Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")
1 клас |
|||||||||||
Тема уроку. Дикорослі і культурні рослини |
|||||||||||
Мета:
|
|||||||||||
Обладнання:підручник «Природознавство», смайлики, відеопрезентація до уроку, мікрофон, казковий персонаж – Незнайко, «Чарівна квітка», роздаткові картки із зображенням квітів. |
|||||||||||
Тип уроку: комбінований |
|||||||||||
Хід уроку: |
|||||||||||
I.Організація класу Створення емоційного настрою. Привітання Знову день почався, діти, Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішити — Кличе в подорож дзвінок. Сьогодні в нас урок звичайний, Та вчить багато нас чому. Хай буде він для нас повчальний! За це подякуєм йому!
Девіз творчих і винахідливих: Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним бувай І про кмітливість не забувай! Рефлексія Гарний настрій, готовий слухати і працювати
Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах і готовності до уроку
Вправа «Погода». Хвилинка спостережень. Подивіться у віконечко і заберіть все зайве, що не відповідає сьогоднішньому дню:
|
Діти за допомогою смайликів демонструють свій настрій на початку уроку
Групова робота з календарем природи. |
||||||||||
ІІ. Мотивація навчальної діяльності Актуалізація знань - Сьогодні на урок до нас завітав маленький хлопчик. Всі впізнали? Звичайно, це Незнайко. Незнайко дуже хоче стати Всезнайкою, тому прийшов до нас на урок здобувати знання. Готові йому допомогти? - Давайте пригадаємо, що ми вчили на попередніх уроках. — Яку будову має кожна рослина? (Корінь, стебло, квітка, плоди з насінням) — Які спільні ознаки мають дерева і кущі? (Корінь,квітка, плоди з насінням) — Скільки стовбурів має дерево? ( Один стовбур) — А кущ?( Кілька низьких міцних стебел) — Чи мають стовбур трав'янисті рослини? (Трав'янисті рослини стовбура не мають)
|
|
||||||||||
III. Оголошення теми уроку
|
|
||||||||||
Гра «Дерева,кущі,трави» Вчитель називає: ДЕРЕВО-учні встають, піднявши руки; КУЩ - руки в сторони; ТРАВ’ЯНИСТУ РОСЛИНУ– присідають.
(Ялина, бузок, фіалка, горобина, порічки, конвалії, бузина, айстра, явір, подорожник.) |
Рухлива гра на увагу з елементами «Мозкового штурму»
|
||||||||||
«Чарівна квітка» Кожна група отримала від Незнайка квіточки з назвами рослин. Розподілити рослини у три групи: дерева, кущі, трави. 1 група – підкреслити назви дерев 2 група – назви трав 3 група – назви кущів На квітці: липа, ліщина, огірок, смородина, дуб, ромашка, кульбаба, яблуня, аґрус |
Робота в групах.
|
||||||||||
Гра „Що де росте?”
- Зараз ми будемо садівниками. Для цього розподілимось на 3 команди. Завдання полягає утому, щоб посадити рослини там, де вони мають рости. Виграє та команда, яка швидше і безпомилково виконає завдання |
Метод «Асоціативний кущ»
Робота з роздатковим матеріалом |
||||||||||
V.Фізкультхвилинка Ми – листочки, ми листочки, Ми – осінні листочки. Ми на гілочках сиділи, Подув вітер – полетіли. Ми летіли, ми летіли, Вітер дути перестав – Ми усі в кружечок сіли. Раптом вітерець подув І листочки швидко здув. Знов листочки полетіли, До школи залетіли І за парти тихо сіли. |
|
||||||||||
VІ.Вивчення нового матеріалу Розповідь вчителя з елементами бесіди - Де ростуть рослини? Рослини поширені по всій земній кулі. На величезних просторах вони утворюють ліси, степи, луки. Населяють вони і водойми, ростуть навіть на скелях і в сипучих пісках. Де б вони не росли, їм завжди потрібне сонячне світло і тепло, повітря, вода і ґрунт. Рослини збагачують повітря киснем, який потрібен для дихання людям і тваринам, роблять його чистішим і свіжішим. Тому рослини називають зеленими легенями Землі. Завдяки повітрю ми живемо і повинні дбати про його чистоту. Адже забруднене повітря — велика загроза для всього живого. Потрібно більше насаджувати різноманітних рослин: дерев, кущів, квітів. — То як називають рослин? (Зеленими легенями Землі) Чому?
Гра «Вправні долоньки»
Помідор, гарбуз, малина, Морква, жито, огірки, Мак, кульбаба, буряки? (Кульбаба — дикоросла рослина, а мак і малина бувають і культурними, й дикорослими.)
Кабачки, кавун і дині, Абрикос і полуниці, Подорожник і пшениця? (Помилково потрапив до переліку культурних рослин подорожник.) |
(за допомогою оплесків вказати правильну відповідь) |
||||||||||
VIІ. Розвиток знань
Дидактична гра «Посади квітку» |
Робота в парах з роздатковим матеріалом. За допомогою фішок розподілити рослини за місцем зростання (ліс, поле, сад)
|
||||||||||
VІІІ. Рефлексія
Всі ви гарно працювали, відповідали, Незнайка розуму навчали. А зараз я хочу перевірити, хто ж з вас більше запам’ятав - ви, чи Незнайко. Гра-змагання з Незнайком - Як називають рослини, які самі виростають в природі? - Дикі, - відповів Незнайко. (Учні виправляють: «Дикорослі»). - Чим відрізняється дерево від куща? (В дерева один стовбур, а кущ має кілька деревовидних стебел.) - Як називаються рослини, які саджають і вирощують люди? - Виховані, - відповів Незнайко. ( Культурні)
ІХ. Підсумок уроку - Над чим працювали? - Що запам’ятали? - Які поради ви хочете дати Незнайкові, щоб він став Всезнайком? - Який настрій створив урок? Чи змінівся ваш настрій протягом уроку? Покажіть мені свої смайлики! - Молодці! Урок пройшов не марно!
Ось і уроку кінець! Хто працював, той молодець!
Гарний настрій, тим, хто був уважним, допитливим, давав вірні відповіді, допомагав друзям.
|
Метод «Мікрофон»
Учні за допомогою смайликів показують свій настрій на кінець уроку.
Вчитель дарує веселі смайлики всім учням. |