Природознавство (4клас)
Тема: Навчальний проєкт.
«Мандрівка просторами Всесвіту».
Характер проєкту:
за діяльністю: дослідницько-інформаційний;
за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;
за кількістю учасників проєкту: груповий;
за тривалістю виконання: короткостроковий;
Мета та завдання:
Очікувані результати:
Хід презентації проекту
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Продзвенів уже дзвінок –
Починається урок.
Дружно всі до корабля
В космос полетимо яі ти
Слухай, думай, спостерігай,
Таємниці Всесвіту відкривай.
- Закрийте очі. Ви найкращі діти у світі, Вас люблять батьки та
поважають вчителі. На уроці працюйте активно, здобувайте нові знання,тому що тільки від вас залежить наше з вами майбутнє.
- Відкрийте очі, сідайте.
Фенологічні спостереження.
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
- Відкрийте зошити запишемо фенологічні спостереження.
- Якою ж погодою осінь здивувала нас сьогодні?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
МАНДРІВКА ПРОСТОРАМИ ВСЕСВІТУ
Шановні учні 4- класу вивчивши розділ, якнайактивніших, найрозумніших та найкращих учнів школи, запрошую
Вас здійснити мандрівку. А щоб було мандрувати цікавіше
використовуйте різноманітні джерела інформації: інтернетресурси, малюнки,відео, – разом з однокласниками здійсніть віртуальну подорож до Сонця,планет Сонячної системи та Галактики. Підготуйте розповідь (презентацію,малюнок) про побачене. Поділіться отриманою інформацією і враженнями зіншими учнями. Зверніть увагу на особливості планет.
Зорі вкажуть Вам шлях. Бажаю успіхів!
Ваш підручник
«Природознавства»
для 4 класу
Розгляд хмаринки слів та визначення теми проєкту.
- Що ми вивчили у розділі?
- Сьогодні на уроці ми помандруємо просторами Всесвіту.
Всесвіт вивчали наші вчені.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
1. Прочитування QR-коду за програмою «Генератор QR-коду».
Проєкт «Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш»
2. Очікувані результати:
ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОЄКТУ
На кінець уроку ми дамо відповіді на питання.
- Що таке космос?
- Як давні люди уявляли Землю і Всесвіт?
- Що таке планети?
- Що таке Сонце?
- Що таке галактика?
- Які сузір’я існують?
ІV. ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ РОЗВ’ ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури про Всесвіт
2. Проведення самостійних досліджень та пошук інформації про космос
3. Добирання зображень космічних об’єктів, запам’ятовування їхніх назв
4. Вправляння у розпізнанні планет, запам’ятовуванні їхніх назв, розташуванні відносно Сонця.
5. Презентація роботи
V. ФОРМУВАННЯ ГРУП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
Учні класу об’єднуються у групи:
І група – «Науковці»
Уявлення про Землю і будову Всесвіту в давнину.
Дослідження космосу у наш час.
ІІ група – «Сонцезнавці»
Сонце. Місяць.
ІІІ група – «Планетознавці»
Планети Сонячної системи. Космічні тіла.
ІV група – «Метеознавці»
Рух Землі навколо Сонця і навколо своєї осі. Глобус. Пояси.
V група – «Зорезнавці»
Зорі. Сузір’я.
VI. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ ГРУПАМИ.
Стратегія «Джигсоу -1»
Алгоритм роботи.
1.Текст поділяється на логічно завершені частини.
2.Учні об’єднуються в постійні «домашні» групи. Кожен учень такої групи має свій номер.
3.Учитель роздає дітям частини тексту. Таким чином у домашній групі кожен отримує частину цілого тексту.
4.Учні об’єднуються в «експертні» групи за номерами частин тексту.
5.Учні вивчають свою частину в «експертних» групах, готуються донести її до товаришів у «домашній» групі.
6.Учні повертаються у «домашні» групи та переповідають свою частину тексту тим дітям, які вивчали інші частини.
7.Перевірка вчителем засвоєння знань усіма учнями.
VІI. ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ «домашніми» ГРУПАМИ БУКЛЕТУ.
І група – «Науковці»
Уявлення про Землю і будову Всесвіту, що існували в давнину.
Дослідження космосу в наш час.
ІІ група – «Сонцезнавці»
Сонце . Місяць.
ІІІ група – «Планетознавці»
Планети Сонячної системи. Космічні тіла.
ІV група – «Метеознавці»
Рух Землі навколо Сонця і навколо своєї осі. Іх вплив на погоду. Космічні тіла.
V група – «Зорезнавці»
Зорі. Сузір`я.
VІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Всесвіт– це сукупність галактик і простір між ними.
Галактика– це велетенська зоряна система, що містить дуже багато зір, а також газ і пил.
Астероїди – малі планети. Їх можна назвати літаючими островами.
Метеорити – невеликі тіла (брили, уламки, дрібні частинки), що рухаються у космосмічному просторі.
Комети – це не зірки, не планети, а малі небесні тіла. Складаються з ядра та одного або кількох хвостів. Ядро – це брила льоду, каменю, оточена хмарою газу й пилу.
Сонце – найближча до Землі зоря у Всесвіті
І група – розгадати кросворд «Космос»
ІІ група –вправа « Просте упорядкування» (планети)
ІІІ група- вправа «Перший мільйон» (планети)
ІV група – вправа «Знайти слова» (сузір`я).
V група –вправа «Розмісти планети» (паперовий варіант)
ІХ. Оформлення і випуск космічного календаря «ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА»
Кожна група оформлює свою сторінку і презентує її.
Х. Підсумок .
Рефлексія.
Перегляд мультфільму «Маша і ведмідь»(Пісенька юних космонавтів.
Використані джерела