Тема: Материки і океани.
Мета: сприяти засвоєнню учнями понять «материки» і «океани»; формувати практичні навички роботи з географічною картою; розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, кругозір, навички цілісного сприйняття світу засобами інтеграції діяльнісної та соціокультурної змістової лінії; сприяти вихованню ціннісного відношення до спільної діяльності, емоційно-позитивного ставлення до предмета.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: презентація «Материки і океани», глобус, карта півкуль, картки для груп «Євразія», «Африка», «Північна Америка», «Південна Америка», «Австралія», «Антарктида»; м’яч, сигнальні картки
Хід уроку:
І. Організація класу
- Посміхніться один одному, подаруйте тепло ваших рук сусіду по парті. На уроці ви отримаєте нові знання. Якими вони будуть: великими чи малими, цікавими чи не дуже залежить тільки від вас. Все в ваших руках.
- Ви всі досягнете гарних результатів на кінець уроку, тому що ви….
ІІ. Оголошення теми уроку
- Чи любите подорожувати?
- Нас чекає подорож у минуле, сучасне, а, можливо, і у майбутнє.
- Ми дізнаємося:
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Куди ж ми помандруємо?
а) план; б) карта; в) паспорт.
а) меридіани; б) паралелі; в) екватор.
а) меридіани; б) паралелі; в) екватор.
а) екватор; б) меридіан; в) паралель.
а) зеленим; б) коричневим; в) блакитним.
а) коричневим; б) зеленим; в) жовтим.
Відповідь: 1.б 2.а 3.б 4.а 5.в 6.б
Я Е Г Н А П
- Прочитайте слово ззаду наперед.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчені припускають ,що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Пангея існувала наприкінці Кам'яновугільного та на початку Юрського періодів. Утворення відбулося приблизно 300 мільйонів років тому, початок руйнації - близько 175 мільйонів років тому. На відміну від сьогоденної Землі та її розподілу континентів, майже вся Пангея знаходилася в південній півкулі і була оточена океаном Панталасса. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.
- Що ж таке материк?
- Чим відрізняється від острова?
- Вігдадайте материк і отримайте квиток на свою частину суходолу
Гра «Впізнай материк»
1. Найбільший материк, що складається із двох частин: Європи і Азії. Знаходиться у Східній півкулі. Його береги омивають всі 4 океани. (Євразія)
2. Материк, знаходиться в Східній півкулі. Майже навпіл перетинається екватором. Його береги омивають води Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)
3. Материк знаходиться у Західній півкулі, перетинається екватором. Його береги омивають води Тихого і Атлантичного океанів. (Південна Америка)
4. Третій за розміром материк, знаходиться у Західній півкулі. Його береги омивають води Тихого, Атлантичного і Північного Льодовитого океанів. (Північна Америка)
5. Найменший материк, що знаходиться в Східній півкулі. Його береги омивають води Індійського і Тихого океанів. (Австралія)
6. Найвищий материк на землі, знаходиться на Південному полюсі. Омивається водами 3-х океанів. (Антарктида)
ЛЕПБУК. Розділи:
(Діти повинні вибрати з конверту лише характеристики, що описують їх материк.)
V. Закріплення і узагальнення знань
Чи вірите ви в те, що?..
Там міднії гори.
А річка тече,
Широченна, як море. ( Південна Америка)
Все, як диво тут сприймаю я, незвичайна ця …. ( Австралія)
Наче казка, неповторний дивний світ.
Цей материк – улюблениця сонця
Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)
Той світ, що називають Новим. ( Північна Америка)
все навкруги із льоду. ( Антарктида)
VІ. Підсумок уроку і рефлексія
– Коли ви робите гарну справу для міста, це прирівнюється гарній справі для…(держави Україна), для… (материка Євразія), для… (планети Земля).
Але у центрі для вас завжди буде рідне місто Ладижин.
Моя прекрасна, голуба плането!
Твоя беззахисність турбує кожну мить.
Нам треба вберегти Синевіру синь безмежну,
Саван простори, України величінь.
Так хочу я, щоб кенгуру, пінгвіни і коали,
Усі птахи, всі звірі на Землі
Від бід екологічних не страждали.
Хай осяває Сонце всі материки.