Урок природознавства у 1 класі "Рослини, їх будова. Вивчення будови рослин."

Про матеріал

Конспект уроку природознавства для першокласників у зручній табличній формі. Цей конспект є одним із серії уроків, які подавалися на обласний конкурс "Творча скарбничка" (номінація "Природознавство")

Перегляд файлу

1 клас

Тема уроку. Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин.

Мета:

  • збагатити знання учнів про царство рослини як частину живої природи;
  • ознайомити дітей з будовою рослин;
  • розвивати у дітей спостережливість, логічне мислення, вміння аналізувати;
  • з’ясувати значущість кожної рослинки;
  • сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи.

Обладнання: підручник «Природознавство», відеопрезентація до уроку, смайлики.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

I.Організація класу

Створення емоційного настрою.

Мотивація навчальної діяльності

Я усміхаюсь сонечку,-                      Я усміхаюсь друзям –

   Здрастуй,золоте!                                Зичу їм тепла

   Я усміхаюсь квіточці -                Учням своїм усміхаюсь –

   Хай вона цвіте!                                   Зичу всім добра!

Рефлексія

 

            Гарний настрій,  готовий слухати і працювати.

Поганий настрій, не зовсім впевнений у своїх силах  

 і готовності до уроку

  • До чарівної країни вирушаєм  я і ти.

       Ми не будем лінуватись –

       Будем добре працювати –

       Швидко досягнем мети.

  • Чи здогадалися ви, яка це країна? Ні?

Ось вам підказка.

Гра «Чарівний телефон»

  • Літери у нашому телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру – другу. Ось номер: 7685393.

 

 

http://www.sonechko.pp.ua/wp-content/uploads/2010/07/angelyatko_fotos_13-300x240.jpg 

 

 

 

 

 

 

Діти за допомогою смайликів показують свою готовність до уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь: РОСЛИНИ

  • Молодці! Це Країна Рослин.

Вирушаючи у подорож, варто дізнатися про погоду

 

Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць і число, день тижня?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба? Чи були протягом дня опади?

Повідомлення чергових учнів.

Групова робота з календарем природи

II. Актуалізація опорних знань

  • Ведмідь,щука,синиця,метелик – тварини
  • Сонце,вода, грунт, повітря – нежива природа.
  • Дитина,дерево,соловей,квітка,мама – жива природа
  • Дуб,конвалія,верба,кропова,кактус – рослини

Рослини – це жива чи нежива природа? Доведіть, що це жива природа. (Вони ростуть, дихають, живляться, розмножуються, помирають)

  •      Так, рослини, як і люди належать до живої природи. Але ви ще напевно не знаєте, як ростинка з’являться на світ, як вона росте,чим живиться і як розмножується.

 

 

 

Називаю предмети природи, треба дати спільну назву.

 

 

 

Метод

«Мозковий штурм»

III. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми помандруємо в ЦАРСТВО РОСЛИН, поговоримо про частинку живої природи – рослини,познайомимось з царицею ФЛОРОЮ та дізнаємось у неї про будову рослин.

 

Девіз уроку : Бережімо кожну квітку і травку,

Бо ми всі природи рідної частинка !

                  Флора – давня богиня,

                  Зелен - роду берегиня,

                   І вродлива .й сановита.

                   Вся квітами оповита,

                   Розсіває квіти всюди.

                   Аби радість мали люди.

Словникова робота

« Флора» із старолатинської означає «квітка»

 Давні італійці називали Флору богинею квітів.

Проблемне питання.

Рослини дуже часто називають «Зеленим дивом Землі». Як ви думаєте, чому?

               (відповіді учнів)

 

http://crosti.ru/patterns/00/01/2e/a51fe683c1/picture.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «ПРЕС»

 

V.Фізкультхвилинка.

Ми лісочком йшли, грибочок знайшли.

Нагнулись, зірвали, у кошик поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли, малинку знайшли.

Потягнулись, зірвали, у кошик поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли, квіточку знайшли.

Присіли, помилувались і дали подались.

Ми лісочком йшли, пташеня знайшли.

Обережно підняли, до гніздечка поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли, на стежечку вийшли,

Радо пісню заспівали і рушили далі.

Так ми йшли-йшли і до школи прийшли.

За парти тихо посідали, учитись знову почали.

 

 

 

 

 

 

 

126_1600_1200_beautypic.ru.jpg

 

 

VІ.Вивчення нового матеріалу

Флора :    На Землі біля 5000 тисяч видів рослин.

  • Запрошую вас у Царство Рослин.

 

У царстві рослин багато різних рослин. Це дерева і кущі, трави і квіти.

 

Демонстрація слайдів «Царство Рослин» з коментуванням вчителем.

Гра «Назвіть рослину»

  • На городі нога стоїть,
  • На нозі голова висить.
  • Куди сонечко повернеться, 
  • Туди голова нахилиться. (Соняшник)
  •  
  • Навесні красується білим цвітом, 
  • а в жнива — червоним плодом. (Вишня)
  •  
  • І маленькі, і старенькі
  • Влітку, взимку, навесні
  • Всюди вдягнені гарненько
  • У зелені сукні всі. (Ялинка)
  •  
  • Стрімко вибігли на гору
  • Дві подружки білокорі.
  • Дощик їм полоще кіски.
  • Звуть подружок цих... (Берізки).
  •  
  • З-під снігу свій листочок
  • До сонця простягну і синіми дзвіночками
  • Вітаю я весну. (Пролісок)
  •  
  • За хатою у садочку,
  • У зеленому листочку,
  • Та в червоних намистах
  • Стоїть пава молода. 
  • І збігаються всі діти,
  • Щоб на неї поглядіти.
  • За намисто кожен — смик!
  • Та й укине на язик. (Калина)

 

  • Так, і струнка тополя, і білокора береза, і могутній дуб, і сором’язлива калина і блакитні дзвоники, і величава королева квітів троянда – все це рослини. Всі вони різні, але складаються з однакових частин.

Будова рослини.

В землю заховай насіння

І побачиш диво ти:

Вглиб коріння проросте,

Пагін вгору піде.

Пагін вгору ,а на ньому,

На зеленому стеблі,

Зразу з’являться листочки,

Потім квітки чарівні.

А на місці квіток

Утворяться плоди.

В тих плодах насіннячко –

Його ти все збери,

Щоб знов побачить квіточку,

У землю поклади.

Кожна рослина складається з частин, які називаються ОРГАНАМИ.

Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.

Запам’ятайте! Починати розглядати і називати органи рослини потрібно з кореня.

 

Розповідь учителя  про значення кожної частини рослини.

Коріння – утримує рослину в землі, живить її водою та іншими речовинами.

Стебло – тримає рослину над землею, повертає її до сонця та подає як трубопровід необхідні речовини для всього організму.

Листя вбирає сонячне тепло і світло та випаровує воду.

Плоди – дають можливість дозрівати  насіннячку, яке в них сховане та яким рослина розмножується.

 

Відгадування загадок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/112/111013/111013_html_m63e810cc.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Фізкультхвилинка

Вчитель пропонує дітям перетворитися на маленьку насінинку:

(діти присідають, ховають голову, прикривши її руками)

З весняним сонечком насіння починає проростати

(діти повільно піднімаються).

Віти тягнуться до сонечка (руки підняти вгору),

росте стовбур (тіло випрямити),

з’являються бутони (руки в боки).

Проходить літо, квітка милується собою

(повороти в різні боки),

посміхається своїм сусідам-квіточкам, легенько торкається своїми пелюстками до них (кінчиками пальців торкаються сусідів).

Ось вже осінь прийшла, квіточка гойдається у повітрі в різні боки (руки підняти вгору і робити повороти вліво, вправо).

Вітерець зриває пелюстки, листочки (опустити руки, голову).

Квітки знову перетворюються на насіння (сідають за парти).

http://cs406622.vk.me/v406622314/78d5/6FS9M1CJ010.jpg

Робота з підручником ст. 44-45

  •         Які є органи в рослин?

Знайдіть на малюнку органи рослини (перцю).

З якого органу потрібно називати рослину?

Практична робота

На кожній парті у конвертику знаходиться розрізана на частинки рослинка, яку потрібно скласти у такій послідовності, щоб  утворилась ціла рослинка.

 

 

 

 

 

 

Робота в парах.

VІІІ. Рефлексія

1.Хвилинка поезії. Демонстрація слайдів.

(Чарівний світ рослин.)

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром -

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви за даром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте повсюди,

Шлях і стежиноньку в гаю.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

  • Чого вчить нас цей вірш?

http://m.io.ua/img_aa/medium/0516/77/05167752.jpg

 

 

 

 

http://tsikave.ostriv.in.ua/images/publications/4/12851/1347901438.jpg

 

 

 

 

http://tsikave.ostriv.in.ua/images/publications/4/12790/1347565369.jpg

2.Хвилинка релаксації-медитації.

Я – Квітка.

Я дуже маленька.

Я вільно росту.

Я вранці прокидаюся після чудового сну, розкриваю свої пелюстки, повертаюся до сонечка, вмиваюся ранковою росою.мої пелюстки бавляться з вітерцем.

Довкола мене розносяться чудові пахощі.

 

3. Творче зображення квітучої лісової галявини засобами особистого перевтілення.

  • А зараз на згадку про нашу мандрівку, давайте всі разом створимо картину,  яка завжди буде  нам нагадувати про красу й неповторність царства рослин.

                   ( Звучить музика "Вальс квітів").

  • Яка чудова вийшла картина! Вона символізує ваше бережне відношення до природи, любов до чарівного світу рослин у царстві Флори.

 

 

 

 

 

ІХ. Підсумок уроку

  • Наш урок був цікавим і плідним. Всі ви були уважними, допитливими та старанними. Тому, за свою роботу на уроці, отримуєте від мене смайлик, який демонструє мій настрій від уроку.

 

        Гарний настрій, тим, хто був уважним, допитливим, давав вірні відповіді, допомагав друзям.

  

            Поганий настрій, тим, хто не зовсім впевнений у своїх силах, на уроці був неуважний, мало або зовсім не відповідав.

 

 

 

 

Вчитель пропонує дітям заплющити очки і уявити себе маленькою квіткою.

 

 

 

 

 

http://my-flower.com.ua/sites/default/files/images/%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%20%D1%96%20%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%BE.jpgНа дошці кольоровою крейдою учні малюють квіти, кущі, травичку створюючи картину "Квітуча лісова галявина". У роботі беруть участь усі діти класу.

 

 

Учитель за допомогою смайлика оцінює кожну дитину за роботу на уроці.

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
5996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку