Урок з природознавства в 2 класі по темі "Дерева, кущі, трав'янисті рослини взимку"

Про матеріал
Урок з природознавства в 2 класі на тему "Дерева, кущі, трав'янисты рослини взимку". Мета уроку: поглибити знання учнів про зимові явища в живій природі, формувати вміння учнів спостерігати за життям рослин взимку; розвивати увагу, творчу уяву, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_114329.jpg                                Урок природознавства в 2 класі

 

Тема : Дерева, кущі, травянисті рослини взимку.

Мета: поглибити знання учнів про зимові явища в живій природі, формувати вміння учнів спостерігати за  життям рослин взимку; розвивати увагу, творчу уяву, спостережливість, логічне мислення; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання : гілочки вишні, верби, смородини в куточку дослідницької діяльності, ілюстрації по темі, презентація, музична фізкультхвилинка.

Тип уроку: комбінований

                                                   Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організаційний момент

1) Рефлексія настрою

- Надворі зима. Скрізь холодно. А в нашому класі тепло і затишно. Поряд – друзі. Давайте, подаруємо один одному щирі посмішки і тим самим зігріємо всіх своїм теплом.( Вибір смайлика Радості на дошці)

2) Вправа « Синоптик класу» - метод « Мікрофон»

- Яка пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Які зміни відбулися в природі?

3) Гра  «Асоціативний кущ»

- Впізнай явища природи характерні для зими

Сніг, дощ, снігопад, грім, заметіль, завірюха, блискавка, ожеледь, паморозь, іній, замет, роса, мороз, відлига.

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_114632.jpg

2.Актуалізація опорних знань учнів

1) Перегляд відеоролика про зиму

2) Розповідь вчителя про зиму( під музику)

« В гостях у країні Поезії» - поетична хвилинка

Вірш Н . Забіли « Випав сніг»

Вдягнувшись тепліше,

Морозяним ранком

Мариночка вийшла і стала на ганку.

  • Як гарно навколо!

Все вкрилось кругом

Пухнастим та чистим

Блискучим сніжком.

У білому вбранні

Зелені ялини.

Під сніг, як під ковдру,

Сховались рослини,

Щоб їх не дістали

Морози страшні,

Щоб взимку заснути

Й ожить навесні.

Ставаймо на лижі,

Сідаймо в санчата,

Берім ковзани,

Щоб стрілою помчати!

Хай щоки щипає

Мороз жартома!

Хороша погода!

Весела зима!

3)Бесіда

- Що захищає від морозу рослини ?

  • Чи гинуть листяні рослини взимку?
  • Як почуваються рослини?

 

4) Куточок дослідника

- Що спостерігаємо?( гілочки смородини, вишні, верби)

3.Повідомлення теми і мети уроку

- Як почуваються рослини взимку?

ІІ. Основна частина

  1. Ігровий момент – Синьокрила Сойка

                     Повідомлення - новина

Рослини вже « заснули» - перейшли в стан зимового спокою.

Але спершу всі рослини – дерева, кущі і трави – підготувалися до зимових морозів.

  • Зверніть увагу, що кора на стовбурах узимку потовстішала, стала міцнішою. А маленькі бруньки, в яких заховалися майбутні листки та квітки, одяглися у численні покривні лусочки, ніби у кофтинки. Тому їх взимку жодні морози не лякають.
  • H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_115319.jpg
  1. Інсценізація « Розмова Дерева і Сонечка»

Сонечко. Як ти почуваєшся, коли я даю тобі взимку так мало тепла?

Дерево. Я відпочиваю, щоб набратися сил для наступного сезону. Адже мені потрібно буде так багато працювати. Навесні набратися соків і дати життя новим листочкам, квітам, щоб вони дали плоди і я змогло подарувати їх людям.

Сонечко. Ти не ображаєшся на мене ? Дякую! Коли навесні я стану вище над горизонтом, я подарую тобі свої лагідні промінчики, що тебе зігріють і дадуть багато світла. Я допоможу тобі у твоїй нелегкій роботі!

Дерево. Я буду тобі дуже вдячне, ми разом впораємося : попрацюємо навесні, влітку, восени, щоб пригостити всіх людей смачними плодами. А зараз, вибач, я ще посплю.

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_115425.jpg

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_115523.jpg

3.Відеоролик « Рослини взимку»

4.Фізкультхвилинка ( зимова музична  руханка)

5. Робота в групах « Хто більше напише назв»

І група – дерева

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_121027.jpg

ІІ група – кущі

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_121046.jpg

ІІІ група – травянисті рослини

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_121040.jpg

6.Калейдоскоп загадок

1.Маю плаття зелененьке,

Гнучкі,ніжні віти,

Білу кору,

Стан тоненький…

Як я звуся, діти?   ( Берізка)

 

2.Хоч я гарна, чепурна,

Й листя зелененьке.

Ягідки червоні маю

І на смак терпкенькі. (Калина)

 

3.Білі кульки на стеблинах

Красуються в полі,

Подує легенький вітер –

Стебла стають голі.( Кульбаба)

 

4.Зелену сукню маю,

Ніколи не міняю,

Один – єдиний раз на рік

Її я прикрашаю. ( Ялинка)

 

5.Я солодка на смак,

Ягідки червоні.

Вітамінів багато маю,

Від застуди помагаю. ( Малина)

 

6.У зеленому лісочку,

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка

Спіла ягідка …( Суничка)

 

6.Робота в зошитах з друкованою основою

С.30

ІІІ. Заключна частина

1.Рефлексія

- Що нового дізналися на уроці?

- Що найбільше сподобалось?

2.Домашнє завдання

На сніжинках індивідуальні завдання (сюрпризи)

H:\Відкритий урок №2\IMG_20190125_121918.jpg

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
1820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку