Урок-проект з природознавства на тему "Природа і ми"

Про матеріал
Урок побудований за технологією проектного навчання, що спрямовує на збагачення знань, умінь, навичок учнів, зацікавленння даним предметом, на формування компетентної особистості, здатної вирішувати проблемні ситуації.
Перегляд файлу

Тема проекту. Природа і ми.

 

Тип проекту: пошуковий, колективний, середньої тривалості.

 

Об’єкт пізнання: природа.

 

Провідна проблема: розширити знання про різноманітність природи;

                                    узагальнити знання учнів про значення природи в житті людей та їх вплив на довкілля;

                                         ознайомити із заходами по охороні природи, поглибити   знання про різноманітність тіл та етапи у яких вони перебувають;

                                         розвивати спостережливість та мислення шляхом розв’язання  пізнавальних засобів;

                                         виховувати почуття стурбованості за сучасний стан природи, уважне та бережливе ставлення до неї.

 

Спосіб вирішення проблеми: власні спостереження, Червона книга України, плакат «Заповідники України, ілюстрації із зображенням живої і неживої природи, слайди..

 

Освітній продукт: Висадити алею берізок біля школи.

 

Хід проекту

І етап     Організаційний.

Дзвіночку шкільний, веселий наш друже.

Дзвениш: «День—дзелень»

До праці, до парти пора?

 

ІІ етап     Пошук інформації.

  1. Вірші

Чи ми з природою єдині,

Чи вірно спрямували крок?

Ми кожну річку і горбок

від лиха зберегти повинні!

                           Ганна Черінь

Буду я природі другом.

Йтиму садом, полем, а чи люгом

буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй:--Зеленій, живи!

Коли лісом буду я іти,

теж посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб вони жили у мирі й щасті.

                                    С. Жупанин

  1. Загадки.

Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно.    (Лід)

Куди вступиш—всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.           (Повітря)

Всю ніч бродить навмання, прокладає шлях до дня.      (Місяць)

Хоч не шию я ніколи, а голок завжди доволі.    (Їжак)

Гарне, добре, по небу гуляє.

На всіх дивиться,

А на себе дивитися не дозволяє.        (Сонце)

3. Прислів’я.

- Багато лісу—не губи, мало лісу—бережи, нема лісу—посади.

- Діброви та ліси—нема в краї більшої краси.

- Зрубали дерева—прощайте птахи.

- Рослини—окраса землі.

4. Евристична бесіда.

  • Що таке природа?
  • Що належить до природи?
  • Якою буває природа?
  • Що природа дає людям?
  • Якої шкоди людина завдає природі?
  • Який внесок у справу охорони природи можете зробити ви?

5. Постановка проблеми.

- Чи може людина існувати без природи? Чому?

- Яка цінність природи для людини?

6. Екскурсія в природу.

 

ІІІ етап     Дослідницький.

  1. Робота в групах.

1 група—заповни схему «Природа». Наведи приклади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Сонце                 1. Яблуня                        1. Вівця                      1. Бабуся

2. _______              2. _______                      2. ______                    2. _______

 3. _______              3. _______                      3. _______                3. ________

4. _______              4. _______                      4. _______                 4_________

 5. _______              5. _______                      5. ______                 5. ________

 2 група—заповни схему «Тіла». Наведи приклади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________              ______________          _____________      __________

____________              ______________          _____________       _________

____________              ______________          _____________      __________

____________              ______________          _____________      __________

____________              ______________          _____________      __________

 

  1. Робота з ілюстраціями.
  2. Опрацювання статті «Збережемо природу».
  3. Розповідь учителя про заповідники України.

Червона книга України стала сигналом турботи і символом боротьби за збереження живої природи. За час, що прийшов після виходу першого видання, знання про рідкісні й зникаючі види значно зросли, їх список поповнився. У 1944 році вийшло друге видання Червоної книги України. До нього занесено 155 видів хребетних (41 ссавець, 67 птахів, 8 плазунів, 5 земноводних, 32 риби, 2 круглоротих). Рослини і гриби складають 541 вид.

  1. Перегляд слайдів «Ми гортаємо сторінки Червоної книги України».
  2. Хвилинка - цікавинка.Знавці об’єктів рідного краю.

   За останні роки значно зріс заповідний природний фонд  Хмельницької області і тепер складає: 15 заказників загально-державного і 51—місцевого значення, 4 пам’ятки природи і 200 пам’яток природи місцевого значення, один ботанічний сад, 8 парків садового паркового мистецтва загально-державного значення, 19 місцевого значення, 8 заповідних урочищ. А всього 306 природних об’єктів з площею понад 23 тисячі гектарів

          Чималу роботу проведено і в нашому Чемеровецькому районі по розширені мережі природно-заповідного фонду, що в даний час складає 17 об’єктів загальною площею 890 гектарів.

     По категорії: 3 заказники загального державного значення, зокрема—товтра «Сокіл», «Івахновецькі товтри», «Циківська лісова дача». Маєм 6 заказників місцевого значення. Це товтри—«Бугаїха», «Чернецька товтра», «Буковий ліс», «Товтри Садова та Деренова», «Івахновецький ліс», «Сорочинські товтри». Є одна пам’ятка природи загально-державного значення. Це товтра «Самовита».

 

Фізкультхвилинка

Повітря нам потрібне всім:

І дорослим, і малим.

Мені, тобі, звірятку, пташці,

Листочку, квіточці, комашці.

Чи під воду ми пірнаєм—

все ж повітря споживаєм.

Комашка по землі повзе—

І та повітрям дихає.

 

ІVетап     Презентація.

  1. Гра «Мікрофон».
  2. Гра «Речовини».
  3. Дидактична гра «На що скаржиться природа?»
  4. Виконання дослідів.
    1. Наллємо повну пробірку забарвленої води кімнатної температури і закриємо її корком зі скляною трубкою. Вода зайде в трубку. Позначимо рівень води смужкою паперу. Опустимо пробірку в гарячу воду. Як змінився рівень води в трубці? Скільки її стало?
    2. Опустимо пробірку в холодну воду. Як змінився рівень води в трубці? Скільки її стало?

Запишіть про яку властивість рідини ти дізнався?

  1. Вироблення пам’ятки «Охорона природи».
    • Виготовляти і розвішувати годівнички для птахів, заготовляти для них корм.
    • Допомагати дорослим у заготівлі сіна та гіллячкового корму для зимово—весняної підгодівлі диких тварин у лісі.
    • Брати участь в озеленені свого села.
    • Виявляти й огороджувати мурашники.
    • Стежити за чистотою джерел, берегів річок та ставків.
    • Не завдавати шкоди природі.
  2. Вироблення правил поводження в природі».
    • У лісі намагайся ходити стежинами, що не витоптувати трав’янисті рослини.
    • Лікарські рослини збирай лише в тих місцях, де їх багато. Рослини з насінням обов’язково залишай.
    • Не зривай для букетів польові і лісові квіти. Краще склади букет із квітів, що їх виростили люди.
    • Не ламай гілок дерев та кущів.
    • Травень і червень—місяці тиші. Не лякай тварин, не підходь близько до гнізд, не бери яєць чи пташенят до рук, бо птахи покинуть гнізда.
    • Не поспішай підбирати в лісі пташенят, їжаченят та малят інших тварин. Можливо десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають, коли ти підеш.
    • Якщо в тебе є собака, не бери його з собою в ліс навесні і на початку літа, бо він може впіймати пташеня чи безпомічне звірятко.
    • Обов’язково збирай плоди і насіння, щоб підгодовувати птахів узимку. Влітку встановлюй поїлки і міняй у них воду.
    • Не розкладай у лісі багаття. Це може спричинити лісову пожежу, від якої загинуть рослини і тварини.
    • У лісі, парку чи на луці будь охайним, не залишай після себе сміття.

7.Розгляд плакату «Заповідники України».

8. Складання схеми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Гра «Жива і нежива природа».

    (Соняшник, сонце, ячмінь, білка, півень, повітря, капелюх, жовтень, суниця, кожушок, плугатар, автобус, береза, дощ, явище, син, земля, вода, небо, батько, онук, море, сад, кінь, віл, долина, соловей, буряк).

10. Кросворд «Бережи».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Як називається людське житло?     (Будинок).

2. Що будують люди на річках, щоб мати світло?     (Електростанцію).

3. Що люди виробляють з дерева?     (Папір).

4. Чим перевозять нафту морями?     (Танкерами).

5. Що виникає в лісі, якщо не загасити вогнище?     (Пожежа).

6. Що роблять у лісі, коли прокладають дорогу?      (Вирубку).

11 Гра «Поміркуй!».

Будинок називають виробом, а огірок предметом природи. Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

V етап     Оформлення результатів проекту.

Вірш «Звернення».

До вас, мої рідні, звертаюся я—

найменший у нашій сімї:

Стоїть на узліссі ялинка моя—

не зрубайте її!

Яскріє на небі зірка моя—

не згасіте її!

Світ-казку будує мрія моя—

не спиняйте її.

               (Д. Павличко)

Завдання. Усім класам висадити алею берізок біля школи.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку