Урок природознавства "Материки і океани"

Про матеріал
Засвоєння учнями понять «материки» і «океани»; формування практичних навичок роботи з географічною картою, розвиток навичок цілісного сприйняття світу засобами інтеграції діяльнісної та соціокультурної змістової лінії, виготовлення лепбуків - групова робота.
Перегляд файлу

Тема: Материки і океани.

Мета: сприяти засвоєнню учнями понять «материки» і «океани»; формувати практичні навички роботи з географічною картою; розвивати просторову уяву, пізнавальний інтерес, кругозір, навички цілісного сприйняття світу засобами інтеграції діяльнісної  та соціокультурної змістової лінії; сприяти вихованню ціннісного відношення до спільної діяльності, емоційно-позитивного ставлення до предмета.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація «Материки і океани», глобус, карта півкуль, картки для груп «Євразія», «Африка», «Північна Америка», «Південна Америка», «Австралія», «Антарктида»; м’яч, сигнальні картки

Хід уроку:

І. Організація класу

  1. Мотивація

- Посміхніться один одному, подаруйте тепло ваших рук сусіду по парті. На уроці ви отримаєте нові знання. Якими вони будуть: великими чи малими, цікавими чи не дуже залежить тільки від вас. Все в ваших руках.

  1. Створення ситуації успіху

- Ви всі досягнете гарних результатів на кінець уроку, тому що ви….

  1. Вправа «Синоптик» (м’яч)
  2. Дитина дня – повідомлення про важливі події протягом тижня.

ІІ. Оголошення теми уроку

- Чи любите подорожувати?

- Нас чекає подорож у минуле, сучасне, а, можливо, і у майбутнє.

- Ми дізнаємося:

  • Як утворилися материки;
  • Чим материки відрізняються від інших частин суходолу;
  • Чим особливий кожний материк;
  • Навчимося знаходити материки на карті і глобусі Землі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бліц опитування
  • Весь водний простір Землі називається…
  • Виділяють океанів…
  • Найбільший океан…
  • Найменший океан…
  • Наймілкіший океан
  • Океан, названий на честь міфічного героя…
  • Океан, який не підтверджує своєї назви…
  1. Гра -географічне завдання "Вісім сторін горизонту"

  • 5 пд
  • 1 пд-зх
  • 2 пд
  • 1 сх
  • 2 пн-сх
  • 2 пд-сх
  • 1 сх
  • 2 пн
  • 1 пн-зх
  • 5 пн
  • 2 пн-зх
  • 2 пд-зх

- Куди ж ми помандруємо?

  1. Тестування (сигнальні картки)
  1. Документ, який дає змогу охопити поглядом велику частину поверхні Землі:

а) план; б) карта; в) паспорт.

  1. Напрямки на північ і південь вказують:

а) меридіани; б) паралелі; в) екватор.

  1. Напрямки на захід і схід вказують:

а) меридіани; б) паралелі; в) екватор.

  1. Уявна лінія, однаково відділена від обох полюсів:

а) екватор; б) меридіан; в) паралель.

  1. Яким кольором зображено на карті водойми:

а) зеленим; б) коричневим; в) блакитним.

  1. Яким кольором зображено на карті низовини:

а) коричневим; б) зеленим; в) жовтим.

Відповідь:  1.б 2.а 3.б 4.а 5.в 6.б 

  Я Е Г Н А П

- Прочитайте слово ззаду наперед.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда про походження материків з візуалізацією

 Вчені припускають ,що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Пангея існувала наприкінці Кам'яновугільного та на початку Юрського періодів. Утворення відбулося приблизно 300 мільйонів років тому, початок руйнації - близько 175 мільйонів років тому. На відміну від сьогоденної Землі та її розподілу континентів, майже вся Пангея знаходилася в південній півкулі і була оточена океаном Панталасса. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

  1. Створення карти знань

- Що ж таке материк?

- Чим відрізняється від острова?

 

  1. Ознайомлення з материками світу (відео). Робота для груп – запам’ятати якомога більше інформації про материки.
  2. Створення лепбуків материка – робота в групах.

- Вігдадайте материк і отримайте квиток на свою частину суходолу

 Гра «Впізнай материк»

1. Найбільший материк, що складається із двох частин: Європи і Азії. Знаходиться у Східній півкулі. Його береги омивають всі 4 океани. (Євразія)

 2. Материк, знаходиться в Східній півкулі. Майже навпіл перетинається екватором.  Його береги омивають води Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)

 3. Материк знаходиться у Західній півкулі, перетинається екватором. Його береги омивають води Тихого і Атлантичного океанів. (Південна Америка)

 4. Третій за розміром материк, знаходиться у Західній півкулі. Його береги омивають води Тихого, Атлантичного і Північного Льодовитого океанів. (Північна Америка)

5. Найменший материк, що знаходиться в Східній півкулі. Його береги омивають води Індійського і Тихого океанів. (Австралія)

6. Найвищий материк на землі, знаходиться на Південному полюсі. Омивається водами 3-х океанів. (Антарктида)

 

ЛЕПБУК. Розділи:

  • Географічне положення
  • Особливості материка
  • Тваринний світ
  • Рослинний світ

(Діти повинні вибрати з конверту лише характеристики, що описують їх материк.)

  1. Фізкультхвилинка – показ материка на карті, діти називають і присідають.
  2. Презентація роботи груп (метод «Карусель»)

V. Закріплення і узагальнення знань

  1. Гра «Вірю — не вірю»

Чи вірите ви в те, що?..

  • Африка – материк, на якому ми живемо. (Ні)
  • Євразія — найбільший за площею материк планети. (Так)
  • У Євразії представлені всі теплові пояси й природні зони Землі. (Так)
  • У Північній Америці не вирощують пшеницю, кукурудзу. (Вирощують)
  • У Північній Америці є дерево-гігант секвойя. (Так)
  • Північна Америка — четвертий за розміром материк на Землі.(Ні)
  • Південна Америка — найменший материк.(Ні)
  • Амазонка — найповноводніша річка у світі. (Так)
  • Південна Америка — найсухіший материк Землі.(Ні)
  • Береги Південної Америки омиває Північний Льодовитий океан.(Ні)
  • У Південній Америці найбільша в світі рівнина — Амазонська. (Так)
  • Австралія — найменший материк. (Так)
  • Австралія — найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі.(Так)
  • Австралія — найбільш населений  материк Землі.(Ні)
  • Символ Антарктиди — пінгвін. (Так)
  • Антарктиду називають «заповідник науки». (Так)
  1.   Гра « Загадки – відгадки»
  1. Там дивні рослини,

Там міднії гори.

А річка тече,

Широченна, як море. ( Південна Америка)

  1. Я – невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі. 

Все, як диво тут сприймаю я, незвичайна ця …. ( Австралія)

  1. Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

  1. Відкритий був він випадково –

Той світ, що називають Новим.   ( Північна Америка)

  1. У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

  1. Я -  найбільший материк , що складаюся з двох частин. ( Євразія).
  1. Подорож у майбутнє (відео)
  2. * Гра «Чарівна скринька». Учні дістають предмети та малюнки зі скриньки та за ними відгадують назву материка. (Пінгвін, кенгуру, калина, лук, торнадо, анаконда, жирафа, какаду)

VІ. Підсумок уроку і рефлексія

  1. Інтерактивна технологія «Скрайбінг»

– Коли ви робите гарну справу для міста, це прирівнюється гарній справі для…(держави Україна), для… (материка Євразія), для… (планети Земля).

Але у центрі для вас завжди буде рідне місто Ладижин.

  1. Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля! Майбутнє нашої планети залежатиме від вас

Моя прекрасна, голуба плането!

Твоя беззахисність турбує кожну мить.

Нам треба вберегти Синевіру синь безмежну,

Саван простори, України величінь.

Так хочу я, щоб кенгуру, пінгвіни і коали,

Усі птахи, всі звірі на Землі

Від бід екологічних не страждали.

Хай осяває Сонце всі материки.


  1. Домашнє завдання
  2. Оцінювання – спікери груп оцінюють роботу кожного члена групи.
docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку