Урок "Проеціювання на дві площини проекції. Читання ескізів об'ємних дерев'яних деталей органайзера"

Про матеріал
Розробка уроку трудового навчання на тему: "Проеціювання на дві площини проекції. Читання ескізів об'ємних дерев'яних деталей органайзера"
Перегляд файлу

Тема уроку:  Проеціювання на дві площини проекції. Читання ескізів об'ємних дерев'яних деталей органайзера.

Мета уроку:

  • навчальна: формування вмінь учнів проектно-технологічної культури і мислення, графічної, екологічної й економічної грамотності; формування знань про особливості проеціювання на дві площини, про розташування видів на кресленнях, про будування комплексного креслення об’ємних тіл; формування практичних навиків при побудові проекцій геометричних тіл.
  • виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
  • розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.

Обладнання: ноутбук, проектор, дошка, зошити з трудового навчання, олівці, лінійки.

Дидактичне забезпечення: навчальний посібник, навчальна презентація, таблиця: «Проеціювання на дві площини проекцій»; таблиці «Прямокутні проекції», «Комплексне креслення моделі»; картки-завдання; картки програмованого контролю знань.

Об’єкт праці: органайзер.

Тип уроку: комбінований.

Література:

План уроку

  1. Організаційна частина (1-3 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (3-5 хв.)
  3. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2-3 хв.)
  4. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів (2-3 хв.)
  5. Вивчення нового матеріалу (10-15 хв.)
  6. Закріплення вивченого матеріалу (3-5 хв.)
  7. Практична робота (10-15 хв.)
  8. Заключна частина (3-5 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  • перевірка присутності учнів на занятті (за журналом).
  • призначення чергових (за графіком).
  • перевірка наявності спецодягу.
  1. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Фронтальне опитування:

  1. Що покладено в основу побудов зображень на кресленнях?
  2. Що називається проеціюванням?
  3. Як утворюється проекція?
  4. Які є методи проеціювання?
  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

(відповідно до теми уроку та освітньої мети).

  1. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

Вам відомі такі поняття, як «проект» і «проектування». Проекти бувають різними. Напевно всі ви спостерігаєте за проектами на телебаченні: «Україна має талант», «Х-фактор», «Танцюють усі», тощо.  Ці проекти – задум певної групи людей, мають переважно розважальний характер, мають певні комерційні  мотиви. Проекти, які передбачаються при вивченні трудового навчання – це цілеспрямовані процеси виготовлення виробу: від виникнення ідеї до повної її реалізації. Їх виконання передбачає поєднання вивченого теоретичного матеріалу і практичних навичок. Для досягнення успіху у проектній діяльності необхідно мати певні знання і вміння. І їх набувати ми розпочнемо уже сьогодні.

  1. Вивчення нового матеріалу

Одна проекція не завжди однозначно визначає форму зображеного предмета. Різні за формою предмети утворюють одинакові проекції. (слайд 2-3)

                   

 

Це називається невизначеністю форми об’ємного предмета за однією проекцією. Тому, щоб одержати уявлення про форму об’ємного предмета, проеціювання виконується на дві взаємно перпендикулярні площини проекцій: горизонтальну Н і вертикальну V. (Слайд 4-6)

 

                    

Вертикальна площина проекцій (V) називається фронтальною. Площини проекцій у просторі розміщені під прямим кутом одна до одної. Лінія перетину цих площин (її позначають х) називається віссю проекцій.

Проекція предмета на горизонтальну площину проекцій називається горизонтальною проекцією. Проекція предмета на фронтальну (вертикальну) площину проекцій називається фронтальною проекцією.

Утворені дві проекції предмета розташовані у просторі в різних площинах. Щоб дістати креслення предмета на площині, обидві площини проекцій суміщають в одну.

Для цього горизонтальну площину проекцій повертають так, щоб вона збіглася з фронтальною площиною проекцій. (слайд 7-9)

     

 

Виконуючи креслення, горизонтальну проекцію предмета завжди розміщують під фронтальною – у проекційному зв’язку.

 

                       

Це правило порушувати заборонено Межі площин і лінію їх перетину на кресленні предмета не показують. (Слайд 9-10)

  1. Закріплення вивченого матеріалу

Фронтальне опитування:

  1. Поясніть суть методу проеціювання на дві площини?
  2. Що таке проеціювання ?
  3. Які види проекій ви знаєте ?
  1. Практична робота
    1.  Зміст завдань

Виконати креслення деталей органайзера у двох проекціях.

  1.  Вступний інструктаж

Перелік необхідного обладнання, інструментів, пристосувань, матеріалів, їхнє розміщення на робочому місці (за зонами).

  1.  Самостійна робота учнів (обходи)
  • перший обхід: перевірити дотримання санітарно-гігієнічних вимог, наявність необхідного оснащення, правильність організації робочого місця.
  • другий обхід: перевірити правильність тримання інструментів, пристосувань, виконання трудових дій, прийомів.
  • третій обхід: перевіряти дотримання технологічної послідовності виконання завдання, технологічних вимог до виконання кожної операції, проведення самоконтролю кожним учнем.
  • постійно перевіряти дотримання безпечних прийомів роботи та організацію робочого місця.
  • поточний інструктаж: контроль якості виконуваних робіт, вказати на недоліки в роботі і шляхи їхнього усунення.
    1. Заключний інструктаж
  • короткий аналіз виконаної роботи;
  • акцентувати увагу на важливості наукової організації робочого місця (своєчасне його прибирання, догляд за інструментами після роботи тощо; виставлення оцінок за практичне завдання).
  1. Заключна частина

Рефлексія:

  1. Які завдання були визначені сьогодні на уроці?
  2. Чи справились ви з цим завданням?
  3. Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

Аналіз кращих робіт учнів.

Мотивація оцінок.

Контроль за прибиранням робочих місць

Робота зі щоденником (виставлення оцінок, повідомлення домашнього завдання)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проць Мар'яна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 серпня 2019
Переглядів
5608
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку