Тема уроку: Проеціювання на дві площини проекції. Читання ескізів об'ємних дерев'яних деталей органайзера.
Мета уроку:
Обладнання: ноутбук, проектор, дошка, зошити з трудового навчання, олівці, лінійки.
Дидактичне забезпечення: навчальний посібник, навчальна презентація, таблиця: «Проеціювання на дві площини проекцій»; таблиці «Прямокутні проекції», «Комплексне креслення моделі»; картки-завдання; картки програмованого контролю знань.
Об’єкт праці: органайзер.
Тип уроку: комбінований.
Література:
План уроку
Хід уроку
Фронтальне опитування:
(відповідно до теми уроку та освітньої мети).
Вам відомі такі поняття, як «проект» і «проектування». Проекти бувають різними. Напевно всі ви спостерігаєте за проектами на телебаченні: «Україна має талант», «Х-фактор», «Танцюють усі», тощо. Ці проекти – задум певної групи людей, мають переважно розважальний характер, мають певні комерційні мотиви. Проекти, які передбачаються при вивченні трудового навчання – це цілеспрямовані процеси виготовлення виробу: від виникнення ідеї до повної її реалізації. Їх виконання передбачає поєднання вивченого теоретичного матеріалу і практичних навичок. Для досягнення успіху у проектній діяльності необхідно мати певні знання і вміння. І їх набувати ми розпочнемо уже сьогодні.
Одна проекція не завжди однозначно визначає форму зображеного предмета. Різні за формою предмети утворюють одинакові проекції. (слайд 2-3)
Це називається невизначеністю форми об’ємного предмета за однією проекцією. Тому, щоб одержати уявлення про форму об’ємного предмета, проеціювання виконується на дві взаємно перпендикулярні площини проекцій: горизонтальну Н і вертикальну V. (Слайд 4-6)
Вертикальна площина проекцій (V) називається фронтальною. Площини проекцій у просторі розміщені під прямим кутом одна до одної. Лінія перетину цих площин (її позначають х) називається віссю проекцій.
Проекція предмета на горизонтальну площину проекцій називається горизонтальною проекцією. Проекція предмета на фронтальну (вертикальну) площину проекцій називається фронтальною проекцією.
Утворені дві проекції предмета розташовані у просторі в різних площинах. Щоб дістати креслення предмета на площині, обидві площини проекцій суміщають в одну.
Для цього горизонтальну площину проекцій повертають так, щоб вона збіглася з фронтальною площиною проекцій. (слайд 7-9)
Виконуючи креслення, горизонтальну проекцію предмета завжди розміщують під фронтальною – у проекційному зв’язку.
Це правило порушувати заборонено Межі площин і лінію їх перетину на кресленні предмета не показують. (Слайд 9-10)
Фронтальне опитування:
Виконати креслення деталей органайзера у двох проекціях.
Перелік необхідного обладнання, інструментів, пристосувань, матеріалів, їхнє розміщення на робочому місці (за зонами).
Рефлексія:
Аналіз кращих робіт учнів.
Мотивація оцінок.
Контроль за прибиранням робочих місць
Робота зі щоденником (виставлення оцінок, повідомлення домашнього завдання)