Урок професійного спрямування."Словосполучення і речення"

Про матеріал

Урок створено для учнів ПТНЗ, які здобувають професію "Кухар. Кондитер".Мовленнєво-комунікативний матеріал дозволяє систематизувати й узагальнити основні відомості про словосполучення і речення, формувати вміння порівнювати і зіставляти, узагальнювати і виділяти головне, виховує почуття любові до обраної професії.

Перегляд файлу

Для учнів з професії «Кухар. Кондитер»

Тема. Словосполучення і речення,  синтаксичні звязки в них.

Мета уроку: систематизувати й узагальнити основні відомості про словосполучення і речення та синтаксичні звязки в них задля вироблення практичних умінь і навичок, формувати вміння порівнювати і зіставляти, узагальнювати і виділяти головне, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття любові до обраної професії.

Тип уроку: урок систематизації і узагальнення вивченого.

Обладнання: компютер, мультимедійний проектор, опорні таблиці “Словосполучення”, “Речення”.

 

Хід уроку.

 І. Організація групи.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІV. Вивчення нової теми.

  1. Актуалізація опорних знань.

Учням пропонується пригадати все, що їм відомо з теми (робота із системою орієнтирів – слайд №1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота в групах.

І група учнів працює над створенням опорної таблиці “Словосполучення”, ІІ група працює над створенням таблиці “Речення” (слайд №2)

 

виражає

вказує на

має структуру

характеризується звязком

 

 

 

 

 

 Заповнені таблиці порівнюють із таблицею, що висвітлюється на наступному слайді (слайд №3)

 

 

 

 

Словосполучення

 

 

виражає

вказує на

має структуру

характеризується звязком

складне найменування (непоширену назву)

предмет і його ознаку; дію і обєкт, на який спрямована дія; дію і її ознаку

головне і залежне слово

узгодження,

керування,

прилягання

 

Слайд №4

Речення

 

 

виражає

вказує на

має структуру

характеризується звязком

 повідомлення,

 запитання,

 спонукання

 оцінку мовцем повідомлюваного

граматичну основу – підмет і присудок або лише один головний член речення

 інтонаційною і смисловою завершеністю; підрядним, сурядним та іншими звязками

3. Мозковий штурм

Які поєднання слів належать до словосполучень? (слайд №5)

а) підмет + присудок

б) повнозначне слово + повнозначне слово

в) службове слово + повнозначне слово

г) повнозначне слово + фразеологічний зворот

д) складені форми майбутнього часу

е) повнозначне слово + лексичне словосполучення

є) складні форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників

ж) повнозначне слово +повнозначне слово

 

 

4.Словниковий диктант (слайд 6)

У записаних словосполученнях виділити головне й залежне слова, зясувати вид кожного за головним словом..

Технологія приготування, ситні страви, збагачувати вітамінами, апетитний вигляд, мінеральні солі, різноманітні інгредієнти, завдяки смаку, перша страва, овочевий відвар, відчуття насиченості, бульйон із мяса.

 

5. Заповнити таблицю прикладами словосполучень (слайд №7)

Концентроване консоме, спосіб приготування, листя петрушки, нарізання овочів, лавровий лист, аромат страви, подати страву, подвійна порція, ріпчаста цибуля, шкірочка лимона, приготування страви, мариновані маслини, страва на замовлення, асортимент солянок, мясо яловичини, спасерувати цибулю, оливки без кісточок.

 

Узгодження

Керування

Прилягання

 

 

 

 

ІV. Виконання вправ на закріплення вивченого.

 

1.Диктант із коментуванням (на слайді №8 – завдання: записати текст, розставивши розділові знаки)

Соуси - це ароматично-смаковий компонент страви, консистенція якого залежить від сировини та технології приготування.

 Використання соусів дозволяє розширити асортимент страв, покращити їх зовнішній вигляд і загальне оформлення: аромат, смак, надати соковитості, доповнити хімічний склад, підвищити біологічну цінність страв.

 Прототипом соусів були примітивні підливки, відвари, мясний сік – «сочок», які і сьогодні є чудовою приправою до смаженого мяса. Підливки понині використовують в українській кухні і відомі в кулінарії ще з часів Київської Русі.

 Соус -  означає солонуватий, підсолений – слово латинського походження, а через французьку кухню проникло у всі європейські мови. Соус зберігає своє значення «творця» або «регулятора».

  З давніх часів соуси використовують в українській, закавказькій, японській та інших кухнях. В історії кулінарного мистецтва соуси вважають французьким винаходом, всі відомі класичні соуси були створені французькою кухнею і через неї поширились у національні кухні інших країн. 

2. Завдання: з поданих у початковій формі слів скласти речення

(слайд №9)

Життєвий, професія , це, мій, кухар, вибір.

Знання, у, отримати, практичні, ми, теоретичні, ліцей.

Майбутнє, у, справжні, принести, справи, своя, задоволення, люди, майстри.

 

V. Підведення підсумків.

Учні визначають диференційні ознаки синтаксичних одиниць, формулюють висновки щодо синтаксичних зв'язків у словосполученні й реченні.

VІ. Самоцінювання (слайд №10)

 

“Моя робота на уроці”

Прізвище, імя _____________________________________________

 

Я якісно опрацював теоретичний матеріал – 3 бали

Я брав активну участь під час опитування – 3 бали

Я виконував запропоновані творчі завдання – 3 бали

 Я ефективно працював у групі – 3 бали

Очікувані результати -

 

VІ.Домашнє завдання.

Написати твір на тему “Шляхи здобуття професійної майстерності”

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку