Урок природознавства " Повітря навколо нас"

Про матеріал

Ознайомлення учнів з повітрям, його властивостями, складом, значенням у природі; розвиток спостережливості, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати бажання берегти чистоту повітря.

Перегляд файлу

Урок природознавства

Тема.  Повітря навколо нас. Властивості повітря. Склад повітря. Охорона повітря.

Мета. Ознайомити учнів з повітрям, його властивостями, складом та значенням у природі. Розвивати спостережливість, вміння аналізувати і робити висновки.

Виховувати бажання берегти чистоту повітря.  

Хід уроку

І.  Організація класу.

ІІ. Хвилинка спостережень.

  • Яке сьогодні небо ?
  • Чи були опади зранку ?
  • Чи є сьогодні вітер ?
  • Які зміни відбулися в живій природі ?
  • В неживій природі ?                                                                                            

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Розказати, за допомогою якого приладу вимірюють температуру.

     Види термометрів. Будова термометра.

  1. За допомогою яких дослідів можна дізнатися, що рідина при нагріванні розширюється, а при охолодженні – стискається.
  2. Практичні заняття. Робота в парах.
  • Записати покази термометрів (один виставляє на моделі, інший – записує, потім – навпаки ).

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.

  • Що належить до неживої природи?
  • Чим дихають усі живі організми?
  • Відгадайте загадку.

         Де не ступиш – всюди маєш,

         Хоч не бачиш – а вживаєш.

                         ( Повітря )

  • Чи здогадалися ви, над якою темою ми сьогодні будемо працювати ?
  •                                        Молодці, сьогодні ви дізнаєтесь про повітря, його властивості, будову та значення у природі, а також про необхідність збереження чистоти повітря.
  1. Вивчення нового матеріалу.
    1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
  •    Повітря – газоподібне тіло. Воно знаходиться навколо нас.

-  Чи бачите ви повітря ? Чому ?

-  Повітря прозоре, без кольору, але воно займає певне місце.

- Перевіримо це за допомогою дослідів.

  1. Практична робота.

     Дослід 1.Опустимо порожню склянку догори дном у посудину з водою. Чи заповнює вода склянку? Чому?

   Дослід 2. Трохи нахилимо склянку. Спостерігайте за тим, як із неї виходять бульбашки повітря, а вода поступово заповнює склянку.

       Отже, повітря – газоподібне тіло і воно займає певне місце.

         – Де ж знаходиться повітря? Дізнатися про це допоможуть досліди.

    Дослід 3. Вкинемо у воду грудочку ґрунту. З’являються бульбашки. Це повітря.

Дослід 4. Наллємо у склянку холодної води. Поступово на стінках склянки з’являються бульбашки. Поміркуйте,

   що це за бульбашки?

  Дослід 5. Помахайте зошитом біля обличчя. Що ви відчули? Справді, це рухається повітря.

Погляньте у вікно. Ви бачите, як хитаються гілки дерев, коливається трава. Чому?

       – Який висновок можна зробити? (Повітря заповнює всі порожнини. Воно є в ґрунті, у воді, навколо нас).

3. Розповідь учителя.

     Повітря оточує нашу Землю товстим шаром. Цей товстий шар, що оточує землю, називається атмосферою. Атмосфера складається з кількох шарів, розташованих один над одним, ніби поверхи будинку. У найбагатшому на кисень живуть люди, тварини, рослини та інші живі організми.

      Повітря має велику силу. Де використовували силу вітру в давнину? (У вітряках)

4. Перегляд відеоматеріалів

5. Практична робота.

Проведення дослідів. Робота в групах.

     Повітря є скрізь, але ми його не бачимо, не відчуваємо. Повітря прозоре, безбарвне, не має запаху, але у повітрі легко й швидко поширюється запах духів, аромат квітів. Це властивості повітря. Дізнатись про інші властивості допоможуть досліди.

     1 група.    Дослід 1.

У склянку з водою опустіть догори дном колбу так, щоб у неї не зайшла вода. Нагрівайте колбу руками. Що виходить з колби? Чому?

    2 група.     Дослід 2.

У склянку з водою опустіть догори дном колбу так, щоб у неї не зайшла вода. Покладіть на неї холодну вологу тканину. Що станеться? Чому?

    3 група.     Дослід 3.

Візьміть дві склянки з гарячою водою. Виміряйте температуру води в них. Одну склянку залишіть відкритою. Другу – накрийте більшою посудиною. Через деякий час знову виміряйте температуру води в обох склянках. Порівняйте температуру, поміркуйте, чому вона стала різною.

    4 група.     Дослід 4.

Опустіть порожню склянку догори дном у посудину з водою. Чи заповнює вода склянку? Поміркуйте чому? Що легше: вода чи повітря?

  Висновок.

       Повітря має такі властивості...

        5. Фізкультхвилинка.

        6. Робота з підручником.

             1. Опрацювання статті „З чого складається повітря” (сторінка 89-90)

             2. Словникова робота.

   Азот, кисень, вуглекислий газ, водяна пара.

            3. Читання статті „Збережемо повітря чистим” (сторінка 90-91)

VI . Закріплення вивченого.

         1. Бліц-опитування.

    – До яких тіл належить повітря?

    – Де знаходиться повітря?

    – Що таке атмосфера?

    – Які властивості має повітря?

    – З чого складається повітря?

    – Чому потрібно берегти чистоту повітря?

         2. Робота в зошиті. (с. 29-30)

      1. Продовжити речення.

      2. Дати відповідь на запитання.

      3. Довести на прикладі, що повітря погано проводить тепло.

      4. Відповісти на запитання.

      5. Творче завдання.  

 VIІ. Підсумок уроку.

   1. Робота за комп’ютером “Склади вітрильника”.

 2. Відповіді на запитання.

- Чи пов’язаний вітрильник з повітрям? Як?

Чи допомагає вітер людям? Приклади.

         – Що нового дізналися?

         – Що сподобалось на уроці?

         – Чому в морозну погоду люди одягають речі з хутра?

         – Чим дихають люди?

VIІІ. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку