1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок природознавства

Про матеріал
Створити умови для закріплення уявлень про об’єкти живої та неживої природи; дидактична: формувати природознавчу компетентність: навички практичних спостережень за об’єктами живої та неживої природи, уміння необхідні для роботи в групі, уміння групувати об’єкти живої та неживої природи; наводити приклади об’єктів живої та неживої природи;
Перегляд файлу

                                     Урок    природознавства

 

 

Тема: Екскурсія.    Об’єкти   живої   та   неживої   природи.

 

Мета: під  час  екскурсії  в   природу   створити   умови   для   закріплення  уявлень   про  об’єкти  живої   та   неживої   природи;

  • дидактична: формувати  природознавчу  компетентність: навички   практичних   спостережень  за  об’єктами   живої   та   неживої   природи, уміння   необхідні   для   роботи   в   групі, уміння  групувати  об’єкти  живої   та   неживої   природи; наводити   приклади  об’єктів  живої   та   неживої   природи;

- розвивальна:  розвивати   навички   роботи  у   групі (спостереження, дослідження, обгрунтування  висновків);

- виховна:  виховувати    любов   до   природи; ознайомити   з   правилами  правильної  і  безпечної   поведінки   в   природі.

 

Підготовка   до   екскурсії: визначення   місця  проведення   екскурсії (шкільний   парк), розробка   маршруту   для   дослідження, ознайомлення   з   правилами  правильної  та  безпечної     поведінки   на   екскурсії, продумування  прийомів   об’єднання  учнів   у   групи.

 

Інтерактивні  вправи: «Робота  в  парі», «Мікрофон», «Гомінке  коло», постановка  проблеми.

 

Обладнання:  картки  з   предметними  малюнками,  заготовки  для  замальовок, кольорові  олівці, сундучок  з  сюрпризом, коробочки  для  об*єктів  неживої  природи.

Вид  уроку:  урок – екскурсія.

 

Тип  уроку:  узагальнення  та  систематизація  знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етапи  уроку

Зміст  уроку

Коментар

Організація класу. Мотивація навчальної   діяльності  школярів.

1.Гра  «Добавлянки»

Всі  почули  ми  дзвінок,

Він  покликав  на  урок,

Працюватимем  старанно,

Щоб  почути  наприкінці,

Що  у  нашім  дружнім  класі  

Всі  діти – просто  молодці.

2. Вправа  «Погода» .

Інтерактивна  вправа   «Мікрофон».

  • Який сьогодні день? (Сонячний, теплий, безвітряний)
  • Яке небо? (Безхмарне, світле, голубе)
  • Чи є опади? (Опадів немає, але вранці був туман)
  • Який вітер? (Тихий, лагідний)
  • Яка температура повітря? ( + 12°С)
  • Що змінилося в природі порівняно з минулим тижнем? (На деревах  з*явилися  жовте  листя. Стало холодніше. )

 

Починає  промовляти  вчитель,  окремі  слова - кінцівки  добавляють    діти.

 

 

 

 

Колективно, правило  піднятої  руки.

Актуалізація  опорних  знань. Повідомлення  теми, мети  та  завдань  уроку.

1.Вправа  «Гомінке  коло». Гра «Закінчи  речення» . 

 Учні  утворюють  коло. Гра «Закінчи  речення»

  • Природа – це  все, що …                    (Е)
  • Природа  буває    і                       (К) 
  • До  живої   природи                       (С)
  • Наприклад : …                                  (К)
  • Жива  природа  відрізняється…    (У)
  • Сонце – це  об*єкт                      (Р)
  • Річка  Гайчур належить …           (С)
  • Людина – це  об*єкт …                 (І)
  • Книжка – це  об*єкт                    (Я)

 

2.Повідомлення  теми  уроку.  

- Цей  урок  природознавства  ми  проведемо  у  шкільному  парку. Нас  чекають  цікаві  ігри, складні  завдання, ми  зустрінемося  з  проблемою, обов*язково  її  розв*яжемо, зробимо  висновки.

3. Ознайомлення  з  правилами  правильної  та  безпечної  поведінки  в  природі.

(Додаток № 1).

 

     Пропоную   учням    самостійно   визначити     правилами   безпечної   поведінки   на   екскурсії. Доповнюю   їх   відповіді. Разом   затверджуємо   ці   правила.

.

П

 

Вчитель  починає  речення – окремі учні  продовжують

За  правильну  відповідь  учень  отримує  картку з  відповідною  буквою. З  отриманих літер  складають  слово

Екскурсія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Колективно, правило   піднятої  руки. На  дошці з*являються  відповідні  картки.

Узагальнення  і   систематизація  отриманих    знань.

1. 3.   1.Ознайомлення   з   поняттям   спостере-

           ження.

    - Я       - Як   ви   розумієте   слово   спостереже-                                                       «сп   ння»? (Діти  добирають   слова   близькі    за

          значенням: бачити, уважно оглядати, бачити,

         помічати,вивчати ).

 Словникова  робота: спостереження – це   зорове   вивчення, уважне   розглядання  певних   об’єктів   або   явищ   природи. Воно   дає  змогу   описувати   об’єкти   природи   або  її  явища. Спостереження   можна   вести   неозброєним   оком   або  за   допомогою   збільшувальних  приладів – лупи, бінокля, мікроскопа (демонстрація  цих  приладів). Сьогодні   ми   спостерігатимемо    за  об’єктами  живої   та   неживої   природи   неозброєним   оком.

