Урок професійного спрямування. "Складні випадки правопису м’якого знака"

Про матеріал
Мовні знання — один з основних компонентів професійної підготовки. Досвід переконує, що учні професійно-технічних навчальних закладів краще орієнтуються у мовних правилах, якщо їм пропонуєш лексику того фаху, який вони здобувають. Цей урок побудований для учнів, що здобувають професію "Кравець.Закрійник".
Перегляд файлу

Для учнів з професії «Кравець. Закрійник»

Тема. Складні випадки правопису м’якого знака

Мета уроку:  повторити та систематизувати знання учнів про вживання мꞌякого знака, удосконалювати їх правописні  вміння та навички; розвивати памꞌять, логічне мислення, уміння працювати із словниками, виділяти головне; виховувати любов до обраної професії.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизація вивченого.

Обладнання: підручник. Н. Голуб. Українська мова.10 клас, орфографічні словники.

ХІД УРОКУ

І. Організація групи.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

ІV.Актуалізація опорних знань.

 

          1.Бесіда.

  1. Якими буквами передається на письмі м’якість приголосних звуків?
  2. Після яких букв уживається м’який знак? Наведіть приклади.
  3. Чому м’який знак не може стояти на початку слова?
  4. Після яких букв м’який знак не вживається? Наведіть приклади.
  5. Відповідно до якого правила м’який знак не пишеться у словах кінчик, менший, банщик?
  6. Як переконатися в тому, що в словах Маринчин, Маринці м’який знак писати не потрібно?
  7. Які звуки позначаються буквосполученням йо?
  8. За яких умов уживається буквосполучення ьо? Наведіть приклади.

 

   2.Робота з підручником.

          Опрацювання теоретичного матеріалу (ст. 98)

 

V.Виконання вправ на закріплення вивчених правил про вживання  м’якого знака.

 

Коментований диктант.

 Позначити в словах орфограму «М’який знак». Пояснити правила  вживання м’якого   знака у словах.

 

  Знання матеріалів, що використовуються в сучасному виробництві, вміння оцінити їхню  будову, властивості, асортимент і якість є хорошою основою для розробки досконалої конструкції одягу, добору режимів обробки матеріалів для виготовлення одягу високої якості. В умовах масового  та індивідуального  швейного виробництва використовують різноманітні матеріали: тканини, трикотажні полотна, натуральне і штучне хутро, дубльовані та неткані матеріали, натуральну і штучну шкіру, швейні нитки, фурнітуру, клейові і оздоблювальні матеріали.

 

 Розподільний диктант.

 Слова з м’яким знаком та без нього записати в дві колонки.

 

  Стиль, модельєр, зметування, насиченість, кольори, тасьма, рельєф, кравець, підшивка, деталь, суцільний, гудзик, ансамбль, різець, кльош, кишенька, лекала, пальто, лицьовий, припрасувати, оздоблювальний, шов.

          

           Напишіть 10 слів-професіоналізмів. Складіть з ними речення.

 

           Гра-змагання.

 

   Двом учасникам гри пропонується утворити максимальну кількість слів- професіоналізмів з мꞌяким знаком. Почергово кожен учасник називає по одному слову. Аудиторія (дві команди) контролює і визнає  переможця.

 

          Творче завдання.

 

   Напишіть невелику творчу роботу, використовуючи опорні словосполучення: бажання красиво одягатись, індивідуальне пошиття, художник-модельєр, оригінальний одяг, нарядний ансамбль

 

  Розкрити значення кожного з фразеологізмів. Пояснити вживання мꞌякого знака. Ввести фразеологізми до самостійно складених речень (усно).

        Голці ніде впасти, не шиє  і не порить, проходить червоною ниткою, де тонко, там і рветься.

 

 

VI. Підведення підсумків уроку.

 

 

VII. Домашнє завдання.

       1.Опрацювати теоретичний матеріал (ст.98)

       2. Дібрати текст професійного спрямування, в якому зустрічалися б слова з м’яким знаком. Вміти пояснити правила вживання м’якого знака.

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку