Урок.Проблеми харчування. Практична робота. Визначення складу, терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за

Про матеріал
ознайомити з причинами харчових отруєнь; навчити визначати склад, термін придатності та умови зберігання харчових продуктів за їх маркуванням; обирати якісні та корисні продукти харчування; розвивати креативне мислення, увагу, мовлення; формувати підприємницькі, соціальні, комунікативні компетенції та компетенції продуктивної творчої діяльності, виховувати самостійність, обережність.
Перегляд файлу

Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 3 клас

Тема. Проблеми  харчування. Практична робота. Визначення  складу, терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням

Мета: ознайомити з причинами харчових отруєнь; навчити визначати  склад, термін придатності та умови зберігання харчових продуктів за їх маркуванням; обирати якісні та корисні продукти  харчування; розвивати  креативне  мислення, увагу, мовлення; формувати  підприємницькі, соціальні, комунікативні компетенції та компетенції продуктивної творчої діяльності, виховувати самостійність, обережність.

Обладнання: відео «Абетка харчування», презентація «Проблеми харчування», пам’ятка «Як запобігти харчовим отруєнням», таблиці:  результатів вивчення маркування харчових продуктів,  харчових добавок.

Завдання: формувати в учнів уміння вчитися, аналізувати, презентувати самостійно здобуту інформацію.

Тип уроку: формування і вдосконалення умінь і навичок.

Вид уроку: урок-мандрівка

 

Хід уроку

  1. Вступна частина
  • Для чого людині потрібна їжа?

                                                         Казка. Суперечка друзів

В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.

Якось друзі посперечались між собою: хто з них важливіший. «Я – найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя.»

«Я теж потрібен організму, сказав Жирок. Якщо мене немає, організм не отримає тепла.

«Все в світі створене руками людини, все зроблене її працею: одяг, взуття, їжа, - сказав Вуглеводик. І якщо мене не буде, організм не рухатиметься. Людина не буде жити».

Почувши все це, Організм сказав: «Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок розпадеться. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, працюю і навчаюсь».

  • В яких випадках їжа може стати шкідливою для людини?
  1. Повідомлення теми.

Проведемо урок, на якому обговоримо, як  запобігти харчовим отруєнням, і навчимося обирати за маркуванням  та купувати  якісні   харчові продукти. Отож сьогодні ми помандруємо .

  1. Основна частина

Наша книга має декілька сторінок і розпочнемо ми її вивчати із першої сторінки, яка називається «Абетка харчування»

3.1. Перегляд   відео «Абетка харчування». Навіщо харчуватись правильно?

https://www.youtube.com/watch?v=hDwp8fjzc5w&list=PLshJpmmXcDiTDjMon8Fd9qz2JxEzoZIbd&index=5

Друга сторінка «Проблеми харчування».

3.2. Бесіда

- Коли виникають харчові отруєння?

- Які ознаки харчового отруєння?

- Чи траплялися з вами випадки харчового отруєння?

- До кого ви зверталися в першу ж чергу? Як вас лікували?

 Презентація «Проблеми харчування». https://www.slideshare.net/ssuser0fafbb/3-67242167

3.3. Ознайомлення з пам’яткою «Як запобігти харчовому отруєнню» 

Пам’ятка «Як запобігти харчовим отруєнням»

  • Мити руки перед  їдою.
  • Ретельно мити овочі та фрукти.
  • Не куштувати недозрілих чи незнайомих плодів.
  • Не вживати продуктів , які мають неприємний смак і запах.
  • Зберігати готові страви у холодильнику.
  • Не вживати продукти із простроченим терміном придатності.

Учні висловлюють  свою думку. Дійшли до висновку: харчові отруєння найчастіше трапляються після вживання  продуктів, у яких минув термін придатності.

Третя сторінка «Харчові добавки»

3.4. Складіть пазл «Харчові добавки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чому люди почали використовувати різні способи подовження термінів

зберігання продуктів?

Прочитайте пояснення слів харчові добавки: консерванти, барвники,

підсилювачі смаку та ароматизатори.

Словникова робота.

Консерванти – харчові добавки, які використовують для подовження  терміну зберігання продуктів)

Підси­лювачі смаку - харчові добавки, які використовують для посилення смакових якостей продуктів)

Ароматизатори - харчові добавки, які використовують для надання  продуктам відповідного запаху)

Які продукти слід намагатися не купувати?

Запам’ятайте! Надавайте перевагу свіжим натуральним продуктам.

Четверта сторінка «Маркування харчових продуктів»

3.5.Робота в парах.

 Завдання: вивчити маркування на упаковках запропонованих продуктів  та заповнити таблиці  якості  продуктів  харчування

Таблиця  результатів вивчення маркування харчових продуктів

Назва продукту

Дата   виготовлення

Термін придатності

Умови зберігання

Харчові добавки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця харчових добавок

http://sae-ukraine.org.ua/tiny_mce/upload-files/dobavki1.jpg

Позначення:

  • ШШ - шкідливий для шкіри
  • З - заборонений
  • К - канцерогенний
  • ДН - дуже небезпечний
  • Н - небезпечний
  • П - підозрілий
  • РШ - розлад шлунку
  • АТ - зміни артеріального тиску
  • В - висипання
  • Х - зміни рівня холестерину
  • РК - кишкові розлади

 

 Учні оцінюють якість продуктів харчування за  маркуванням.

3.6. Висновок. Серед  виробників та продавців трапляються ті, хто  не дотримується умов зберігання  продуктів  або може продати  неякісний продукт (той, у якого минув термін придатності). Купуючи  по необережності такі продукти, ми наражаємо на небезпеку харчового отруєння не лише себе, а й своїх близьких. Тому , купуючи  продукти, необхідно уважно вивчати етикетку (маркування).  Можливо, серед вас будуть такі, хто в майбутньому  займатиметься виробництвом, реалізацією продуктів харчування. Пам’ятайте, що, чим би ви не займалися в житті, не можна  заробляти  , обманюючи  людей. А свою справу вести чесно, порядно й відповідально.

Запам’ятайте! Відчувши ознаки харчового отруєння, негайно скажіть про це дорослим. Самотужки лікувати харчові отруєння небезпечно для життя!

3.7. Робота у групах за принципом « М’ясо», «Молоко», «Риба», «Овочі».

Повторіть правила роботи в групах .

Правила роботи в групах

1.Обрати лідера.

2. Говорити по черзі.

3.Не критикувати.

4.Поважати думку кожного .

5.Працювати так, щоб не заважати іншим.

3.8. Завдання групам:створити  рекламу продукту, що відповідає назві групи.

П’ята сторінка «Дієтологи радять…»

3.9. Дієтологи радять… Ваше завдання : складіть повідомлення-анаграму.

Щоб рости і розвиватися нормально, потрібні різні продукти харчування організму. Продукти, які ми вживаємо, повинні необхідні поживні речовини містити: вітаміни, білки, жири, вуглеводи. Вони в фруктах та овочах містяться, м’ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах, крупах.  Якщо потрапляє в їх організм достатньо, людина довго працювати може, не втомлюється. Нестача їх може до хвороби призвести. Але пам’ятати треба, що їсти в міру - не переїдати потрібно.

 

(Щоб нормально рости і розвиватися, організму потрібні різні продукти харчування. Продукти, які ми вживаємо, повинні містити необхідні поживні речовини: вітаміни, білки, жири, вуглеводи. Вони містяться в фруктах та овочах, м’ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах, крупах.  Якщо їх достатньо потрапляє в організм, людина може довго працювати, не втомлюється. Нестача їх може призвести до хвороби. Але треба пам’ятати, що їсти потрібно в міру - не переїдати.)

3.9. Гра «Так чи ні?»

– Їсти потрібно через кожні 5 годин. Так чи ні?

– Молоко слід уживати щодня. Так чи ні?

– Смажені продукти корисні для здоров’я. Так чи ні?

– їсти треба в один і той самий час. Так чи ні?

– Овочі і фрукти треба їсти щодня. Так чи ні?

– Кожного дня треба їсти солодощі. Так чи ні?

– Натуральні продукти корисні для здоров’я. Так чи ні?

– Продукти харчування можна купувати на будь-якому ринку. Так чи ні?

Шоста сторінка «Мікрофон»

4.Підбиття підсумків.

– Що ви робите, коли купуєте продукти у магазині?

– Як перевірити термін придатності харчових продуктів?

– Чому небезпечно купувати продукти харчування на стихійних ринках?

– Назвіть причини харчових отруєнь.

– Чим небезпечне самолікування харчових отруєнь?

– Що слід негайно робити у разі виявлення ознак харчового отруєння?

– Як надавати першу допомогу при харчових отруєннях?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Босик Альона
Додано
29 червня 2023
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку