Урок "Пристрої введення та виведення інформації"

Про матеріал
Конспект уроку для 3 класу "Пристрої введення та виведення інформації" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ
Перегляд файлу

Тема: Пристрої введення та виведення інформації

Мета:

формувати  предметні компетентності: формувати уміння відрізняти пристрої введення інформації від пристроїв виведення інформації, познайомити з пристроями збереження та опрацювання інформації

розвивати інформаційну культуру учнів; логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати; організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця, дисциплінованість,

здійснювати індивідуальну й колективну діяльність в інформаційному середовищі;

критично оцінювати інформацію; дотримуватися етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії; дотримуватися правил безпечної роботи з комп’ютерними пристроями.

уміння  застосовувати емоційний інтелект.

формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися, інформаційно-цифрову компетентність, соціальну та громадянську компетентність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, пристрої (сканер, принтер, джойстик, колонки, навушники,  пристрої пам’яті ), навчальна презентація, картки настрою, картки «Пристрої введення-виведення», мікрофон, зображення пристроїв, сигнальні картки, зображення потяга.

Програмне забезпечення: браузер, підключення до мережі Internet.

Хід уроку

І. Організаційний етап

- У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

 – Діти, перед вами є картки настрою. Покажіть, будь ласка, смайлик, який найбільше відповідає вашому теперішньому настрою. В кінці уроку ми обов’язково порівняємо чи змінився ваш настрій після нашого уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Якось зібрались клавіатура, принтер, мишка та ще один пристрій. Щоб дізнатися який саме потрібно розгадати ребус. Так, це монітор.  І почали сперечатись, хто з них найголовніший? Давайте разом допоможемо  їм розібратися, хто ж все таки найголовніший. А як ви вважаєте?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Мікрофон».

Давайте спочатку пригадаємо, як комп’ютер допомагає вам та вашим батькам у житті? (навчатися, спілкуватися, робити покупки, подорожувати, відпочивати, виконувати домашню роботу тощо)

Отже, комп’ютер є  нашим надійним помічником у  роботі, навчанні (особливо під час дистанційного навчання) та під час відпочинку.

А з яких основних частин складається комп’ютер? (системний блок, клавіатура, монітор, мишка). Також до складу комп’ютера можуть входити й інші пристрої. Одні з них призначені для введення даних в комп’ютер, а інші – для виведення результатів роботи. Познайомимось з ними детальніше.

IV. Оголошення теми уроку

Отже на нашому уроці ми  дізнаємось, які пристрої призначені для введення інформації  в комп’ютер, а які для виведення інформації.

V. Пояснення нового матеріалу

Розпочнемо з пристроїв введення інформації (демонстрація пристроїв)

Клавіатура - служить для  введення тексту та команд у комп’ютер. Отже, клавіатура - це пристрій введення.

Миша – пристрій, який допомагає нам обирати потрібні об’єкти, команди, натискаючи на відповідні кнопки.

Сканер – це пристрій,  який дає змогу вводити в комп’ютер чорно-біле або кольорове зображення, розпізнавати  графічну та текстову інформацію.

А давайте поміркуємо, який ви знаєте пристрій для введення звукової інформації. Підказка – сьогодні ми працювали з ним на уроці  (мікрофон)

Багато хто з вас любить грати у комп’ютерні ігри. При цьому ви можете використовувати джойстик, руль, педалі. Це все теж пристрої введення інформації.

Фізкультхвилинка

А зараз трішки відпочинемо і пограємо у гру «так/ні». Я називаю правило техніки безпеки, якщо ви погоджуєтесь з ним піднімаєте руки вгору і нахиляєтесь вправо-вліво. Якщо відповідь «ні» - присідаєте.

- Відстань від очей до екрану монітора – 20 см

- Можна торкатися пальцями екрану монітора

- В комп’ютерний клас діти заходять спокійно, не штовхаючи один одного

- За комп’ютером можна їсти та пити

- Працюючи з клавіатурою потрібно спокійно і легенько натискати на клавіші

- Працювати за комп’ютером треба чистими і сухими руками

- Можна торкатися дротів та розеток

- Починаємо роботу за комп’ютером тільки з дозволу учителя

 

А тепер розглянемо які пристрої належать до пристроїв виведення інформації

Монітор – призначений для відображення результатів роботи на екрані.

Згадайте, які ви знаєте пристрої, призначені для виведення звукової інформації? Так, це колонки, навушники.

Принтер – призначений для виведення на папір текстової та графічної інформації.

Для того, щоб ви могли бачити мою презентацію на великому екрані нам допомагає проєктор. Це теж пристрій виведення інформації.

 

Давайте поміркуємо. Куди ми вводимо дані, куди вони потрапляють? Так, до системного блоку. А що ж міститься у середині системного блоку? Там є пристрої опрацювання і зберігання інформації. Найважливіший пристрій – процесор, який опрацьовує дані та керує роботою комп’ютера (демонстрація). Погляньте, який він маленький, але яку важливу роботу він виконує. А це - оперативна пам’ять, яка призначена для збереження даних під час роботи комп’ютера. Комп’ютер, як і  людина, теж має пам’ять.  Вона поділяється на внутрішню (оперативну) і зовнішню. До зовнішньої пам’яті належать лазерний диск, флеш-накопичувач, жорсткий диск, карта пам’яті. Зовнішня пам’ять призначена для зберігання даних протягом довгого часу. Зовнішні запам’ятовуючі пристрої є носіями даних.

Перші комп’ютери не мали таких пристроїв, як клавіатура, миша, монітор. А  ось без процесора та оперативної пам’яті не обходився жоден комп’ютер!

 

VI. Формування вмінь і навичок

Робота у команді

А зараз попрацюємо в команді. Кожна команда отримує набір карток-пристроїв. Вам потрібно розмістити їх у відповідні колонки «Пристрої введення» та «Пристрої виведення».  Пам’ятаємо про  правила роботи у команді.

VII. Робота за комп’ютером

  1. Інструктаж учителя.
  2. Практична робота за комп’ютерам и (2 вправи на платформі learningapps.org )

Вправи для очей.

VIIІ. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Так/ні» (робота з сигнальними картками)

  1. Комп’ютер  - це універсальний пристрій для роботи з інформацією.
  2. Принтер – це пристрій введення інформації
  3. Колонки і навушники виводять графічну інформацію.
  4. Мікрофон це пристрій для роботи зі звуковою інформацією.
  5. Флеш-накопичувач, лазерний диск, жорсткий диск – це пристрої для зберігання інформації
  6. Джойстик, руль і педалі – це пристрої виведення інформації
  7. Учні 3-А класу дуже розумні та відповідальні

 

IX. Рефлексія

- Як вважаєте, ми зможемо тепер помирити наших гостей? Який же пристрій найголовніший? Правильно, кожен пристрій головний, але є пристрої для введення інформації, а є пристрої для виведення.

 

Прийом «Потяг»

На дошці у нас є потяг з вагончиками. А у вас на парті є смайлики з усміхненим обличчям і сумним. По черзі опустіть малюнок усміхненого обличчя в той вагончик, який вказує на завдання, яке було найцікавіше виконувати, а сумне – в той, де завдання викликало у вас труднощі. За бажанням, можна  відзначити лише 1 вагончик.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Димяненко Олексій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
2986
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку