Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")
1 клас |
|||||
Тема уроку. Листяні та хвойні рослини. |
|||||
Мета:
|
|||||
Обладнання:підручник «Природознавство», смайлики, сюжетні малюнки, відеопрезентація до уроку, казковий герой Лісовичок, гербарій, листки формату А4, кольорові олівці, легка релаксаційна музика(mp3). |
|||||
Тип уроку: комбінований |
|||||
Хід уроку: |
|||||
I.Організація класу Створення емоційного настрою. Привітання Ось дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав. Ми повторимо усі, Дуже правила прості Як за партою сидіти. Спинку рівною тримайте, Рук на книжку не кладіть, Голову не нахиляйте, Як окличний знак сидіть! Будуть в нас здорові очі, Швидко будемо рости Хто здоровим бути хоче – Вмій здоров’я берегти. ІІ.Рефлексія
Гарний настрій, готовий слухати і працювати
Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах і готовності до уроку Вправа «Погода»
|
Діти за допомогою смайликів показують свій настрій на початку уроку
Повідомлення чергового учня. Групова робота з календарем природи. |
||||
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Зустріч з Лісовичком. - До нас прийшов гість. Подивіться уважно і скажіть, хто до нас прийшов? (Лісовичок) - А ви знаєте, звідки він до нас прибув? (З лісу) - Які рослини ростуть у лісі? - На ці та багато інших питань ми з вами дамо відповіді сьогодні на уроці. |
|
||||
VІ. Повторення вивченого матеріалу Лісовичок приніс нам завдання. Ми повинні скласти мозаїку і визначити, які це рослини - дерево, кущ чи трав’яниста рослина. Доведіть свою думку. (Дуб, ромашка, троянда, бузок, кропива, липа, ялинка, шипшина, верба, кульбаба, калина, очерет)
Гра «Впізнай листочок» Відгадайте загадки:
Листя різьблене, рясне А на гілочках крилатих Буде жолудів багато. (Дуб)
Влітку, взимку, навесні Всюди вдягнені гарненько У зелені сукні всі.(Ялинка)
Дивляться у воду на свою плакучу вроду.(Верба)
Наче свічки, білі квіти. А плоди, як їжачки, Носять з голок піджачки.(Каштан)
|
Гра «Мозаїка»
|
||||
V. Оголошення теми уроку Отже,сьогодні на уроці ми дізнаємось, на які дві групи можна розділити всі дерева і кущі за їх листочками, навчимось розпізнавати листочки і дерева, дізнаємось які цілющі і лікувальні властивості мають окремі дерева і кущі. Тема сьогоднішнього уроку – «Листяні та хвойні рослини». |
|
||||
VІ.Фізкультхвилинка
|
|
||||
VІІ. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя Усі дерева можна розподілити на дві групи: хвойні та листяні. Листяні дерева на гілочках мають плоскі зелені листочки, великі, як долонька у людини. Наприклад, дуб, береза, тополя та інші. Листяні дерева скидають листочки восени, а навесні у них виростає нове молоде листя. Хвойні дерева замість листочків мають зелені гілочки. Наприклад, ялинка, сосна, кипарис. На зиму ці дерева не скидають листочки. Про них говорять вічнозелені. Чому? Поміркуйте.( Замість одних голочок відразу виростають нові.) - Лісовичок приніс нам часточку лісу в якому він живе. (Мішечок, в якому шишка, горіх, листочок, гілочка ялинки). - Про що він хоче нам розповісти? |
|
||||
Робота з гербарієм Відкрийте конверти і покладіть те що в них на парту в один ряд.
(в 2 групі листочки колючі у вигляді голочок, або хвоїнок) Отже, за листочками ми розділили дерева на 2 групи.
(береза, клен, дуб, верба, липа, ялинка, сосна).
Дослідження - Чим відрізняються листочки?
|
Робота в парах
Метод «Прес» |
||||
ДЕРЕВА
ЛИСТЯНІ ХВОЙНІ (сосна, ялинка, акація, тополя, берізка, кипарис, горобина горіх) |
Групування дерев за таблицею. |
||||
Робота з роздатковим матеріалом Обведіть листяні дерева зеленим кольором, а хвойні синім кольором.
|
Робота з картками
|
||||
Гра «Листяні дерева» Учні стають в коло і називають листяні дерева.
|
Метод «Карусель»
|
||||
Хвилинка релаксації-медитації. Я-дерево. Я росту у весняному лісі. Мої ноги – то коріння в прохолодній пухкій землі. Моє тіло – міцний стовбур, мої руки – тоненькі гілочки. Вони піднімаються до неба, відчувають сонячне тепло, вбирають його, воно розливається по всьому тілу. Я – дерево. Я бавлюсь вітром, який гойдає мої тоненькі гілочки. Я вмиваюся краплинами дощу і радію його прохолоді. |
На фоні музики вчитель читає, діти – повторюють. |
||||
Складання пам’ятки «Охорона лісу»
Завдання від Лісовичка Намалюйте гілку листяної та гілочку хвойної рослини. Розкажіть, чим вони відрізняються.
|
Колективна робота учнів
Діти на листках А4 малюють |
||||
VІII. Фізкультхвилинка Травичка низенько-низенько, Дерева високо-високо. Вітер дерева колише, гойдає, То праворуч, то ліворуч нахиляє, То вперед, то назад. Пташки летять, відлітають. А діти тихенько за парти сідають.
|
|
||||
ІХ. Рефлексія. Гра «Повтори і додай».
- На які групи можна розподілити дерева? - Назвіть листяні дерева. - Як зберегти ліс? - Як людина використовує деревину?
Підсумок уроку. Працював хто погано, а хто примірно, Оціню вас, діточки, мудро і вірно.
- Наш лісовий гість був приємно вражений тим, що учні 1 класу такі розумні й чемні. Він дуже поспішав додому, у ліс та залишив нам ось цього листа.
Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі, над яром – Квіти, дерева і трави. Оберігайте повсюди, Шлях і стежиночку в гаю. Все те окрасою буде Нашого рідного краю. До зустрічі у лісі. Ваш друг Лісовичок. |
Інтерактивна технологія «Мікрофон»
Учитель оцінює учнів за допомогою смайликів |