2.Об*єднання  у  групи.

Утворюю 3  групи, пояснюю  як  працювати  у   групі (розподіляємо  ролі:  керівника групи,  дослідників, художників ) Даю   завдання   однакові  кожній   групі, які   виконуються   на   різних   ділянках   парку:

    Знайдіть  на   даній   ділянці   парку   об*єкти  живої   та   неживої   природи.

    Замалюйте  об’єкти   живої   природи.

    Зберіть   колекцію  об*єктів   неживої   природи(Камінці, грунт, пісок, пір’їна,…). 

    Презентуйте   результати   вашої   роботи   іншим   групам. Розповісти, як   визначили  об*єкти  живої   та   неживої   природи (назвати  ці  об*єкти; назвати   ознаки, що   допомогли  визначити   об*єкти   живої   природи).

3. Вихід  у  шкільний  парк.

Уточнення  маршруту  кожної  групи.

4. Самостійна  робота  груп.

 

 

 

5           5. Підведення    підсумків.

  • а) Презентації   зібраних  колекцій, малюнків    з  відповідними  коментаріями  членами  груп.
  • б) Підраховуємо, скільки   всього  об’єктів  живої   та   неживої   природи   вдалося   побачити   під   час   екскурсії,  які  об’єкти   живої   та   неживої   природи     зустрічалися   в   усіх   групах. Ці   малюнки – карти  будемо   зберігати   до   наступних   екскурсій, щоб   знову   їх   поповнити

. Гра   6.   «Пошук».(Додаток №2)

              Кожна   група   отримує    конверт, у  якому        знахо знаходяться    картки   з    предметними                            

           малюнками   (камінець, ракушка, пісок, листок  з 

          каштана, плід   каштана, травичка, польова   кітка

           пір’їнка, горіх). Завдання: відшукати   все   це   на  

           своїй   ділянці   в   одному    екземплярі, зібрати   

           у  коробочку , з  цих  предметів   утворити 

дві   множини   за   спільними   ознаками;                                                                                                                                                                пояснити, чому   саме   так. 

Підсумок   гри: дати   відповідь   на   запитання:

-  Який   об’єкт, знайдений   вами,   колись   був   частиною   живої   природи?

 

  7.  Гра   «Будь   уважним»

    Учні    стають  у  коло. В   центрі  кола  вчитель. Називає  предмети . Якщо  предмет  належить  до  живої  природи, то  плескають  в  долоні. Якщо  предмет  належить  до  неживої  природи, то  діти  присідають. А  якщо предмет, створений  руками  людини, то  діти  підстрибують. Гра  триває  до  5  помилившихся.

    Учень,  який  допустив  помилку, залишає  коло. Він  повинен  пригадати  загадку  про  цей  предмет, або  словесно  так  його  описати,щоб  решта  дітей  впізнало  цей  предмет. Якщо  це  вдалося  учневі, то  його  вітають  оплесками.                                                                 

 

 

Словничок  на  дошці.

Демонстрація сундучка з  сюрпризом (лупа, бінокль. мікроскоп,

збільшувальне  скло).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожен  учень  отримує  пейджик  з  відповідною  буквою.(К,Д,Х),керівники  груп  отримують  все  необхідне  для  проведення  спостережень, маршрутні  листи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спостереження  за  роботою  груп, надання  термінової допомоги,конкретні  вказівки.

 

На  заздалегідь  обладнаній  килимками

галявині  учні  сідають  півколом. Група, яка звітує,стоїть , демонструючи  свої  знахідки, розповідаючи  про  свої  спостереження, висновки.

          Рефлексія.  

 

         1. Вправа «Мікрофон» 

 - Що    для  вас   було  найцікавішим  на   екскурсії?

- На   скільки    складно   чи  легко  було   виконувати   завдання?

- Що  нового    ви   дізналися   про   наш   шкільний   парк?

- Яким би  ви  хотіли бачити  наш  парк  через  10  років?

- Що  для  цього  потрібно  кожному  з  нас  зробити?

Охорона  природи, стаття  Конституції      . 

 

Діалог : вчитель- учень.

Всі  бажаючі  висловлюють  свою  думку, свої  пропозиції.

 

Картинки по запросу правильна  поведінка   людини  у  природі плакатиКартинки по запросу правильна  поведінка   людини  у  природі плакатиКартинки по запросу правильна  поведінка   людини  у  природі плакати

 

img23

 

img11

 

 

 

 

 

 

61828_html_7a0d7e9b

 

Додаток  №2

 

Галька "Цветная Микс" (Крым), фракция 5-40 см, 25 кг

7482

%5Bgotowall_com%5D20120415_205851_2230

150720-092409-2119

grunt-dlya-rassadyi

depositphotos_33241459-Autumnal-Horse-Chestnut-Leaf

poleznye-svoystva-kashtana

Картинки по запросу обгортка  з-під  цукерки

Картинки по запросу пластикова  пляшка

Картинки по запросу шматки  паперу картинка

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку