літать не вміє може гарно плавать він.

Має одяг чорно – білий, серед всіх пташок один має пір’я найтепліше

Добрий та гладкий ( пінгвін)

  1. А ось коралові дерева на дні моря. Це коралові рифи

5.Екологічні проблеми океанів

  • Скажіть , будь ласка, чи можуть закінчитися багатства океанів, чи вистачить їх на багато поколінь?

Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує на жаль, не по – господарському. (перегляд фільму про екологічні проблеми океанів)

6.Робота в групах. Як запобігти забрудненню океанічних просторів ?

  • Зберігати їх рибні багатства від хижацького винищення.
  • Не засмічувати морські та океанічні простори
  • Забороняти вилив стічних вод із заводів , фабрик, тваринницьких ферм, щоб не забруднювати воду.
  • Будувати очисні споруди, фільтри
  • Попереджувати стік нафтопродуктів з танкерів, що потерпіли аварію.
  • Насаджувати водоохоронні ліси.

ІV Підсумок уроку

 

 

  • Які слова прикметники ми сьогодні вживали дуже часто?

(найбільше, найглибший, найтепліший, найхолодніший, і т. д.)

  • Що це за прикметники? Що вони означають? (найвищу якість)
  • Якими ви сьогодні були на уроці? ( найкращі, найуважніші, найрозумніші,і т. д.)

Кожна група робить виставку своїх досліджень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку