Урок природознавства в 2 класі , з використанням елементів ноосферної освіти, інтерактивних технологій та ІКТ
Тема уроку. Звірі взимку.
Мета:
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу із застосуванням елементів ноосферної освіти, інтерактивних технологій , ІКТ.
Обладнання. Мультимедійний супровід; картки із зображенням звірів для гри «Поїзд»: аудіо запис звуків кроків по снігу , спокійної фонової мелодії; шаблони боразонів; клей; фломастер індивідуальні картки для само оцінювання «Мої успіхи».
Хід уроку
1.Організаційний момент
1.Гармонізація настрою.(хором+жести) СЛАЙД 1.
Добре те, що сонце світить!
Добре те, що віє вітер!
Добре те, що сад цвіте!
Добре те, що ліс росте!
Добре вчитися у школі!
Добре гратися надворі!
Добре все навколо нас!
Добрий , дружний весь наш клас!
2.Створення кола об’єднання. СЛАЙД 2
-Візьміться за руки , посміхніться один одному. Кожен з нас – це частинка світу. Ми любимо себе. Ми любимо один одного і все , що нас оточує. Ми посилаємо свою любов всім дітям Землі (Діти Землі, ми любими Вас!). Ми посилаємо свою любов планеті Земля (Земле, ми любимо тебе!). Ми бажаємо всім миру, здоров’я і любові!
ІІ. Фенологічні спостереження.
-У нашому класі панує затишна і тепла атмосфера. А яка погода на нас чекає за даними метеоцентру?
1.Хвилинка-цікавинка. СЛАЙД 3
Учень:
-За даними метеоцентру на сьогоднішній день в нашому класі очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань , опади у вигляді великої кількості посмішок і блискавки від сяяння оченят.
2.Аналіз погоди. СЛАЙД 4
- А яка погода сьогодні за вікном? Відповіді учнів за планом:
ІІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності .
ІV.Визначення теми уроку.
1.Робота в групах. Інтерактивна гра «Потяг».У вас на парті лежать картинки із зображенням тварин. Поселіть цих тварин у вагони по одному в кожний. То кого ви поселили у вагони? На які групи ділять усіх птахів?
- Яких птахів називають перелітними?
- Чим вони живляться?
- Назвіть їх.
- А яких птахів називають осілими?
- Чим живляться осілі птахи?
- Назвіть їх.
- А хто не помістився у вагони?
- Як можна назвати цих тварин одним словом?
V. Визначення завдань уроку.
1. Словникова робота. СЛАЙД 5.
- Дітки , я пропоную нам всім разом вирушити в експедицію у зимовий ліс А хто знає, що таке експедиція?..
- Отож, вирушаємо у путь!(звуки кроків по снігу)
2.Інтерактивна гра «Мікрофон» - «Наші очікування».
СЛАЙД 6
VІ. Вивчення навчального матеріалу в оптимально-функціональному стані.
а)Сенсорно-моторний етап.
1.Підготовчий етап.
-Сядьте зручно. Давайте трішки відпочинемо: розслабте шию, плечі, руки, ноги. Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими , розслабленими. Посміхніться! Які ви гарні коли посміхаєтесь!..
2. Знайомство з навчальним матеріалом (звучить спокійна фонова мелодія)
Вчителем подається навчальний матеріал за підручником, учні слухають , спостерігаючи за слайдами та уявляючи те, про що йдеться. СЛАЙДИ 7-13
Фізкультхвилинка
Бесіда.
- Де відбувається наша експедиція?
- Які кольори оточували вас?
- Які звуки ви могли почути?
1) Робота в парах. СЛАЙД 14
Завдання:
*Підібрати зображення звіра до його силуету, приклеїти.
*Про яких звірів зараз йшла мова?
Виступ доповідачів:
1)Зима страшна для тварин не так холодом, як голодом. Особливо важко знайти їжу під час снігопадів , у сильні морози. Взимку тварини худнуть, витрачається жир під шкірою , витрачаються сили. Тому на допомого тваринам приходять люди.
СЛАЙД 15
2)Про охорону тваринного світу піклується і наша держава. В основному законі нашої держави – Конституції, говориться, що тваринний світ є одним з основних компонентів навколишнього середовища, національним багатством України. В інтересах нинішнього і майбутніх поколінь в Україні здійснюються заходи щодо охорони і відтворення тваринного світу. СЛАЙД 16
3)Коли наступає зима люди люди розкладають на полях та у лісі годівниці для звірів, наповнюють їх сіном для оленів і зайців, насипають у годівниці овес і пшеницю. А ще підвішують годівниці для птахів на дерева. Туди насипають різні крупи, кладуть сало, калину, насіння. Також підкормлюють білочок, для цього насипають у годівниці горішків. Це не просто цікаве спостереження, а й можливість врятувати чиєсь життя. СЛАЙД 17
7.Висновок.
- Який ми можемо зробити висновок? Чи легко звірям обходитись без допомоги людей?
- Тваринам потрібна допомога людей! СЛАЙД 18
VІІ. Підсумок уроку.
-Ну що ж , наша експедиція завершилася і настав час з’ясувати , чи збулися ваші очікування, отримали ви знання , які сподівалися отримати на початку уроку? СЛАЙД 19
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Значення якого слова дізналися?
2. Рефлексація.
1) Гра « закінчи речення» СЛАЙД 20
-Оцініть свою роботу на уроці.
-«Сьогодні на уроці я…»
2) «Мої успіхи» СЛАЙД 21
VІІІ. Домашнє завдання СЛАЙД 22
Уявіть себе лісовим мешканцем і розкажіть про своє життя у зимовому лісі.