Для учнів з професії «Кравець. Закрійник»
Тема. Складні випадки правопису м’якого знака
Мета уроку: повторити та систематизувати знання учнів про вживання мꞌякого знака, удосконалювати їх правописні вміння та навички; розвивати памꞌять, логічне мислення, уміння працювати із словниками, виділяти головне; виховувати любов до обраної професії.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація вивченого.
Обладнання: підручник. Н. Голуб. Українська мова.10 клас, орфографічні словники.
ХІД УРОКУ
І. Організація групи.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV.Актуалізація опорних знань.
1.Бесіда.
2.Робота з підручником.
Опрацювання теоретичного матеріалу (ст. 98)
V.Виконання вправ на закріплення вивчених правил про вживання м’якого знака.
Коментований диктант.
Позначити в словах орфограму «М’який знак». Пояснити правила вживання м’якого знака у словах.
Знання матеріалів, що використовуються в сучасному виробництві, вміння оцінити їхню будову, властивості, асортимент і якість є хорошою основою для розробки досконалої конструкції одягу, добору режимів обробки матеріалів для виготовлення одягу високої якості. В умовах масового та індивідуального швейного виробництва використовують різноманітні матеріали: тканини, трикотажні полотна, натуральне і штучне хутро, дубльовані та неткані матеріали, натуральну і штучну шкіру, швейні нитки, фурнітуру, клейові і оздоблювальні матеріали.
Розподільний диктант.
Слова з м’яким знаком та без нього записати в дві колонки.
Стиль, модельєр, зметування, насиченість, кольори, тасьма, рельєф, кравець, підшивка, деталь, суцільний, гудзик, ансамбль, різець, кльош, кишенька, лекала, пальто, лицьовий, припрасувати, оздоблювальний, шов.
Напишіть 10 слів-професіоналізмів. Складіть з ними речення.
Гра-змагання.
Двом учасникам гри пропонується утворити максимальну кількість слів- професіоналізмів з мꞌяким знаком. Почергово кожен учасник називає по одному слову. Аудиторія (дві команди) контролює і визнає переможця.
Творче завдання.
Напишіть невелику творчу роботу, використовуючи опорні словосполучення: бажання красиво одягатись, індивідуальне пошиття, художник-модельєр, оригінальний одяг, нарядний ансамбль
Розкрити значення кожного з фразеологізмів. Пояснити вживання мꞌякого знака. Ввести фразеологізми до самостійно складених речень (усно).
Голці ніде впасти, не шиє і не порить, проходить червоною ниткою, де тонко, там і рветься.
VI. Підведення підсумків уроку.
VII. Домашнє завдання.
1.Опрацювати теоретичний матеріал (ст.98)
2. Дібрати текст професійного спрямування, в якому зустрічалися б слова з м’яким знаком. Вміти пояснити правила вживання м’якого знака.