Урок: Трудове навчання
Дата: 05.03.2019
Клас: 6 – А
Проводив: Борисенко А. С.
Розділ програми: Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки
Тема: Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи
Мета:
Тип уроку: комбінований
Обладнання та матеріали для учнів: вироби-аналоги, шаблони, презентація, нитки, голка, фетр.
Хід уроку
I. Організаційна частина
Доброго дня! Мене звати Анна Сергіївна. Сьогодні ми разом будемо працювати. Бажаю всім гарного настрою.
Одразу нагадаю, що до правил внутрішнього розпорядку входить: (Слайд 2)
1. Нікому не заважати (як вчителю, так і своїм товаришам);
2. Бути у спецодязі;
3. Дотримуватися порядку та чистоти на робочому місці.
II. Актуалізація опорних знань
На попередніх уроках ви ознайомилися з тим, що таке «Підставка під горнятко», які її різновиди бувають, мали можливість спостерігати майстер-клас з її виготовлення. Хто мені нагадає, який основний технологічний процес використовується під час виготовлення підставки під горнятко?(шиття).
Молодці. А за допомогою чого виконується ескіз? (лінійка, олівець, циркуль…). (Слайд 3)
Так, щоб ескіз був більш точним його створюють на міліметровому папері.
Добре, тоді хто ж мені пояснить саме слово «ескіз»? Що це означає? (Ескіз— загальні риси й накреслення об’єкту, будови, технологічного процесу тощо.)
Ескізи, що ви виготовляли перед цим, ви використаєте потім.
III. Повідомлення теми уроку
Тема сьогоднішнього уроку записана на дошці: «Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи». Запишіть будь-ласка в зошит сьогоднішнє число та тему.
IV. Викладення нового матеріалу
Для виготовлення відставки під горнятко нам перш за все потрібен матеріал з якого виготовляти. Згодні? Хто вже здогадався, з яким матеріалом ми будемо працювати? Так, це фетр! (Слайд 4)
Фетр буває різної товщини та складу. Його м’якість залежить від відсотку вмісту вовни в ньому.
Демонстрація двох видів фетру (акриловий і фетру з поліестеру):
Спершу розглянемо червоний зразок. Це акриловий фетр. Його переваги в тому, що він гарно тримає форму, його зручно використовувати для маленьких іграшок або аплікацій. А недоліки: просвічується, не стійкий до високих температур. Як його можна вирізнити: він більш цупкий, з блиском, пальці по ньому наче ковзають.
Тепер розглянемо блакитний зразок. Це фетр з поліестеру. Він міцний, не втрачає свій колір після прання, м’який. Але недоліком є те, що він не зовсім гарно тримає форму. Можете спробувати обидва зразки на дотик.
Для виготовлення даного виробу нам необхідні наступні інструменти та матеріали (Слайд 5):
Поясніть мені будь ласка призначення кожного, з перелічених матеріалів.
Основні технологічні операції (Слайд 6):
Яким способом ми будемо з’єднувати? За допомогою петельного шва. Давайте згадаємо технологію виконання петельного шва(продемонструвати самостійно за зобразити на дошці) (Слайд 7):
V. Мотивація навчальної діяльності
Хотіла вам процитувати слова американського громадського діяча Мартіна Лютера Кінга. (Слайд 8)Він казав:
«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»
Я впевнена в тому, що всі ви здібні, багато чого вмієте і це треба оцінювати. Сьогодні ми з вами спробуємо виготовити однакові підставки під чашки за шаблонами, що я вам дам. Вони можуть бути гарним подарунком вашим рідним. Адже найкращій подарунок той, що виготовлений власноруч і має практичну цінність.
VI. Практична робота
Нагадайте мені будь ласка правила техніки безпеки при роботі з необхідними нам інструментами. Кожен повинен назвати по одному правилу, за що отримає додатковий бал, до оцінки за практичну роботу.
Практична робота полягає в наступному (Слайд 8):
По закінченню роботи прибираємо робочі місця.
VII.Підведення підсумків
5.1 Повторення окремих теоретичних питань
Нагадайте мені будь ласка, які основні етапи виготовлення підставки під горнятко.
5.2 Оцінювання робіт
5.3 Домашнє завдання
На наступному уроці ви будете втілювати свої ідеї в життя, тому не забувайте будь ласка спецодяг, інструменти та матеріали. Розгляньте будь ласка технології виконання різних швів, а саме петельного та тамбурного.
Рефлексія
У вас на столі є картки різних форм і кольорів.
• Підійміть червоні сердечка ті, кому сподобався урок, та хто задоволений результатом сьогоднішньої роботи.
• Підійміть жовті квадрати ті, хто очікував сьогодні зробити більше, ніж зробив.
• Підійміть сині кола ті, хто залишився не задоволеним від сьогоднішнього уроку.
Дякую за урок, мені було дуже приємно з вами працювати.