Урок природознавства: тема "Антарктида"

Про матеріал
Пропонуємо до вашої уваги розробку уроку природознавства на тему: "Антарктида".
Перегляд файлу

ТЕМА: Антарктида - найхолодніший материк.

МЕТА: ознайомити учнів з особливостями природи Антарктиди; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль; вчитися складати «Візитку материка» та «Хвилинку - цікавинку про природу материка», виcтупати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.

ОБЛАДНАННЯ: Карта півкуль, малюнки Антарктиди, відео «Королева холоду», цеглинки Лего, кольорові олівці, підручник та зошит з природознавства.

ФОРМИ РОБОТИ: самостійні, в парі, групові, диференційовані.

МЕТОДИ РОБОТИ: стратегія «Очікування», стратегія «Кубування», «Мікрофон», наочні, словесні, практичні.

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

Стратегія «Очікування….»

  • Діти, що ви очікуєте від уроку ?

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання .

А) Стратегія «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок знов до нас

Кубик діти не простий

Кубик діти чарівний.

Він доріжку прокладає

Знання ваші перевіряє.

-Увага! Аналізуємо завдання «Чарівного кубика».

1. Материк, на якому спекотно і мало вологи…..

2. Найменший материк Землі….

3. Найбільше озеро в Австралії….

4. Вулканів в Австралії….

5. Сумчастий ведмідь Австралії…

Б)  Номер телефону «Асоціації з природознавства».

4-1-6-3-2

4-океани;

  1. Материк Євразія-найбільший;
  1. Материків;

3-третій за величиною материк Північна Америка;

  1. частини світу Європа та Азія.

III. Повідомлення теми та мети уроку

  1. Робота за підручником с. 94-95

(Учні мовчки читають, роблять позначки-підкреслюють олівцем саме важливе про Антарктиду)

  1. Колективне складання «Візитки про Антарктиду».

( Діти по черзі зачитують важливе про цей материк).

  1. Перегляд відео « Королева холоду». (Обговорення)
  2. Робота з картою півкуль.

Розповідь про місцезнаходження Антарктиди на карті півкуль.

  1. Хвилинка-цікавинка (підготовлений учень – розповідає та показує малюнки пінгвінів).

«Хвилинка-цікавинка»

Це єдине місце на Землі де можна знайти Імператорських пінгвінів. Це високі і великі із всіх видів пінгвінів. Також імператорські пінгвіни є єдиним видом, який розмножується під час антарктичної  зими.

IV. Фізкультхвилинка

Один, два, три – пінгвінами стали ми!

Раз, два –всі пірнають (присісти)

Три, чотири-виринають (встати )

П’ять, шість –на воді (помахати руками )

Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім-що є сили (імітація плавання )

Всі до берега приплили.

Дев’ять, десять-розгорнулись.

Обсушились, потягнулись ( потягнутися )

І розбіглись, хто куди (сісти за парти ).

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в парах

Для закріплення отриманих знань учні розфарбовують речення :

-зеленим кольором правильне твердження;

-червоним кольором хибне.

Символ Антарктиди-пінгвін.

Антарктиду називають «заповідником науки».

В Антарктиді розміщені дослідні станції.

В Антарктиді не живуть пінгвіни.

Антарктида-це маленька льодова пустеля.

В Антарктиді можна побачити тільки один схід та один захід Сонця на рік.

  1. Самостійна робота в зошиті. (Взаємоперевірка)

Завдання 3.

Зачитування записаних слів з префіксом «най-», які характеризують  материк Антарктиду.

Найсухіший, найвища, най південніший, найхолодніший, найповітряніший, найкрижаніший, найменш вивчений, найменш населений материк.

 

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

  1. Складання сенкану про Антарктиду (робота в групах).

Давайте згадаємо, що таке сенкан ?

Материк

Великий, загадковий.

Холодить, вивчається.

Батьківщина пінгвінів.

Антарктида

Зачитування сенканів.

  1. Робота з цеглинками Лего. (Самооцінювання)

Блакитна цеглинка - я працював активно, багато дізнався нового.

Жовта цеглинка - я працював добре, мені було цікаво.

Червона цеглина - я зовсім не працював на уроці, мені було не цікаво.

Діти обирають цеглинку саме того кольору, як працювали на уроці.

По черзі виходять до дошки і викладають великий стовпчик. 

На що саме схожий наша споруда? На гору. Якого саме кольору ? Так саме на блакитну гору Еребус. Вона розташована на шельфовому льодовику Росса, в східній Антарктиді .

VII. Домашнє завдання

Підручник (с.94-95).

Скласти 6 запитань по темі «Антарктида».

 

doc
Додано
4 березня 2021
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку