​Урок природознавства в 1 класі Тема. Вода. Властивості води.

Про матеріал

Урок природознавства в 1 класі

Тема. Вода. Властивості води.

Мета: ознайомити учнів з деякими властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води,; формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв'язки води з іншими об'єктами природи; розвивати уяву, логічне мислення виховувати дбайливе ставлення до води.

Очікувані результати: учні повинні називати властивості води, пояснювати досліди, робити висновки, розуміти значення води в природі, необхідність економити воду.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Урок природознавства в 1 класі

Тема. Вода. Властивості води.

Мета: ознайомити учнів з деякими властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води,; формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; розвивати уяву, логічне мислення виховувати дбайливе ставлення до води.

Очікувані результати: учні повинні називати властивості води, пояснювати досліди, робити висновки, розуміти значення води в природі, необхідність економити воду.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу

Встали, діти всі рівненько.

Усміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли -

Працювати почали.

Для уроку нам потрібні підручники, зошити, олівці, ваша увага, старанність, працьовитість.

Діти, давайте згадаємо правила хорошого уроку.

Діти відповідають: «На уроці треба: Уважно слухати та старанно працювати!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Хвилинка спостережень «Доповідь синоптиків»

  • Яка пора року надворі?
  • Чому цей місяць має таку назву - листопад?
  • Яка сьогодні погода ?Чи є опади? Вітер? (Учитель запрошує учнів до дошки, учні на магнітній дошці розташовують магнітики-позначки спостереження за погодою:,,,)
  • Як змінилась погода за тиждень?

 

2.Бесіда

Давайте пригадаємо, що таке природа?

На які групи вона поділяється?

3.Інтерактивна гра «так» чи «ні» (учитель задає питання учням, питання  з’являються на екрані в вигляді малюнків)

 

Прошу допоможіть мені:

Відповідайте «так» чи «ні».

Співає жабка пісню: «Квак!»

Вона жива природа?

По полю ходить чорний грак.

Чи він – жива природа?

Небо, сонця промені! –

Це жива природа?

Фрукти, овочі смачні –

Це жива природа?

Жива природа – квитка мак,

А нежива – людина?

Хмаринка, крига, дощ-співак –

Це не жива природа?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

1.Загадка

Що прозоре, прохолодне,

Напува кого завгодно?

Вмиє дуже-дуже чисто

Малюка, машину й місто (Вода)

Тема нашого уроку : Вода. Та її властивості.

2.Перегляд відео фрагмента

- До нас в гості завітав космічний робот-науковець. Він розкаже вам про чарівну речовину, а ви уважно послухайте й дайте відповідь на питання:

ІV.Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

- Пам’ятаєте що сказав робот – науковець? Що вода має багато таємниць і, зараз ми дізнаємося про таємниці води.

 

  1. Дослідницька діяльність

Дослід 1. Учитель наливає воду в склянку. Пропонує дітям понюхати та спробувати її на смак та відповісти на запитання: чи має вода запах? чи має вода смак? Опускає в склянку предмет. Запитує в учнів: чи бачать вони предмет у склянці? чому вони бачать предмет?

Висновок: вода прозора рідина без запаху і смаку.

Дослід 2. Учитель по черзі наливає воду в вузьку та широку склянку. Запитує дітей: Що буде якщо налити воду на стіл? Вода розтечеться.

Висновок: вода не має форми.

Фізкультхвилинка

  1. Актуалізація навчальної діяльності учнів. Відгадування загадок

Коли нема – мене чекають,

Коли ж я йду – усі тікають. (Дощ)

 

На дворі – горою,

А в хаті – водою. (Сніг)

 

Прозорий, як скло,

Та не вставиш у вікно. (Лід)

  • Як можна назвати всі відгадки одним словом ? (Вода)

 

  1. Дослідницька діяльність.

Дослід 3. Учитель показує дітям шматочок льоду. Запитує дітей: Що буде якщо лід полежить у склянці при кімнатній температурі? Він почне танути та перетвориться на воду

Висновок: Лід – це вода в твердому стані.

Дослід 4. Учитель показує дітям чайник з гарячою водою. З нього йде пара. Запитує дітей: Що відбувається з водою, коли її нагрівають? Вона перетворюється на пару.

 

Висновок: Пара – це вода в газоподібному стані.

 

Дослід 5. Учитель тримає над парою дзеркальце. Запитує дітей: Що відбувається з парою? Перетворюється на краплі води.

 

Висновок: Вода перебуває в природі в трьох станах: рідка, тверда (лід), газоподібна (пара) Вода здатна перетворюватися.

 

4. Про дбайливе ставлення до води. Перегляд відеофрагменту

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота з підручником

Учитель читає дітям казку ,яку розповів карасик Золотенко с.42. Звертає увагу учнів на виділені слова. Дає завдання дітям :користуючись малюнками підручника с.43 знайдіть відповідь на питання.

  1. Назвіть де в природі вода перебуває в рідкому стані?
  2. Назвіть де в природі вода перебуває в твердому стані?
  3. Назвіть де в природі вода перебуває в газоподібному стані?

 

2. Інтерактивна гра «Я – краплинка»

 

Гру починає учитель словами: «Я – краплинка. Я рідка. Я у річчі».

Гру продовжує учень, на якого вказує учитель та каже: «Ти льодинка». Учень каже: «Я льодинка Я тверда. Я у холодильнику»…..

 

3.Робота із зошитом. с.

 

VІ. Підбиття підсумків.

Що ви дізналися про воду? Що ви розповісте батькам про цей урок?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ліхачова Ірина Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
851
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку