Мета. Закріпити поняття про тварин, як частину живої природи. Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби». Знайомити учнів із назвами тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом
пересування, середовищем існування. Розкрити цінність тварин для людини, взаємозв'язок живої істоти з довкіллям. З'ясувати правила поведінки в природі. Виховувати бережне ставлення
до тварин, бажання брати участь у їх охороні.
Мета. Закріпити поняття про тварин, як частину живої природи. Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби». Знайомити учнів із назвами тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом
пересування, середовищем існування. Розкрити цінність тварин для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям. З’ясувати правила поведінки в природі. Виховувати бережне ставлення
до тварин, бажання брати участь у їх охороні.
Обладнання: символічний мікрофон; картки «тварини – жива природа», Червона книга; роздавальний матеріал.
Хід уроку
І Організація класу
Треба всім нам привітатись: Добрий день!
Дружно весело сказати : Добрий день!
Як гостей у нас багато : Добрий день!
Всіх гостей ми привітаєм : Добрий день!
І здоров’я побажаєм: Добрий день!
Вчитель: Ми запрошуємо вас на телеурок. Сьогодні в нашій програмі:
ІІ. Робота із щоденником спостережень
Вчитель: Надаємо слово працівнику гідрометеоцентру
Учениця – синоптик: вітаю усіх , кого цікавить, якою буде погода сьогодні. В західних, південних, східних областях – хмарно, в центральних – переважатимуть хороший настрій та присутність усмішок. При цьому:
Зимонька зима
За вікном біліє ….. (сніг)
За носик і щічки щипає … (мороз)
Температура повітря ……….
Опадів …….
А зараз кілька хвилин для допитливих. Наші домашні улюбленці можуть передбачати погоду.
1 Кіт шкребе кігтями підлогу – на вітер.
А коли згорнеться клубочком – на мороз.
3.Корова ввечері жадібно їсть траву - на дощ.
Кінь хропе – на негоду, фиркає – на тепло.
Свиня чухається – на тепло, вищить – на негоду.
Півні розспівалися – на дощ.
Кури кудкудакають – на негоду.
Спостерігайте за нашими молодшими друзями і ви будете приємно здивовані.
З вами була синоптик Даниленко Аліна.
ІІІ. Ігрові дії, що діагностують засвоєння учнями знань.
Вчитель:відкриває свою роботу наша конференція.
Наша природа – це таємнича не прочитана до кінця книга.. В ній багато цікавого і невідомого. Часом відповідь захована так далеко, що до неї не дійти ногами, не дістати руками. Бо природа – майстриня на загадки – горішки. Якщо такий горішок не розгадає одна голова, то його можна розгадати гуртом. І нехай нашим гаслом буде: шукай сам і допомагай іншим.
На даному уроці ми підведемо підсумок знань по темі «Тварини.»
Перед вами на дошці таблиця. Для заповнення граф у ній потрібно відгадати загадки.
Технологія « Мозковий штурм»
В мене сірий кожушок.
Куций хвостик, довгі вуса.
Я усіх – усіх боюся. (Заєць _ звір)
Надзьобався добре й далі полетів. Горобчик – птах)
У поле, до гаю, збираю медок із різних квіток. (Бджола -комаха)
Без ніг , а далеко ходить. (Риба)
Вистромля великі очі і співає квак – квак. Жаба – земноводні)
Вчитель : за допомогою відгадок ви підсумували, які групи входять до складу «тварин».
Наукова рада класу підготувала короткі повідомлення. За короткою характеристикою визначте представників кожної групи.
Дидактична гра « Відгадай представника»
А) Це тварини, тіло яких вкрите шерстю. Вона захищає їх від холоду. Всі звірі народжують малят живими і вигодовують молоком. Вони лазять по деревах, бігають по землі.
(б) ця група тварин добре пристосовані до польоту, тіло вкрите пірям, яке захищає від холоду. Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу. Живуть в лісах, на полях, луках.
В) невеликі за розміром тварини. Тіло поділене на частини: голова, груди, черевце. Має шість ніг. Живуть усюди.
Г)Це тварини, які живуть у різних водоймах, морях, річках, озерах, ставках. Тіло складається з голови, тулуба , хвоста. Вкрите лускою, дихають зябрами.
Вчитель : ви добре орієнтуєтеся у твариному світі, якщо змогли за ознаками назвати представників певних груп.
Фізкультхвилинка.
( під музику)
Вчитель: перед нами відкривається панорама музею « тварини України». Уважно працюємо з екскурсоводом Олександрою Олександрівною.
1 зал – звірі.
2 зал - птахи.
Вчитель: Час прямого ефіру обмежений, тому дякуємо нашому екскурсоводу. Запрошуємо до слова ведучого передачі «Цікавинки із торбинки»
Ведучий : цікаво знати, що:
Вчитель : до мікрофону запрошуємо ведучого Що? Де? Коли?
( на партах малюнки різних груп тварин)
Опорні слова прикріплені на дошці:
Річка Сад Ліс
окунь синичка білка
щука горобець лисиця
карась дятел олень
короп шпак вовк
Вчитель: настав час перегляду кінофільму «Цікаве про ведмедів».
Вчитель: Земля – це край, де ти народився і живеш, край неповторної краси і багатства. Кожне дерево, квітка, травинка – це частинка природи, частинка рідної землі. Природа подарувала їх людям навіки. Тому людина зобов’язана її берегти. Для збереження рідкісних видів тварин і рослин, які потребують охорони, створено спеціальну Червону книгу. До сторінок Червоної книги України занесені 923 види рідкісних та зникаючих тварин та рослин.
Вчитель: Ви – учні також можете прислужитися справі охорони рослин і тварин.
Робота в групах . Закони написані на карточках.
Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край.
ІV. Підсумок уроку.
На закінчення дозвольте прочитати вірш:
Рятуємо землю,
А потім рятуємо небо,
Адже небо без птахів – не небо.
А земля без звірів – не земля.
Рятуємо мрії. Рятуємо ніжність.
Від кого рятуємо? Від себе.
Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.
Все на землі потрібно берегти:
І птаха, і звіра, і оту травинку,
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті ти – лише її частинка.