23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Проектування прикраси методом фантазування або біоформ"

Про матеріал

Розділ програми: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

Тема: Проектування прикраси методом фантазування або біоформ. Графічне зображення

Мета:

• Вчити учнів застосовувати методи біоформ і фантазування під час проектування виробу;

• Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес, бажання самовираження, вміння працювати самостійно;

• Виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці, бажання працювати на кінцевий результат.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали для учнів: картки з правилами внутрішнього розпорядку, інструкційні картки, дошка, презентація, вироби аналоги.

Перегляд файлу

Урок: Трудове навчання

Дата: 16.04.2019

Клас: 6 – А

Проводив: Борисенко А. С.

Розділ програми: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки

Тема: Проектування прикраси методом фантазування або біоформ. Графічне зображення

Мета:

  • Вчити учнів застосовувати методи біоформ і фантазування під час проектування виробу;
  • Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів, увагу, пізнавальний інтерес, бажання самовираження, вміння працювати самостійно;
  • Виховувати бережливе ставлення до матеріалів, любов до праці, бажання працювати на кінцевий результат.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали для учнів: картки з правилами внутрішнього розпорядку, інструкційні картки, дошка, презентація, вироби аналоги.

Хід уроку

I. Організаційна частина

Доброго дня! Мене звати Анна Сергіївна. Сьогодні ми разом будемо працювати. Бажаю всім гарного настрою.

Одразу нагадаю, що до правил внутрішнього розпорядку входить:

1. Нікому не заважати (як вчителю, так і своїм товаришам);

2. Бути у спецодязі;

3. Дотримуватися порядку та чистоти на робочому місці.

II. Актуалізація опорних знань

На попередніх уроках ви вже почали працювати над проектом «Прикраса зі стрічок». Виготовляли ескізи фенічок.

Фронтальне опитування

Пригадаемо:

  • Що таке «Фенічка»? (Фенічки - це кольорові браслети, які плетуть різними способами).
  • Які прикраси або вироби можна сплести зі стрічок? (Закладки, брелки, підвіски, прикраси для волосся).
  • Для чого ще можна використовувати стрічки? (Вишивка).
  • Що таке плетіння? (Вид макраме, з виготовлення господарсько-побутових та художніх виробів з різноманітної еластичної сировини).

Нагадайте, будь ласка, що таке проектування? (Проектування — це процес створення передбачуваного або можливого об’єкта)

III. Повідомлення теми уроку

Тема сьогоднішнього уроку записана на дошці: «Проектування прикраси методом фантазування або біоформ». Запишіть будь-ласка в зошит сьогоднішнє число та тему.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Для того щоб оточувати себе новими, цікавими, корисними та красивими речами, слід вчитися спостерігати, запам’ятовувати, аналізувати й за допомогою методу фантазування створювати авторські роботи. Знання та вміння, набуті в ході виконання подібних завдань, стануть у пригоді у вашому житті. Сьогодні ми будемо розвивати власну уяву.

У створенні нових зразків прикраси зі стрічок ми можемо широко застосовують метод фантазування. Під час виготовлення прикраси ви можете використовувати не лише стрічки, а й бісер. Буть яку прикрасу можна додатково оздобити. Ми сьогодні розглянемо як саме.

Хотіла вам процитувати слова американського громадського діяча Мартіна Лютера Кінга. Він казав:

«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»

V. Вивчення нового матеріалу

Проектування здійснюється багатьма методами. Сьогодні ми пригадаємо метод фантазування та метод біоформ.

У процесі створення різних побутових предметів, під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталась по допомогу до природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла часто нагадує нам природні форми. В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо.

Біоформи — це наявні в природному середовищі форми чи обриси, які людина стилізує й використовує для створення зручних та естетичних предметів свого матеріального оточення. Зазвичай природні форми мають свій колір, забарвлення, візерунок.

Знання про форми і конструкції природних об’єктів покладені в основу науки – біоніки. Це прикладна наука про застосування в технічних пристроях й інших речах властивостей, функцій, структур живої природи. Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло птахи і звірі, а ці знання застосовувала, будуючи власне житло. Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила.

В легкій промисловості також часто застосовують природні форми, кольори, фактуру у створені одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша». Найчастіше люди відтворюють природні форми, тому що вони досконалі.

На уроках виготовлення прикрас ви також можете застосовувати метод біоформ.

Наприклад, виготовити квітки зі стрічок, або маленьких тваринок з бісеру.

 На підприємствах люди різних професій перебувають у постійному пошуку, вдосконалюючи техніку та технології виробництва, задля задоволення потреб споживачів. У створенні нових зразків технологічних об’єктів широко застосовують метод фантазування. Суть методу фантазування полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти, якщо навіть конструкція виробу невідома. Цей образ переносять на папір у вигляді рисунка. Дизайнер на початковій стадії проектування застосовує свою творчу уяву аби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер тимчасово не враховує ті вимоги, що ставлять до виробу, і може вигадувати будь-яку форму майбутнього виробу. Тобто, метод фантазування передбачає перенесення об’єкта проектування у фантастичні умови, уявлення фантастичного образу й відтворення його.

Намалюйте будь ласка в зошиті будь-який образ, що може допомогти вам в оздоблення прикраси (2 хвилини).

Я пропоную вам переглянути мій варіант декорування прикраси. (Намалювати образи квітки. Продемонструвати вироби-аналоги.) 

Я впевнена в тому, що всі ви здібні, багато чого вмієте і це треба оцінювати. Сьогодні ви продовжите виготовлення фенічок. Вони можуть бути гарним подарунком вашим рідним або прикрасою вашої оселі.

VI. Практична робота

Повторення правил техніки безпеки

Перед початком практичної роботи нам необхідно повторити загальні правила техніки безпеки. Кожен ланцюгом називає одне правило. Намагайтесь не повторюватись

А зараз ви можете продовжувати виготовлення фенічок, що розпочати на попередніх уроках. (Додаткові завдання для учнів, що виконали роботу – виготовлення квіток зі стрічок)

Оцінювання (індивідуальне оцінювання роботи кожного учня)

VII. Підсумок уроку

Сьогодні ви дуже плідно попрацювали творчо! Дякую вам за урок! На останок прошу кожного прокоментувати враження від сьогоднішнього уроку одним словом.

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект перевірили і до уроку допустили:

Вчитель                       О. В. Коваленко

Методист                         В. В. Мусієнко

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
15 квітня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку