Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")
1 клас |
|
Тема уроку. Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. |
|
Мета:
|
|
Обладнання: підручник «Природознавство», відеопрезентація до уроку, смайлики. |
|
Тип уроку: комбінований |
|
Хід уроку: |
|
I.Організація класу Створення емоційного настрою. Мотивація навчальної діяльності Я усміхаюсь сонечку,- Я усміхаюсь друзям – Здрастуй,золоте! Зичу їм тепла Я усміхаюсь квіточці - Учням своїм усміхаюсь – Хай вона цвіте! Зичу всім добра! Рефлексія
Гарний настрій, готовий слухати і працювати. Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах і готовності до уроку
Ми не будем лінуватись – Будем добре працювати – Швидко досягнем мети.
Ось вам підказка. Гра «Чарівний телефон»
|
Діти за допомогою смайликів показують свою готовність до уроку
|
Відповідь: РОСЛИНИ
Вирушаючи у подорож, варто дізнатися про погоду |
|
Вправа «Погода»
|
Повідомлення чергових учнів. Групова робота з календарем природи |
II. Актуалізація опорних знань
Рослини – це жива чи нежива природа? Доведіть, що це жива природа. (Вони ростуть, дихають, живляться, розмножуються, помирають)
|
Називаю предмети природи, треба дати спільну назву.
Метод «Мозковий штурм» |
III. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми помандруємо в ЦАРСТВО РОСЛИН, поговоримо про частинку живої природи – рослини,познайомимось з царицею ФЛОРОЮ та дізнаємось у неї про будову рослин.
Девіз уроку : Бережімо кожну квітку і травку, Бо ми всі природи рідної частинка ! Флора – давня богиня, Зелен - роду берегиня, І вродлива .й сановита. Вся квітами оповита, Розсіває квіти всюди. Аби радість мали люди. Словникова робота « Флора» із старолатинської означає «квітка» Давні італійці називали Флору богинею квітів. Проблемне питання. Рослини дуже часто називають «Зеленим дивом Землі». Як ви думаєте, чому? (відповіді учнів) |
Метод «ПРЕС»
|
V.Фізкультхвилинка. Ми лісочком йшли, грибочок знайшли. Нагнулись, зірвали, у кошик поклали І рушили далі. Ми лісочком йшли, малинку знайшли. Потягнулись, зірвали, у кошик поклали І рушили далі. Ми лісочком йшли, квіточку знайшли. Присіли, помилувались і дали подались. Ми лісочком йшли, пташеня знайшли. Обережно підняли, до гніздечка поклали І рушили далі. Ми лісочком йшли, на стежечку вийшли, Радо пісню заспівали і рушили далі. Так ми йшли-йшли і до школи прийшли. За парти тихо посідали, учитись знову почали. |
|
VІ.Вивчення нового матеріалу Флора : На Землі біля 5000 тисяч видів рослин.
У царстві рослин багато різних рослин. Це дерева і кущі, трави і квіти. |
Демонстрація слайдів «Царство Рослин» з коментуванням вчителем. |
Гра «Назвіть рослину»
Будова рослини. В землю заховай насіння І побачиш диво ти: Вглиб коріння проросте, Пагін вгору піде. Пагін вгору ,а на ньому, На зеленому стеблі, Зразу з’являться листочки, Потім квітки чарівні. А на місці квіток Утворяться плоди. В тих плодах насіннячко – Його ти все збери, Щоб знов побачить квіточку, У землю поклади. Кожна рослина складається з частин, які називаються ОРГАНАМИ. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням. Запам’ятайте! Починати розглядати і називати органи рослини потрібно з кореня.
Розповідь учителя про значення кожної частини рослини. Коріння – утримує рослину в землі, живить її водою та іншими речовинами. Стебло – тримає рослину над землею, повертає її до сонця та подає як трубопровід необхідні речовини для всього організму. Листя вбирає сонячне тепло і світло та випаровує воду. Плоди – дають можливість дозрівати насіннячку, яке в них сховане та яким рослина розмножується. |
Відгадування загадок
|
VII. Фізкультхвилинка Вчитель пропонує дітям перетворитися на маленьку насінинку: (діти присідають, ховають голову, прикривши її руками) З весняним сонечком насіння починає проростати (діти повільно піднімаються). Віти тягнуться до сонечка (руки підняти вгору), росте стовбур (тіло випрямити), з’являються бутони (руки в боки). Проходить літо, квітка милується собою (повороти в різні боки), посміхається своїм сусідам-квіточкам, легенько торкається своїми пелюстками до них (кінчиками пальців торкаються сусідів). Ось вже осінь прийшла, квіточка гойдається у повітрі в різні боки (руки підняти вгору і робити повороти вліво, вправо). Вітерець зриває пелюстки, листочки (опустити руки, голову). Квітки знову перетворюються на насіння (сідають за парти). |
|
Робота з підручником ст. 44-45
Знайдіть на малюнку органи рослини (перцю). З якого органу потрібно називати рослину? Практична робота На кожній парті у конвертику знаходиться розрізана на частинки рослинка, яку потрібно скласти у такій послідовності, щоб утворилась ціла рослинка. |
Робота в парах. |
VІІІ. Рефлексія 1.Хвилинка поезії. Демонстрація слайдів. (Чарівний світ рослин.) Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі, над яром - Квіти, дерева і трави… Цвіту не вирви за даром, Гілки не втни для забави. Оберігайте повсюди, Шлях і стежиноньку в гаю. Все те окрасою буде Нашого рідного краю.
|
|
2.Хвилинка релаксації-медитації. Я – Квітка. Я дуже маленька. Я вільно росту. Я вранці прокидаюся після чудового сну, розкриваю свої пелюстки, повертаюся до сонечка, вмиваюся ранковою росою.мої пелюстки бавляться з вітерцем. Довкола мене розносяться чудові пахощі.
3. Творче зображення квітучої лісової галявини засобами особистого перевтілення.
( Звучить музика "Вальс квітів").
ІХ. Підсумок уроку
Гарний настрій, тим, хто був уважним, допитливим, давав вірні відповіді, допомагав друзям.
Поганий настрій, тим, хто не зовсім впевнений у своїх силах, на уроці був неуважний, мало або зовсім не відповідав.
|
Вчитель пропонує дітям заплющити очки і уявити себе маленькою квіткою.
На дошці кольоровою крейдою учні малюють квіти, кущі, травичку створюючи картину "Квітуча лісова галявина". У роботі беруть участь усі діти класу.
Учитель за допомогою смайлика оцінює кожну дитину за роботу на уроці.
|