Урок природознавства
Тема: Екскурсія. Об’єкти живої та неживої природи.
Мета: під час екскурсії в природу створити умови для закріплення уявлень про об’єкти живої та неживої природи;
- розвивальна: розвивати навички роботи у групі (спостереження, дослідження, обгрунтування висновків);
- виховна: виховувати любов до природи; ознайомити з правилами правильної і безпечної поведінки в природі.
Підготовка до екскурсії: визначення місця проведення екскурсії (шкільний парк), розробка маршруту для дослідження, ознайомлення з правилами правильної та безпечної поведінки на екскурсії, продумування прийомів об’єднання учнів у групи.
Інтерактивні вправи: «Робота в парі», «Мікрофон», «Гомінке коло», постановка проблеми.
Обладнання: картки з предметними малюнками, заготовки для замальовок, кольорові олівці, сундучок з сюрпризом, коробочки для об*єктів неживої природи.
Вид уроку: урок – екскурсія.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Етапи уроку |
Зміст уроку |
Коментар |
Організація класу. Мотивація навчальної діяльності школярів. |
1.Гра «Добавлянки» Всі почули ми дзвінок, Він покликав на урок, Працюватимем старанно, Щоб почути наприкінці, Що у нашім дружнім класі Всі діти – просто молодці. 2. Вправа «Погода» . Інтерактивна вправа «Мікрофон».
|
Починає промовляти вчитель, окремі слова - кінцівки добавляють діти.
Колективно, правило піднятої руки. |
Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. |
1.Вправа «Гомінке коло». Гра «Закінчи речення» . Учні утворюють коло. Гра «Закінчи речення»
2.Повідомлення теми уроку. - Цей урок природознавства ми проведемо у шкільному парку. Нас чекають цікаві ігри, складні завдання, ми зустрінемося з проблемою, обов*язково її розв*яжемо, зробимо висновки. 3. Ознайомлення з правилами правильної та безпечної поведінки в природі. (Додаток № 1).
Пропоную учням самостійно визначити правилами безпечної поведінки на екскурсії. Доповнюю їх відповіді. Разом затверджуємо ці правила. . П
|
Вчитель починає речення – окремі учні продовжують За правильну відповідь учень отримує картку з відповідною буквою. З отриманих літер складають слово Екскурсія.
Колективно, правило піднятої руки. На дошці з*являються відповідні картки. |
Узагальнення і систематизація отриманих знань. |
1. 3. 1.Ознайомлення з поняттям спостере- ження. - Я - Як ви розумієте слово спостереже- «сп ння»? (Діти добирають слова близькі за значенням: бачити, уважно оглядати, бачити, помічати,вивчати ). Словникова робота: спостереження – це зорове вивчення, уважне розглядання певних об’єктів або явищ природи. Воно дає змогу описувати об’єкти природи або її явища. Спостереження можна вести неозброєним оком або за допомогою збільшувальних приладів – лупи, бінокля, мікроскопа (демонстрація цих приладів). Сьогодні ми спостерігатимемо за об’єктами живої та неживої природи неозброєним оком. 2.Об*єднання у групи. Утворюю 3 групи, пояснюю як працювати у групі (розподіляємо ролі: керівника групи, дослідників, художників ) Даю завдання однакові кожній групі, які виконуються на різних ділянках парку: Знайдіть на даній ділянці парку об*єкти живої та неживої природи. Замалюйте об’єкти живої природи. Зберіть колекцію об*єктів неживої природи(Камінці, грунт, пісок, пір’їна,…). Презентуйте результати вашої роботи іншим групам. Розповісти, як визначили об*єкти живої та неживої природи (назвати ці об*єкти; назвати ознаки, що допомогли визначити об*єкти живої природи).3. Вихід у шкільний парк. Уточнення маршруту кожної групи. 4. Самостійна робота груп.
5 5. Підведення підсумків.
. Гра 6. «Пошук».(Додаток №2) Кожна група отримує конверт, у якому знахо знаходяться картки з предметними малюнками (камінець, ракушка, пісок, листок з каштана, плід каштана, травичка, польова кітка пір’їнка, горіх). Завдання: відшукати все це на своїй ділянці в одному екземплярі, зібрати у коробочку , з цих предметів утворити дві множини за спільними ознаками; пояснити, чому саме так. Підсумок гри: дати відповідь на запитання: - Який об’єкт, знайдений вами, колись був частиною живої природи?
7. Гра «Будь уважним» Учні стають у коло. В центрі кола вчитель. Називає предмети . Якщо предмет належить до живої природи, то плескають в долоні. Якщо предмет належить до неживої природи, то діти присідають. А якщо предмет, створений руками людини, то діти підстрибують. Гра триває до 5 помилившихся. Учень, який допустив помилку, залишає коло. Він повинен пригадати загадку про цей предмет, або словесно так його описати,щоб решта дітей впізнало цей предмет. Якщо це вдалося учневі, то його вітають оплесками.
|
Словничок на дошці. Демонстрація сундучка з сюрпризом (лупа, бінокль. мікроскоп, збільшувальне скло).
Кожен учень отримує пейджик з відповідною буквою.(К,Д,Х),керівники груп отримують все необхідне для проведення спостережень, маршрутні листи.
Спостереження за роботою груп, надання термінової допомоги,конкретні вказівки.
На заздалегідь обладнаній килимками галявині учні сідають півколом. Група, яка звітує,стоїть , демонструючи свої знахідки, розповідаючи про свої спостереження, висновки. |
Рефлексія.
|
1. Вправа «Мікрофон» - Що для вас було найцікавішим на екскурсії? - На скільки складно чи легко було виконувати завдання? - Що нового ви дізналися про наш шкільний парк? - Яким би ви хотіли бачити наш парк через 10 років? - Що для цього потрібно кожному з нас зробити? Охорона природи, стаття Конституції .
|
Діалог : вчитель- учень. Всі бажаючі висловлюють свою думку, свої пропозиції. |
|
Додаток №2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|