Урок "Професій та школи кінематографа (продовження)"

Про матеріал
Конспект уроку "Професії та школи кінематографа (продовження)" 9 клас до підручника Л.Масол
Перегляд файлу

мистецтво 9 клас

Тема. професії та школи у кінематографа (продовження)

Мета: продовжити знайомство учнів з професіями та школами кіноматографа; розвивати естетичний смак, здатність да­вати естетичну оцінку художнім творам; виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом.

 ОБЛАДНАННЯ: відеоматеріали, ТЗН.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

II.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слайд 1

Оголошення теми та мети уроку.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Слайд 2

Вправа «Слово  - слово - речення – запитання – відповідь»

Приклад.

Спілберг – Кінорежисер – Походить із родини емігрантів з України. – Назвіть найвідоміші твори? – Найвідоміші його твори «Щелепи»,  «Парк Юрського  періоду», «Врятувати  рядового  Райана». 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розглянемо особливості провідних шкіл кінематографа, до яких належать французька, американська, італійська, індійська, японська та ін.

Слайд 3

Французька національна школа кіно вплинула на розвиток світового кінематографа, і за касовим успіхом вона поступається лише Голлівуду. Спочатку на батьківщині кіно екранізували французьку класику, знімали розважальні стрічки. Згодом жанрова кінопалітра урізноманітнилася: детективи, соціально-психологічні драми, комедії. У період піку «нової хвилі» розкрився талант багатьох режисерів, серед яких Жан-Люк Годар, Франсуа Трюффо, Клод Лелуш, Люк Бессон, Франсуа Озон та ін.

Які ж відмінні риси має французький кінематограф?

Найчастіше це достатньо витончене кіно, в якому психологізм і драматизм часто поєднано з деякою пікантністю і красою зйомок, що забезпечує майстерна операторська робота. Художній стиль і своєрідний шарм школи визначають не лише високопрофесійні режисери. Також багато важить плеяда блискучих акторів і актрис: Жан Габен, Жан-Поль Бельмондо, Ален Делон, Жерар Депардье, Анні Жирардо, Ромі Шнайдер, Катрін Деньов та ін.

Французька комедія сприймається багатьма як класика жанру завдяки мистецтву легендарних акторів-коміків світового масштабу Луї де Фюнеса, який знявся  у понад 150 фільмах («Фантомас», «Велика прогулянка», «Скупий») та Слайд 4 П’єра Рішара («Іграшка», «Татусі», «Втікачі» та ін.).

Слайд 5

Важливе місце в кіномистецтві посідає творчість Люка Бессона, який використовує такі популярні кіножанри, як бойовик («Леон»), фантастика     («П’ятий елемент»). Фільм «Леон»   це не тільки гангстерська драма, а також кіно, що претендує на високий екстравагантний стиль. Любов, дружба, ненавистьціла гама почуттів, які втілили актор Жан Рено і тендітна дебютантка   11-річна Наталі Портман.

Перегляд фрагменти з фільму «Леон» https://www.youtube.com/watch?v=LzSFzDx54UM

Слайд 6

У списку «100 кращих фільмів світового кінематографа не англійською мовою» романтична комедія Жана-П’єра Жене «Амелі» посіла друге місце. Незвичайні історії мають реальну основу і взяті з колекції, яку режисер збирав, записуючи спогади своїх знайомих. Чимало сцен знімали на вулицях Парижа, на знаменитому Монмартрі. Фільм отримав багато нагород: чотири національні французькі премії «Сезар», дві премії Британської кіноакадемії, «Оскар» за кращий фільм іноземною мовою, оригінальний сценарій та роботу оператора і художників (2002).

Слайд 7

Портрет митця

Катрін Деньов (нар. 1943 р.)видатна французька актриса. Для представників старшого покоління її ім’я асоціюється з популярним у 60-ті роки фільмом-мюзиклом режисера Жака Демі «Шербурзькі парасольки». Талант і краса  К. Деньов привертали до себе увагу не тільки її співвітчизників, але й іноземних режисерів-класиків. Свої кращі ролі актриса зіграла у фільмах іспанського кіномитця Л. Бунюеля («Денна красуня», «Тристана») та італійських кінематографістів М. Феррері («Ліза») та Д. Різі («Втрачена душа»). Чільне місце у творчому доробку актриси посідає роль Маріон Штайнерпримадонни театру з фільму Ф. Трюффо «Останнє метро» (1980), після виходу якого К. Деньов стала моделлю для бюста Маріаннисимволу Франції.

Одну з головних ролей акторка зіграла в картині «Вісім жінок» режиссера Франсуа Озона з оригінальним детективним сюжетом і чарівними музичними сценами.

Слайд 8

Світову славу американському кінематографу приніс Голлівуд – центр кіновиробництва, так звана «фабрика мрій» (1913 р., Лос-Анджелес, штат Каліфорнія). Тут створюються тисячі фільмів, і хоча критики часто звинувачують їх у відвертій комерційності й примітивності, популярність кінопродукції Голлівуда не зменшується.

Американський кінематограф характеризується високими творчими здобутками в ігровому, анімаційному і документальному кіно.

Найважливіші ознаки цієї школивидовищність, високе мистецтво створення спецефектів. Фільми, що приносять прибуток, висували на перший план акторів-зірок. Тим самим закладалися основи для створенням яскравої і високопрофесійної акторської  школи. Завдяки блискучим акторам і режисерам, талановитим продюсерам та оригінальним підходам до рекламного іміджу Голлівуд став законодавцем моди насамперед у жанрах кіно, які задовольняли інтереси широкої публіки: комедія, вестерн, мелодрама, згодомблокбастер.

Слайд 9

Портрет митця

Засновником американської мультиплікації, творцем першого в історії кіно звукового мальованого фільму («Пароплавчик Віллі») був Волт Дісней (1901-1966). Як режисер він зняв 111 фільмів і був продюсером ще 576 кінофільмів. Видатні заслуги метра анімації відзначено 26 статуетками «Оскар», що стало абсолютним рекордом в історії кінематографії. Він став «батьком» улюблених мільйонами глядачів персонажів: мишеняти Міккі Мауса і качки Дональда Дака.

Серед перших анімаційних творів Діснея – серія з 56 фільмів «Аліса в Країні мультиплікації» за мотивами історії про пригоди Аліси Льюїса Керролла. У відомих анімаційних циклах «Забавні симфонії» (понад 70 серій) створено справжні шедеври: «Танок скелетів», «Гидке каченя», «Троє поросят».

Майже всі наступні діснеївські фільми можна зарахувати до класики анімаційного кіно: «Білосніжна і сім гномів», «Піноккіо», «Фантазія», «Бембі», «Попелюшка», «Дамбо», «Сто один далматинець».

У «Фантазії», де вперше з’являється стереозвук, втілено оригінальну ідею поєднання звуку, кольору і зображення, де всі ці засоби підпорядковані музиці. Волт разом із братом Роєм створив у Голлівуді кіностудію (1923), де і нині знімають фільми з діснеєвськими героями.

Він започаткував серію освітніх фільмів, зняв ігрові пригодницькі стрічки («Острів скарбів», «Робін Гуд»), мюзикли («Мері Поппінс»). Згодом кіностудія Діснея щотижня стала готувати розважальні телепрограми «Діснейленд».

Слайд 10

Пізніше відкрили комплекс з атракціонами «Діснейленд-парк», де діти, оточені персонажами з мультфільмів, потрапляють в атмосферу свята.

Перегляд відеофрагменту Волта Діснея «Пароплавчик Віллі»  https://www.youtube.com/watch?v=hxf-UHuGobI

Слайд 11

Самобутня і неповторна школа італійського кіно набула всесвітнього визнання завдяки високому професіоналізму таких видатних режисерів, як П’єр Паоло Пазоліні, Федеріко Фелліні, Бернардо Бертолуччі, Лукіно Вісконті, Вітторіо де Сіка, Мікеланджело Антоніоні, Франко Дзеффіреллі. Зняті ними стрічки сповнені філософських ідей, психологічних узагальнень, незабутніх образів і яскравих метафор.

Слайд 12

Найкрасивішою парою італійського кінематографа вважають Софі Лорен і Марчелло Мастроянні, які блискучим дуетом зіграли в багатьох фільмах («Шлюб по-італійськи», «Соняшники», «Учора, сьогодні, завтра», «Незвичайний день», «Прет-а-порте»). Актору, як нікому іншому, вдалося передати італійський національний характер у багатьох ролях – від комічних до глибоко драматичних і філософських. Софі Лорен, окрім численних премій кінофестивалів, стала лауреатом п’яти премій «Золотий глобус» у спеціальній номінації «улюблениця світової публіки» і володаркою почесного «Оскара» «за кар’єру, багату ролями, що запам’ятовуються, які надали нетьмяніючого блиску кінематографу».

Слайд 13

Оскароносний фільм «Новий кінотеатр «Парадізо» режисера Джузеппе Торнаторе показує, як кіномеханік залучає до чарівного світу екрана закоханого в кіно хлопчика, котрий невдовзі стане відомим режисером. Музику до картини написав композитор Енніо Морріконе.

Слайд 14

Найкасовішою стрічкою в історії італійського кіно став кінохіт «Який прекрасний день» режисера Дженнаро Нунціанте.

Слайд 15

Національно своєрідне індійське кіно, яке ще називають Боллівуд (розташований у мегаполісі Мумбаї), належить до світових кіноіндустрій, яка за щорічною кількістю знятих стрічок випереджає Голлівуд. Сюжети кінокартин нагадують «боллівудські блокбастери»: романтична історія часто розгортається на тлі кримінальних сутичок. Індійській школі притаманна прикметна рисафільми просякнуті музикою, піснями й танцями. Отже, практично кожний з них можна вважати мюзиклом.

Слайд 16

«Батьком» індійського кіно вважають режисера Раджа Капура, автора фільму «Бродяга». До класики індійського кіно належать «Біта і Гіта», «Помста і закон», «Салям, Бомбей!», «Мене звати Кхан».

Слайд 17

На стиль японського кінематографа вплинули традиції національного театру. Багатьом стрічкам притаманні приглушені емоції, лаконізм кінозасобів, споглядальність. Поширення набули жанри історичної і сімейної драми. Головний герой історичних стрічок – сміливий самурай, готовий до самопожертви.

Слайд 18

У сімейних історіях показано життя японської родини, взаємини батьків і дітей. Європейці відкрили японське кіномистецтво, коли сповнена філософського смислу стрічка «Расьомон» одного із найвизначніших майстрів японського кіно Акіри Куросави отримала Гран-прі Венеціанського фестивалю, а згодом і «Оскар».

Слайд 19

В Японії набуло неймовірної популярності аніме. Цілі телесеріали створюють для дітей, підлітків, але частіше для дорослих. Японським Діснеєм і «королем аніме» називають Тедзуку Осаму. Він започаткував стиль зображення типових образів: позитивних героїв, веселих і доброзичливих, він малював зі збільшеними променистими очима, а негативних – зі звуженими, схожими на очі хижого птаха або лисиці.

Слайд 20

Останніми десятиліттями на світові обрії вийшов кінематограф Африки, що об’єднує багато різних шкіл, зокрема країн Магрібу. Внаслідок бурхливого розвитку кіно Нігерії (Ноллівуд) виникла ще одна кіноіндустрія світу – друга після індійського Боллівуду за кількістю прем’єр (близько 200 відеофільмів щомісяця!). Приміром, кінофільм «Цоці» режисера Гевіна Худа (ПАР, 2006) отримав престижні премії «Оскар», «Золотий глобус».

Таким чином, творчі пошуки майстрів кіно різних національних шкіл сприяли стрімкому розвитку кіномистецтва, увиразненню його мови, збагаченню жанрової палітри й технічний

V. ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

 

Слайд 21

Завершіть речення

  1.               Найкрасивішою парою італійського кінематографа, які блискучим дуетом зіграли в багатьох фільмах («Шлюб по-італійськи», «Соняшники», «Учора, сьогодні, завтра», «Незвичайний день», «Прет-а-порте»)  вважають … (Софі Лорен і Марчелло Мастроянні)
  2.               Засновником американської мультиплікації, творцем першого в історії кіно звукового мальованого фільму («Пароплавчик Віллі») був …(Волт Дісней)
  3.               Останніми десятиліттями на світові обрії вийшов кінематограф  … (Африки)
  4.               Музика, пісні й танці притаманні … (індійським фільмам).
  5.               Світову славу американському кінематографу приніс … (Голлівуд)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Слайд 22

Підготуйте слайд-шоу  «Мій улюблений актор/актриса»

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
5067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку