Урок природознавства для учнів 4 класу на тему: "Материки і океани"

Про матеріал
Розробка уроку з природознавства для учнів 4 класу на тему: "Материки і океани"
Перегляд файлу

Тема:Материки, океани і частинисвіту на географічних картах.

Мета: Сформувати уявлення учнів про материки та океани Землі, ознайомити з їх розташуванням на глобусі і фізичній карті півкуль.Навчити користуватися картою ,показувати на карті материки та океани.Розвивати мовлення,мислення,пізнавальний інтерес. Вчити складати розповіді про природу материків і океанів, їх рослинний та тваринний світ. Виступати перед класом з підготовленою інформацією. Виховувати допитливість, інтерес до географічних знань.

Обладнання: Глобус, фізична карта півкуль,презентація до теми, підручник «Природознавство»4 кл.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

                                       Хід уроку.

І.Організація класу.

ІІ.Хвилинка синоптика.

           Осінь,осінь,листопад

           Жовте листя стелить сад,

            За моря в краї далекі

          Відлетіли вже лелеки.

          Хмари небо затягли,

  Вітер віє з-за гори.  

Ходить осінь листопадом,

          Жовте листя стелить садом.

-Про який місяць говориться у вірші?

-А який місяць зараз в нас?

-Який стан неба ? Вітер?Опади?

ІІІ.Повідомлення теми й мети уроку.

  • Сьогодні урок у нас незвичайний. До нас завітали гості. А ще незвичайний,бо будемо подорожувати нашою планетою.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

 -А як називається наша планета?

  -Як же виникла земля?Пригадайте міф стародавніх єгиптян, який ми вивчали на уроці читання про створення світу.

   (Коли не було ні землі, ні неба Всесвіт нагадував безмежний океан води. Водяний хаос мав ім’я Нун. Він був першим богом – богом богів. Якось з глибин Нуна вийшли боги, які створили землю,небо,тварин, рослин.І першим з цих богів було Сонце, яке зігріло холодний світ і дало йому життя.

  • Сучасні вчені припускають,що в прадавні часи всі материки

становили одне ціле. Це був такий праматерикПангея.Потім розколовся на кілька частин,які почали дрейфувати в різних напрямках.Так виникли материки.

  • Який вигляд має Земля зараз?
  • Чи зручно користуватися глобусом?
  • Скільки материків на Землі?
  • Що означає кожен колір?(Робота з сигнальними картками)

    2.Виступи  дітей про материки.

     А)Мушик  Денис.

- Це найбільший материк на Землі.Займає третину суші. Найбільш населений материк. Складається з двох частин: Європи та Азії.Розташований у трьох теплових поясах.Коли на півночі материка ходять у хутряному одязі,а на крайньому півдні  цілий рік ходять у легкому одязі.(Євразія)

    Б) Скібіцька Інна.

  - Це найспекотніший материк. Другий після Євразії  за розміром.Майже посередині його перетинає екватор. Тут протікає найдовша у світі річка Ніл. На цьому материку знаходиться найбільша  пустеля світу – Сахара. Мешкає найвища тварина – жираф,прудконогі  леопарди, антилопи, страуси, величезні бегемоти і горили. ( Африка ).

    В) Мельник Ілона.

   - Найменший материк, у 4 рази менший за Африку. Поблизу материка є безліч  малих і великих островів. Це найпосушливіший материк. Тут зустрічається багато таких рослин і тварин, яких нема ніде на Землі. Наприклад,дерево евкаліпт,коала ,качкодзьоб,єхидна. Але найзнаменітніша тварина цього материка – кенгуру(Австралія).

     Г) Романенко  Олександр.

     - Третій за величиною материк після Євразії та Африки. Природа різноманітна.Тут найродючіші

грунти. На території материка знаходиться 23 країни, такі як США, Канада,Мексика , Куба,Панама…(Північна Америка)

     Д)Фененко Марія.

    - Найзагадковіший  материк на карті світу. Це найголовніший материк на Землі.Тут  знаходиться найвищий на Землі водоспад,найсухіша пустеля  і найповодніша річка Амазонка. Тут випадає найбільше дощів. Є батьківщиною картоплі,кукурудзи, помідорів. (Південна Америка)

      Е) Мушик Денис.

     -Це найвищий материк Землі. Майже вся його поверхня вкрита крижинами. Це найхолодніший материк.В липні температура повітря досягає – 80 .Часто дмуть ураганні вітри. Кругом білий колір снігів. Але на високих скелях влітку з'являються мохи,лишайники,водорості.Тут немає комах. Тишу материка інколи порушують крики альбатросів,чайок,пінгвінів. У водах живуть кити, моржі,тюлені.(Антарктида).

   3.Робота з контурними картами. Нанесення материків.

   4.Подорож океанами.

      - А зараз ми відправимось у подорож водами планети. На якому транспорті краще подорожувати по воді?

      а)Фізкультхвилинка «Капітан».

       б)   Придбання квитків.

 А квитки ви отримаєте тоді,коли  дасте відповіді на такі запитання.

  • Яку форму має Земля?
  • Хто перший довів про це?
  •  
  • Як називається прилад для орієнтування на місцевості?
  • Що показує, у скільки  разів зменшено чи збільшено територію?
  • Уявні лінії,які з'єднують Пн. І Пд. Полюси?
  • Простір землі, який можна охопити оком?
  • Зображення на папері предмета зверху?
  • Скільки полюсів має Земля?
  • Модель Землі.

   5.Нанесення океанів на контурних картах.

   6) Цікавинки.

       -Що цікавого ви знаєте про океани?(Відповіді  дітей?)

       -Хто назвав океан Тихим?

       -Що ви знаєте про Ф. Магелана?

Вчитель.

        - Уводах Тихого океану є такі водорості,які щодня виростають на 40-60см.

         -Тут росте  найдовша водорость,довжина якої 60 м , а деякі 150 м.

         -Глибина сягає 4 км.

         -Антлантичний океан найтепліший. Він дуже солоний. Тут розташоване море без берегів,має надзвичайну прозору воду .Це Саркасове море. Видно глибину до 66 м.

         -Індійський океан третій за величиною. Вода в ньому майже постійно тепла.

         -Північний Льодовитий океан найменший за величиною. Поверхню океану вкриває товстий шар криги.

         6)Робота з фізичною картою півкуль.

          7)Частини світу.

VI.Закріплення вивченого матеріалу.

        1.Робота з підручником.

         2.Робота в парах.

              -Який материк омивається  всіма океанми?

                А)Австралія

                 Б)Африка

                  В)Південна Америка

                  Г)Євразія

               -Які частини світу перетинає екватор?

                  А) Азія

                   Б)Африка

                   В)Америка

                    Г)Австралія

                    Д)Європа

                     Е)Антарктида

3.Гра «Кмітливчики».

        -На який материк можна взяти такі речі?

           Парасольку.(Пд . Америка)

            Валянки.(Антарктида)

            Літак.       (Євразія)

             Воду.        (Австралія)

              Панамку.   (Африка)

VII.Підсумок уроку.

  -Скільки материків на планеті? А океанів? Частин світу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку