Урок-проєкт з виробничого навчання та організації обслуговування в зрг проводиться у групах з професії "Офіціант" з метою узагальнення вмінь та навиків з теми "Фламбування страв"
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Департамент освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації
Державний навчальний заклад «Кременецький професійний ліцей»
Методична розробка уроку – проекту
на тему:
«Використання фламбування страв та напоїв у закладах ресторанного господарства.»
Підготувала:
творча група
викладачів та майстрів в/н
з професії «Офіціант; майстер
ресторанного обслуговування»
2021
Передмова
27 листопада 2020 року відбулося засідання творчої групи у складі викладача професійно – теоретичної підготовки – Дмитрів Н. О. та майстрів виробничого навчання – Лозинської Т. В., Бодяк К. І., Щербатко О. Б., Яцкевич Л. Є. Під час засідання було вибрано тему та мету уроку-проєкту, а також поділено групу на малі підгрупи для проведення досліджень. Кожна підгрупа отримала індивідуальне завдання та мету своєї роботи.
УРОК – ПРОЄКТ
Тема. Використання фламбування страв та напоїв у закладах ресторанного господарства.
Методична мета: впровадження інноваційних технологій на уроках виробничого навчання.
Мета:
Міжпредметні зв’язки: організація і техніка обслуговування в ЗРГ; торгово-технологічне обладнання; санітарія та гігієна; охорона праці; виробниче навчання
Тип уроку - урок узагальнення, систематизації знань; удосконалення умінь і навичок.
Форма уроку - урок-проєкт.
Даний проєкт буде реалізований у два етапи:
- теоретичний;
- практичний.
Теоретичний етап (термін виконання – 1 місяць)
Для виконання теоретичного етапу творча група поділила учнів на малі групи. Кожна група отримала індивідуальне випереджуюче завдання:
- перша підгрупа – «Історики» - досліджували історію походження фламбування; (Додаток 1)
- друга підгрупа – «Технологи» - вивчали основний інвентар та устаткування для виконання фламбування; (Додаток 2)
- третя підгрупа – «Інженери» - вивчали основні правила безпеки праці при виконанні фламбування страв; (Додаток 3)
- четверта підгрупа – «Фламбмейстери» - досліджували основні види та техніку виконання фламбування страв та напоїв. (Додаток 4)
Етапи роботи над проєктом.
Учні визначали проблему і тему творчого проєкту, основні цілі і завдання; обгрунтовували вибір саме цієї теми творчого проєкту. Складали за допомогою викладача план роботи для реалізації власного творчого проєкту; визначали можливі ресурси і затрати в ході підготовки проєкту.
На даному етапі учні збирали та опрацьовували необхідну для реалізації проєкту інформацію з літературних, інтернет та інших джерел. Визначали спосіб представлення результатів, тобто в якій формі буде звіт (текстовий опис результатів, діаграми, презентація, фотографії виробу або об'єкту, аудіо- або відеозапис спостережень або етапів створення результату проекту). Розподіляли завдання і обов'язки між учнями підгрупи.
Технологічний етап творчого проєкту - це саме процес виготовлення об’єкту або створення результату дослідження (буклет, брошури, презентації тощо). Учні кожної підгрупи проводили те, що запланували: дослідження, спостереження, різні експерименти, виконання технологічних операцій. Для систематизації інформації керівник проєкту проводила індивідуальні консультації з кожною малою групою.
Учні оформляли форми надання результатів роботи над проєктом: буклет, брошури, доповідь, презентації, проводили захист свого творчого проекту під час семінару та брали участь в його обговоренні.
Для закріплення набутих вмінь та навичок по фламбування страв та напоїв буде проведено урок виробничого навчання.