Розробка
позакласного заходу
з англійської мови
на тему
Music hit parade
Тема: Music hit parade
Епіграф: “Music is the universal language of mankind” H. Longfellow
Мета:
Форма проведення: урок-проект
Обладнання: ілюстрації, презентація, роздатковий матеріал.
Література:
Підготовчий етап
1.Збір навчальної інформації
2. Розподіл слів між учнями
3.Розробка презентації відповідно до теми
Структура позакласного заходу
І.Вступна частина ( 5 хв.)
1.Вступне слово вчителя
2.Інтерактивна вправа «Share your thoughts”
ІІ. Основна частина ( 30 хв.)
1.Інтерактивна вправа «Circled feelings»
2.Гра « Why»
3.Інтерактивна вправа «Mistery of British musіс”
4.Перегляд відео “British music» та його обговорення
5.Інтерактивна вправа “Word search”
6. Презентація учнівських проектів «My favourite music»
ІІІ. Заключна частина ( 10 хв.)
10. Заключне слово вчителя
Хід позакласного заходу
І.Вступна частина
1.Вступне слово вчителя:
Hello, dear friends! Glad to see you! I hope you are fine today. We’ve gathered here today to travel to a very beautiful world, the world of music. We will talk about music.
2.Інтерактивна вправа «Share your thoughts”
Слово вчителя:You can see the statement on the screen. It is H. Longfellow’s saying about music. Do you agree on that? Give your arguments.
ІІ.Основна частина
1.Інтерактивна вправа «Circled feelings»
Слово вчителя: I’ll give you 3 sayings about the music. But all the words are mixed up. Your task is to make the statement as quickly as you can.
Berthold Auerbach
(Музика змиває з душі сум’яття буденності)
John A. Logan
(Музика – це ліки для мозку)
John A. Logan
(Музика може проникати в найглибші місця душі»)
2.Гра « Why»
Слово вчителя: Before we wil speak about different types f music let 's find out: Why do we listen to music? Do you have any ideas?
Ok, let’s check with the answers on the screen.
3.Інтерактивна вправа «Mistery of British musіс”
1 pupil
Music plays an important role in British cultural life. Musical interests range from pop music and rock music, which are extremely popular, especially among young people, to classical music and opera.
2 pupil
Pop music – is a modern music of an uncomplicated character, played mainly on electric guitars and drums, often with a singer.
Now, dear teams and audience, look at the screen. You will watch a video about British music. Try to understand it and remember those singers and groups, which you will see.
4.Перегляд відео «British music» та його обговорення
Слово вчителя: There is an assignment on the screen. You have to decide, whether sentences are true or false.
Say if it is “True” (+) or “False”(-)
5.Інтерактивна вправа “Word search”
Слово вчителя: I’ll give you a paper with a lot of letters. Look carefully through the horizontal and vertical lines and you will find 7 names of those English bands and singers, which were mentioned in the video. Try to find and underline them
R |
O |
L |
L |
I |
N |
G |
S |
T |
O |
N |
E |
S |
H |
Y |
L |
E |
O |
Y |
H |
K |
O |
L |
R |
A |
T |
S |
P |
I |
C |
E |
G |
I |
R |
L |
S |
R |
S |
I |
D |
R |
E |
K |
E |
E |
N |
M |
D |
R |
E |
T |
N |
b |
F |
A |
Q |
T |
A |
L |
E |
V |
L |
Y |
A |
G |
T |
B |
O |
U |
R |
L |
A |
P |
E |
P |
S |
P |
P |
A |
F |
F |
E |
L |
T |
O |
N |
J |
O |
H |
N |
J |
M |
G |
P |
E |
R |
S |
T |
U |
I |
R |
T |
K |
K |
T |
L |
I |
N |
I |
N |
B |
E |
A |
T |
L |
E |
S |
L |
O |
D |
L |
E |
I |
E |
A |
N |
I |
L |
O |
O |
G |
E |
O |
R |
G |
E |
M |
I |
C |
H |
A |
E |
L |
L |
S |
E |
F |
D |
I |
E |
N |
D |
S |
S |
E |
E |
6. Презентація учнівських проектів «My favourite music»
ІІІ Заключна частина
Заключне слово вчителя:
To sum up, I’m sure such long lasting traditions unite people, make their life bright, happy and positive. People can overcome their difficulties easily. They join different generations together. In short, the more good traditions people have the more friendly they can be.