Тема. Про що «розповідає» карта світу?
Мета: навчити дітей працювати з картою; сформувати уявлення про екватор, полюси, материки;; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, уміння порівнювати та робити висновки.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, зошит, карта світу, роздатковий матеріал, відео
Література: https://pidruchnyk.com.ua/1286-ya-doslidzhuyu-svit-gruschinska-2-klas.html;
https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-z-prirodoznavstva-dlya-4-go-klasu-na-temu-yak-zobrazhayut-miscevist-na-plani-umovni-znaki-na-plani-miscevosti-13722.html;
ХІД УРОКУ
І. Організація початку уроку
-
Ранкове коло.
-Добрий день, любі діти. Мене звати Марина Сергіївна і сьогодні урок «Я досліджую світ» проведу у вас я. У мене сьогодні дуже гарний настрій. А який настрій у вас? Поділіться своїм добром з сусідом.
- Діти, покладемо свої долоньки одна на одну та побажаємо добра, тепла, усмішок.
- Яке сьогодні число?
- Який день тижня?
- Який місяць?
- Яка погода?
ІІ. Актуалізація знань
-
Яку форму має наша Земля?(куля)
-
Скільки сторін горизонту? Назвіть їх. (північ, південь, захід, схід)
-
Завдяки якому приладу можна дізнатися сторони світу?(компас)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Світ великий та загадковий. Люди з цікавість пізнають його. Деякі подорожують літаками, деякі пароплавами. Але всім необхідна одна важлива річ.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Діти, щоб дізнатися про що ми сьогодні поговоримо ви п овинні скласти слово з літер. Подивіться на малюнки, перша літера кожного слова буде тем ою нашого виховного заходу.
-
Правильно, ми поговоримо про карту світу.
V. Вивчення нового матеріалу.
-
Розповідь вчителя
-
Карта – це зменшене зображення землі. Умовно поділене на 4 частини, як ви вважаєте чому? (бо чотири сторони світу) На південну і північну півкулю Землю ділить екватор. Це горизонтальна умовна лінія, яка розташована на одноковій відстані від північного та південного полюсу.
-
Робота з зошитом
-
Відкрийте зошити на сторінці 13. У першому завданні необхідно вставите слово у визначення. Усі уважно прочитайте це речення і підійміть руку ті, хто знає яке слово необхідно вставити.
-
Бесіда
-
Також на карті ви можете побачити на карті, що деякі ділянки синього кольору, а деякі зеленого. Як ви вважаєте, від чого це залежить? (синій колір – вода, зелений - суходіл)
-
Так, вірно. А тепер подивіться на карту чого більше води чи суходолу? (води)
-
Вода займає 71% нашої планети та називається Світовим океаном. Він в свою чергу ділиться на Тихий океан, Атлантичний океан, Індійський океан та Північно Льодовитий океан.
-
Останні 29% це суходіл. Він в свою чергу поділяється на материки або континенти. Давайте разом їх назвемо. (Євразія, Африка, Австралія, Антрактида, Північна Америка та Південна Америка)
-
Подивіться уважно на карту, який материк найбільший? (Євразія)
-
Робота з роздатковим матеріалом
-
Зараз я вам роздам картки, на яких ви замалюєте найбільший материк зеленим кольором.
Фізкультхвилинка
-
Робота з зошитом
-
Візьміть зошити. У другому завданні червоним олівцем на карті намалюйте екватор. А нижче у віконечка запишіть кількість океанів та скільки півкуль.
-
Робота з підручником
-
Відкрийте підручник на сторінці 85 та прочитайте текст в пів голосу. Про що ми вже сьогодні згадали? А що було для вас нове?
-
Материки – це великі ділянки суші, що з усіх сторін омиваються океанами. А частини світу поділені людиною. Наприклад материк Євразія складається з частин світу Європа та Азія. А материки Північна та південна Америка складає з себе тільки одну частину світу – Америку.
-
Робота з зошитом
-
У нас залишилось останнє завдання у зошиті. Запишіть знаки «дорівнює» або «не дорівнює» між словами.
-
Дослід
-
Діти, скажіть, як називається країна в якій ми живемо? А як ви вважаєте на якому материку вона знаходиться? А в якій частині світу?
VІ. Підсумок уроку.
-
Про що сьогодні йшла мова на уроці?
-
Що було складно?
-
Що було найцікавішим?
-
Про що ви вже знали
-
На цьому наш урок закінчився. До побачення!