23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок природознавства у 1 класі "Тварини"

Про матеріал

Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")

Перегляд файлу

1 клас

Тема уроку. Тварини

Мета:

  • розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, умови їх проживання;
  •  вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення;
  • формувати вміння порів­нювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування;
  • сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам'яті;
  • прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин.

Обладнання:відео презентація до уроку, смайлики, Тітонька Сова, предметні малюнки.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

I.Організація класу

Створення емоційного настрою. Привітання

Ранок в світлий клас прийшов

І приніс до нас веселість і бадьорість.

В кожне серце радісно зайшов,

Щезла втома, лінь,  розмови і суворість.

На урок природознавства

Друзів всіх зібрав дзвінок,

Прошу, встаньте всі рівненько,

Починається урок.

Рефлексія

           Гарний настрій,  готовий слухати і працювати

              Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх

            силах і готовності до уроку

 

 

 

http://dnz13.klasna.com/uploads/editor/343/68656/sitepage_39/6020839_a0d0d298.jpg

 

 

 

 

Діти за допомогою смайликів демонструють свій настрій

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!

Перше,  що хоче дізнатися Тітонька Сова – чи вмієте ви спостерігати за погодою.

Вправа «Погода»
- Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Чи були зранку опади?
- Чи є вітер?  Це ми вели мову про неживу природу, а кого ми відносимо до живої природи?

 

(Відповіді дітей)

http://budschool.at.ua/_ph/13/2/353920673.jpg

 

 

 

 

 

 

 

http://www.pravda.lutsk.ua/abton/spaw2/uploads/images/news/49460_1.jpg 

 

 

Повідомлення чергового учня.

Групова робота з календарем природи.

IIІ. Актуалізація знань

Гра "Що зайве?"

На екрані слайд або на дошці предметні малюнки: огірок, помідор, цибуля, капуста, груша.

  Що зайве? Чому? Де ростуть ці овочі?

  • Дуже добре, молодці. Справились із першим завданням.
  • Наступне завдання від тітоньки Сови –

Гра «Хто це?»

Розгляньте силуети. Хто тут зображений?

Як їх можна назвати одним словом? (ТВАРИНИ)

  • Діти, а чи любите ви тварин?
  • Яких тварини ви знаєте?
  • Тварини відносяться до живої чи неживої природи?

 

 

 

 

IV. Оголошення теми уроку

Отже, на уроці ми доведемо, що тварини належать до живої природи, навчимось розрізняти свійських і диких тварин,навчимося розрізняти тварин одного і кількох видів, дізнаємося про особливі ознаки тварин,де вони мешкають.

Доведіть, що тварини відносяться до живої природи?

  • Тварини належать до живої природи, бо вони …. (народжуються, ростуть, дихають, харчуються, розмножуються, помирають)

 

 

 

G:\мікрофон.jpg

 

Вправа «Мікрофон»

 

V. Фізкультхвилинка.

Звірі в лісі проживають

 І роботу також мають.

Тож виходять на полянку

І зарядку роблять з ранку.

Встали й ми побіля парт.

Встали всі? Мерщій на старт.

Лапки вгору, лапки вниз,

Землі - матінці вклонись.

Сонцю руки простягни.

До проміння поверни.

А тепер прогнімо спини,

 І замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали,

Потім трішки політали

І за парти посідали.

 

http://sadok18.klasna.com/uploads/editor/3022/100081/sitepage_22/zaryadka.jpg

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя.

Колись давно Господь створив Небо і Землю. Земля була холодною, темною і пустельною. Ніхто не жив на ній. Тому Господь вирішив і Землю зробити прекрасною. І створив Він те, чого ніколи не було.

 

Тоді Бог сказав: «Хай на землі виростуть зелені трави, ярина і дерева». І раптом піднялись високі сосни й дерева з розкішними кронами. Малесенькі ясно-червоні, рожеві та голубі квіти засіяли землю. 

Сонце допомагало рости рослинам, розподіляло час за днями, місяцями й роками, а також змінювало пори року на весну, літо, осінь, зиму. 

На п'ятий день творіння Бог подивився на небо, на моря подумав: «В них треба вдихнути життя». Й раптом в морях, озерах і ріках заплюскотіли великі й маленькі риби . Раптом у небесну вись майнуло птаство. Орли летіли над горами, а чайки — над океанами. У пшеничних полях снували строкаті перепілки, над ними луками кружляли граціозні ластівки. У кожної пташки була своя пісня. Кожну пташку і рибу він наділив дивовижною здатністю продовжувати свій рід.
На шостий день творіння Бог поглянув на свій щойно створений світ: у водах жили риби, у небі — птахи. Тільки на землі не було нікого живого. І в одну мить земля наповнилась усіма видами тварин. У траві собаки і коти. У пустелі оселились сайгаки. У кущах сховались зайчики. А по верхів'ях дерев стрибали білки і мавпи. Джмелі й метелики збирали з квітів нектар. На сонячних берегах озер вигрівались черепахи. Господь благословив звірів і дав їм чудесне сім'я, аби вони могли плодитись, кожний за своїм родом. Так з'явились лошата, левенята, тигренята.

- Наша природа — це таємнича не прочитана до кінця книга. В ній багато цікавого і невідомого. Є і чисті сторінки, які ми з вами спробуємо заповнити.

- Діти, а  де мешкають тварини? (Відповіді дітей)

Показ слайдів презентації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Прес»

 

 

  • Тітонька Сова пропонує нам усім цікаву гру.

Гра «Заблукала тварина»

Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринам підкажіть.

У дім рідний відведіть.

На партах у вас лежать картки із зображенням середовищ життя: лісу, водойми, господарського двору.

Діти працюють у парах

Кожна група отримує набір малюнків із зображенням тварин (набори для кожної групи різні),

Учням необхідно «розселити»  тварин відповідно до середовища проживання (прикріпити малюнки на картки і пояснити свої дії.

Представники груп презентують результати роботи за технологією «Незакінчене речення»: «Ми вважаємо, що тварина мешкає…. Тому, що…».

(Кошеня, зайченя, жабеня, курча, вовченя, горобчик, карасик, поросятко, телятко, мавпенятко)

 

 

Робота в парах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологія «Незакінчене речення».

 

 

 

 

 

 

VIІ.  Рефлексія.

  •         А зараз тітонька Сова хоче перевірити, чи вмієте ви відрізняти птахів від інших тварин.

Гра «Прилетіли  птиці»                                                                                                                                                                                                             

Прилетіли  птиці:                                                                                                                                                                                                                                                                                                Голуби,  синиці,  мухи  і  стрижі,                                                                                                          Що  неправильно,  скажи.   (Мухи – комахи)                                                                                                                                

Прилетіли  птиці:                                                                                                                                                      Журавлі,  синиці,  шпаки  і  чижі,                                                                                                              Галки  і  стрижі,  комарі, зозулі.                                                                                                                                                                                                         Що  неправильно,  скажи.  (Комарі – комахи )

Прилетіли  птахи: 

Сойки і стрижі,                                                                                                                     Сороки і жуки.                                                                                                                                         Що  неправильно,  скажи.  (Жуки – комахи)     

Прилетіли  птиці:    

Фазани,  синиці,  окуні  і  солов’ї. 

Що  неправильно,  скажи. (Окуні – риби)           

— Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров'ям. Влітку для свійських тварин за­готовляє корми, до настання холодів утепляє житла. Взимку і на­весні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви, які у кого дитинчата?

 

Наступна гра від Тітоньки Сови «Чиє дитинча?» 

 

Гра «Чиє дитинча?»

Свиня — (поросята)

Корова — (телята)  

Качка — (качата) 

Гусак — (гусенята)

Кінь — (лошата)

Вівця — (ягнята) 

Кішка — (кошенята)

 

 

 

 

 

 

Діти  уважно  слухають  вірш  і  говорять,  яка  з  названих  тварин  не  відноситься  до  птахів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель називає дорослу тварину, а діти — дитинчат цієї  тва­рини.

 

VIII. Підсумок уроку

- Тітонька Сова пропонує послухати віршик-загадку та доповнити його потрібними словами:

Слід усім запам’ятати:

Тварин треба … (захищати).

Їх оселі не … (руйнуй),

Краще взимку … (підгодуй).

  • До чого закликає цей вірш?

 

  • Наша гостя щиро дякує вам за цікавий урок. Всі ви були уважні, активні, гарно виконували всі завдання Тітоньки Сови. А найактивнішим учням вона дарує веселі смайлики.

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

http://budschool.at.ua/_ph/13/2/353920673.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель називає імена учнів, які були на уроці активними.

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку