Тема уроку: Вибір та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Практична робота: проектування іграшки методом біоформ. Графічне зображення.
Мета проекту: поглибити і систематизувати знання учнів про етапи проектування; виховувати наполегливість, допитливість, уважність; розвивати пізнавальну активність.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
Розминка: Пояснити зміст приказок
2.Актуалізіція опорних знань учнів.
Диспут
Чи є у вашому домі речі, виготовлені або оздоблені власноруч, кимось із членів родини?
Чи можна власноруч виготовити гарну річ замість того, щоб придбати її у магазині?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Дійсно, будь-який вибір можна виготовити власноруч. Потрібно тільки бажання і терпіння.
Повідомлення теми на завдань уроку.
4. Вивчення нового матеріалу
М’яка іграшка – один з найдавніших видів декоративно-ужиткового мистецтва – прикрашає наш український побут, радує око. Для дітей – вона забава, гра; дорослі, дивлячись на м’яку іграшку мимоволі переносяться у світ дитинства, кустарі, які передавали свою майстерність з покоління в покоління.
Першим збирачем і дослідником народної іграшки був священик із Суботова Марко Грушевський, який у 1904 р. опублікував свою працю «Дитячі забави та ігри усякі, зібрані в Київської губернії»
Усі люблять м’які іграшки. Психологи радять, щоб у дітей, що досягли трирічного віку, були іграшки із різних матеріалів у процесі гри дитина будить вчитися розрізняти матеріали. В магазині досить величезний асортимент іграшок, але все ж зшита своїми руками є найбільш унікальною та цінною.
Сучасні іграшки мають різне призначення:
1)Розвиваючі іграшки для дітей;
2)Декоративні іграшки для оздоблення приміщень;
3)Колекційні іграшки4
4)народна іграшка;
5)Обрядова іграшка;
6)Іграшки для театральних вистав;
7)Іграшки-сувеніри
За формою м’які іграшки бувають пласкі та об’ємні.
Пласка іграшка – проста, бо складається з двох однакових деталей.
Об’ємна іграшка – складна у виконані, бо складається з багатьох об’ємних частин, але така іграшка більш точно відтворює фігурки людини чи тварини.
5.Практична робота учнів
1) Вступний інструктаж з виконання завдання. Учитель пропонує учням об’єднатися у групи(3-4 особи). Кожна група одержує завдання відгадати загадки і зоповнити таблицю та намалювати іграшку-відгадку.
2) Робота в групах(3-4 особи)
Учні відгадують загадки, заповнюють таблицю, малюють малюнки.
Назва іграшки |
Матеріали для виготовлення |
Матеріал для набивання |
|
|
|
Наче сонячні клубочки
Хтось розсипав біля квочки
Хто це там пищить, малята? (Курчата)
І в день, і в ночі
У кожній на печі (Кіт)
Куди не повзе-
Всюди за собою
Свою хату везе (равлик)
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли
В них червоні гарні груди
Ніби яблука усюди
Хтось розсипав у дворі
Звуться пташки…(снігурі)
Мордочка вусата
Шубка полосата,
Часто вмивається,
А з водою не не знається (кіт)
Я веселий звірок
Плиг з ялинки на дубок(білка)
На лугу він важно бродить,
Та з води сухим виходить
Носить красні черевика
Дарує м‘які пір‘їнки (гусь)
Після заповнення таблиці вчитель організовує її обговорення.
6.Рефлексія
«Просто знати – це ще не все, знання потрібно використовувати» (Гете)
Самооцінювання навчальної діяльності
Я зможу зробити добір необхідних матеріалів, інструментів і пристосувань |
|
Я зможу застосувати свої знання під час роботи |
|
Я зможу дати власну оцінку своєї роботи на уроці |
|
7. Підсумок уроку та домашнє завдання: принести матеріали та інструменти для виготовлення м’якої іграшки.