Урок природознавства у 3 класі. Тема: «Водойми»

Про матеріал
Урок природознавства у 3 класі з програмовим опитуванням та самоперевіркою. Тема: «Водойми. Рослинний і тваринний світ водоймів».
Перегляд файлу

Урок природознавства у 3 класі

Тема «Водойми»

 

          Мета: дати знання про утворення річки, її частини, дати знання  про озера і процес перетворення окремих з них у болота, ознайомити з назвами великих річок та глибоких озер правильно показувати їх на географічній карті повторити утворення джерела та кругообіг води в природі. Виховувати любов до природи, прагнення охороняти її і зберігати.

        Обладнання: географічна карта України та Вінницької області, географічний атлас "Світ і людина" роздаткові картки про частини річок, опорні схеми "водойми" та "частини річок", глобус, малюнки та ілюстрації рослин та тварин світу водоймів.

 І. Вступна бесіда.

Уявімо собі, що ми відправились у подорож по світу на ракеті. Якщо подивитись у ілюмінатор, то ми побачимо, що усі океани і моря з'єднані між собою і вони окутують сушу.

Вся ця неперерва водна оболонка називається СВІТОВИМ ОКЕАНОМ.

0222Світовий океан ділять на чотири океани. Відкрийте свої географічні атласи "Світ і людина" на с. 24-25, розгляньте карту півкуль і назвіть океани, які ви побачили. Діти називають:

Тихий океан;                                                      Атлантичний океан;

Індійський океан; Північний  Льодовитий  океан,  в  Світовому  океані

виділяють моря і затоки.

Якщо розподілити сушу і воду на Землі, то із усієї поверхні Землі –  70,8% приходиться на Світовий океан, а 29,2 % – на сушу. Але як на суші прожити без води?

II. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього
завдання.

Утворення джерела та кругообіг води в природі.

  • Звідки взялась вода на суші, як вона утворюється? (діти розповідають про кругообіг води в природі, географічний атлас, с.27)
  • Як утворилось джерело? (географічний атлас, с.27).

III. Пояснення нового матеріалу.

  1. 8L3NBCAN977W2CAFX7KA3CA8SFLC0CAYRCD8BCAX8V30JCA5HW5W2CAG7A2W9CA93BYAECACHERSOCAXLC02DCAH09M6TCAUXEPUTCAIR4G7OCANC5FRVCA548E8VCA27Z284CA9C8Y5YCAD9OQATCALLXSFHУтворення річки, її частини

Отже, розгляньте карту півкуль. На суші є тоненькі блакитні ниточки – це річки, є також блакитні плями – це озера і моря.

          – Як же вони утворюються?

         Після дощу і танення снігу частина води стікає в річки, а решта просочується крізь ґрунт і пісок до шару глини, який не пропускає воду.

         Утворюються підземні струмочки, У струмок течуть інші струмочки. Води стає більше і більше. Так поступово утворюється річка.

2) Частини річки

Діти відкривають географічний атлас на с.26-27, знайомляться з частинами річки. Кожна річка має витік (верхів 'я річки) - це місце, де вона починається.

Місце, де річка впадає в море, озеро, або в іншу річку називається гирлом.

 Заглиблення, по якому тече річка, називається руслом.

Річка має лівий і правий берег. Якщо стати в напрямі течі, то праворуч - правий беріг, а ліворуч – лівий берег.

У річки впадають інші річки, це притоки.

На річках будують водосховища – це плотини, для того, щоб затримати воду.

Частини рік (опора)

Витік На магнітну дошку вивішуються

Гирло таблички з назвами частин рік і

Русло пояснюються.

Л.Б.. .рег Після пояснення учням роздаються

П.Бер.. .г картки з малюнком частин рік, учні

Притоки заповнюють назви частин.

Водосховище                  Самоперевірка з дошкою. Діти

оцінюють свої роботи.

Знайомство з самими великими річками. Діти відкривають географічний атлас, с. 24-25.

Амазонка (Північна Америка) довжина 5.500 км

Конго (Африка) довжина 4.320 км

Міссісіпі з Міссурі (Північна Америка) 7.330 км

Лєна (Євразія) довжина 4.270 км

Єнісей (Євразія) довжина 4.000 км

У нас у Вінницькій області протікає річка Південний Буг, тече повільно, протяжність – 320 км. Ви чули про нечисту силу. Кажуть, що вона поселилась над болотами. Бродить вона у вигляді маленьких вогників і зазиває у болото людей. Але це не зовсім так: з перегнивших рослин утворюються болотні гази, потім, вони піднімаються вгору, з'єднуються з киснем і над болотом виходять вогники, але це не нечиста сила.

  1. СТАВКИ - Вони схожі на озера, але вони створені руками людей.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

- Що відноситься до водоймів?

Діти називають, а учитель на магнітній дошці вивішує опору.

МОРЯ                                       Програмове опитування:

РІЧКИ Водойми -1

ОЗЕРА не водойми -2

СТАВКИ

БОЛОТА

ДЖЕРЕЛА

  2, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 2, 1

ВОДОЙМИ

Учні перевіряють по таблиці.

 

V.   Рослинний і тваринний світ на водоймах

  • Чи бували ви на водоймах?
  • Яких рослин і тварин вам доводилось зустрічати на
    водоймах?

Але на водоймах селяться також і птахи, комахи. Приймає понад 30 приток:

р. Рів (Барський район)

 р. Соб

р. Вишня ....

Також через Вінницьку область протікає ріка Дністер, вона має притоки: Серебрію, Мурафу.

Ширина Південного Бугу по Вінницькій області 200 м., а от у м. Ладижин (Він. обл.) ширина 800 м., там побудовано велику плотину є Ладижинське водосховище, на якому стоїть Ладижинська ДРЕС.

  1. До водоймів також належать озера і болота.

ОЗЕРО - це природна западина заповнена водою. Озер дуже багато, вони бувають великі і малі, мілкі і глибокі, штучні і природні. Озера постійно поповнюються підземними водами, дощовою водою, талими снігом.

Природа може зробити 70 западин (льодові-льодовики, які зайшли на землю;

елові - від вітру;

метеорові, в карерах вулканів, від розлому земної кори, після землетрусів) і т.д.

Саме глибоке озеро Байкал, глибина його 1.471 м., в ньому може поміститися: 2 Азовських моря або 23 Аральських моря.

336 річок впадає в Байкал і лише 1 річка витікає із нього (Ангара).

  1. 8SIO6CAM63JKCCAEBTQO5CAJHJVZGCA1TKUKJCAYNHQOGCA5Z9562CAPQXLS2CAYZX2BFCAN7F74BCA1A5O4RCAV33EACCAUMUBYSCAOTRKY6CAWG81P4CALPGH33CAHA9RVXCAQFINNOCAX5B029CAXYEIKWБОЛОТА - до озер безліч струмків несуть мул.

Деякі озера заростають рослинами, які відмирають і подають на дно. Так озера мільчіють і перетворюються на болота.

Діти розповідають про бобрів, жаб, NYF19CAAC4PAVCATR6QJICAUREV97CA0BOQAKCATRS1HRCA31TFAGCA217XAKCADOSK35CAU4JTCOCA00POW4CAMSOR89CA13FRN8CAG3JXMECA6R0DUQCAN1JEWUCASMVV69CAKAYGI7CABON8B6CAW6HWF9 риб, 4YNT0CAINUJZQCAZMC3XTCANK7PTPCABZXY2HCA4UJZ6ECA9UOG9JCANFBTUNCAX9ODQ9CAL59T5ACAACT33ZCA9MPYBDCA20FCZICAUD3YSPCAT8KY58CAOXOZKCCAMNV6F2CA56H51PCAB0EN9ICAKOOZWE   09PX1CA6I77Z4CAFFUN6TCAN1Q1CBCA7L0JIYCAJL53TJCA3WGB08CANUL0N5CAM931B9CA7N3SZACA3WUU2UCA3H69M3CALLNXSOCAQOW5CDCAQ3002HCAT2RQ7ICAZGKFFKCABYKTO8CAFL9KAQCAZ6T32Q   DZI75CAJ25L1GCAGBP9YXCA0FD023CAV0A33XCA97YPH6CAYWK8WJCA49XRQ7CAA29P68CA1QKZVJCALVLI8NCA78DS6CCA68YM6UCAL0JU0HCAL27BG3CA6CWUY7CA2XD2IUCA3SW7S1CAQ1X011CACDVOQM

DDIVQCAU9LAQECA03OKAICA98P6VZCAZAL97PCAZN0681CAH6A1NECA5RKQKCCAVI4R4NCA7Y9GFYCAJHEW2WCASVOY4BCANIX5KJCAYAP02NCAOIDGAPCA11XUWFCAITCYYKCAZRW3OECAJVQKTKCAT1M12Tпро рослинний світ (очерет, комиші (рогіз), кувшинки (жовті глечики), лілії  (біле латаття). BCHKSCAC64NIPCAORLP77CA2F9XL7CAH0Y20SCA39CC77CAL2NQIACA2VYIWSCAG8MOPSCAWV6LZHCAA1HA22CAAJQPI3CA92WGAQCAOYDYUPCA3G6C1ACAOQRPPCCAOFYY1TCAT9ZNXPCAMYP9ERCAQJD4LS  

YY346CA3WUVV4CAPUDW89CAQFQVTCCA5V2P1LCAEYJPKJCARD2BCKCAMZSMQ9CAQXRIH9CA67IFD5CAAK3CV5CA672U6VCABK23QXCAI8PKN2CAC3BI8NCAR723MPCA0YH6RJCANC3QVBCADGHWX9CA4OX0QC

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку.

  • З яких частин утворились річки?
  • Які річки протікають у Вінницької області?

VII. Домашнє завдання.

Читати і переказувати текст "Річки. Озера. Болота"

 

 

 

docx
Додано
2 серпня 2019
Переглядів
1718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку