Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 3 клас
Тема. Проблеми харчування. Практична робота. Визначення складу, терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням
Мета: ознайомити з причинами харчових отруєнь; навчити визначати склад, термін придатності та умови зберігання харчових продуктів за їх маркуванням; обирати якісні та корисні продукти харчування; розвивати креативне мислення, увагу, мовлення; формувати підприємницькі, соціальні, комунікативні компетенції та компетенції продуктивної творчої діяльності, виховувати самостійність, обережність.
Обладнання: відео «Абетка харчування», презентація «Проблеми харчування», пам’ятка «Як запобігти харчовим отруєнням», таблиці: результатів вивчення маркування харчових продуктів, харчових добавок.
Завдання: формувати в учнів уміння вчитися, аналізувати, презентувати самостійно здобуту інформацію.
Тип уроку: формування і вдосконалення умінь і навичок.
Вид уроку: урок-мандрівка
Хід уроку
Казка. Суперечка друзів
В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.
Якось друзі посперечались між собою: хто з них важливіший. «Я – найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя.»
«Я теж потрібен організму, сказав Жирок. Якщо мене немає, організм не отримає тепла.
«Все в світі створене руками людини, все зроблене її працею: одяг, взуття, їжа, - сказав Вуглеводик. І якщо мене не буде, організм не рухатиметься. Людина не буде жити».
Почувши все це, Організм сказав: «Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок розпадеться. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, працюю і навчаюсь».
Проведемо урок, на якому обговоримо, як запобігти харчовим отруєнням, і навчимося обирати за маркуванням та купувати якісні харчові продукти. Отож сьогодні ми помандруємо .
Наша книга має декілька сторінок і розпочнемо ми її вивчати із першої сторінки, яка називається «Абетка харчування»
3.1. Перегляд відео «Абетка харчування». Навіщо харчуватись правильно?
https://www.youtube.com/watch?v=hDwp8fjzc5w&list=PLshJpmmXcDiTDjMon8Fd9qz2JxEzoZIbd&index=5
Друга сторінка «Проблеми харчування».
3.2. Бесіда
- Коли виникають харчові отруєння?
- Які ознаки харчового отруєння?
- Чи траплялися з вами випадки харчового отруєння?
- До кого ви зверталися в першу ж чергу? Як вас лікували?
Презентація «Проблеми харчування». https://www.slideshare.net/ssuser0fafbb/3-67242167
3.3. Ознайомлення з пам’яткою «Як запобігти харчовому отруєнню»
Пам’ятка «Як запобігти харчовим отруєнням»
Учні висловлюють свою думку. Дійшли до висновку: харчові отруєння найчастіше трапляються після вживання продуктів, у яких минув термін придатності.
Третя сторінка «Харчові добавки»
3.4. Складіть пазл «Харчові добавки»
– Чому люди почали використовувати різні способи подовження термінів
зберігання продуктів?
– Прочитайте пояснення слів харчові добавки: консерванти, барвники,
підсилювачі смаку та ароматизатори.
Словникова робота.
Консерванти – харчові добавки, які використовують для подовження терміну зберігання продуктів)
Підсилювачі смаку - харчові добавки, які використовують для посилення смакових якостей продуктів)
Ароматизатори - харчові добавки, які використовують для надання продуктам відповідного запаху)
– Які продукти слід намагатися не купувати?
Запам’ятайте! Надавайте перевагу свіжим натуральним продуктам.
Четверта сторінка «Маркування харчових продуктів»
3.5.Робота в парах.
Завдання: вивчити маркування на упаковках запропонованих продуктів та заповнити таблиці якості продуктів харчування
Таблиця результатів вивчення маркування харчових продуктів
Назва продукту |
Дата виготовлення |
Термін придатності |
Умови зберігання |
Харчові добавки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Таблиця харчових добавок
Позначення:
Учні оцінюють якість продуктів харчування за маркуванням.
3.6. Висновок. Серед виробників та продавців трапляються ті, хто не дотримується умов зберігання продуктів або може продати неякісний продукт (той, у якого минув термін придатності). Купуючи по необережності такі продукти, ми наражаємо на небезпеку харчового отруєння не лише себе, а й своїх близьких. Тому , купуючи продукти, необхідно уважно вивчати етикетку (маркування). Можливо, серед вас будуть такі, хто в майбутньому займатиметься виробництвом, реалізацією продуктів харчування. Пам’ятайте, що, чим би ви не займалися в житті, не можна заробляти , обманюючи людей. А свою справу вести чесно, порядно й відповідально.
Запам’ятайте! Відчувши ознаки харчового отруєння, негайно скажіть про це дорослим. Самотужки лікувати харчові отруєння небезпечно для життя!
3.7. Робота у групах за принципом « М’ясо», «Молоко», «Риба», «Овочі».
Повторіть правила роботи в групах .
Правила роботи в групах
1.Обрати лідера.
2. Говорити по черзі.
3.Не критикувати.
4.Поважати думку кожного .
5.Працювати так, щоб не заважати іншим.
3.8. Завдання групам:створити рекламу продукту, що відповідає назві групи.
П’ята сторінка «Дієтологи радять…»
3.9. Дієтологи радять… Ваше завдання : складіть повідомлення-анаграму.
Щоб рости і розвиватися нормально, потрібні різні продукти харчування організму. Продукти, які ми вживаємо, повинні необхідні поживні речовини містити: вітаміни, білки, жири, вуглеводи. Вони в фруктах та овочах містяться, м’ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах, крупах. Якщо потрапляє в їх організм достатньо, людина довго працювати може, не втомлюється. Нестача їх може до хвороби призвести. Але пам’ятати треба, що їсти в міру - не переїдати потрібно.
(Щоб нормально рости і розвиватися, організму потрібні різні продукти харчування. Продукти, які ми вживаємо, повинні містити необхідні поживні речовини: вітаміни, білки, жири, вуглеводи. Вони містяться в фруктах та овочах, м’ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах, крупах. Якщо їх достатньо потрапляє в організм, людина може довго працювати, не втомлюється. Нестача їх може призвести до хвороби. Але треба пам’ятати, що їсти потрібно в міру - не переїдати.)
3.9. Гра «Так чи ні?»
– Їсти потрібно через кожні 5 годин. Так чи ні?
– Молоко слід уживати щодня. Так чи ні?
– Смажені продукти корисні для здоров’я. Так чи ні?
– їсти треба в один і той самий час. Так чи ні?
– Овочі і фрукти треба їсти щодня. Так чи ні?
– Кожного дня треба їсти солодощі. Так чи ні?
– Натуральні продукти корисні для здоров’я. Так чи ні?
– Продукти харчування можна купувати на будь-якому ринку. Так чи ні?
Шоста сторінка «Мікрофон»
4.Підбиття підсумків.
– Що ви робите, коли купуєте продукти у магазині?
– Як перевірити термін придатності харчових продуктів?
– Чому небезпечно купувати продукти харчування на стихійних ринках?
– Назвіть причини харчових отруєнь.
– Чим небезпечне самолікування харчових отруєнь?
– Що слід негайно робити у разі виявлення ознак харчового отруєння?
– Як надавати першу допомогу при харчових отруєннях?